דף הבית » איך מקדמים אתר » איך מקדמים אתר של יועץ בגוגל?

איך מקדמים אתר של יועץ בגוגל?

יועץ קידום אתרים עם לקוחות מחייכיםקשה לקדם אתר של יועצים במנועי החיפוש מכיוון שמנועי החיפוש מדרגים את האתר לפי פופולאריות, ייחודיות, מקוריות והמיקוד של תוכן האתר. לקוחות פוטנציאלים כמו גם מתחרים לא יעשו קישור לאתר של היועץ ממנו הם קבלו שירותים. קישורים מאתרים אחרים הם חלק מרכזי בקידום האתר במנועי החיפוש ולכן נשאלת השאלה מהיכן יגיעו אותם קישורים? קישורים מאתר של לשכת המסחר (אם היועץ חבר בה) ומאתרי אינדקסים (בהם היועץ נרשם ובדרך כלל בחינם) לא מספיקים.

יצירה של חומר ייחודי ומקורי גם הוא עומד בבסיס הקידום במנועי החיפוש המחפשים "חומר טרי" בכל ביקור שלהם באתר, אבל לא רק הם. גם לקוחות מחפשים חומר עדכני באתר בכל ביקור חוזר שהם עורכים בו. אז איך מקדמים אתר בגוגל? קודם כל יוצרים הרבה תוכן. הבעיה אצל יועצים היא כפולה: הם אינם יכולים לחשוף את הלקוחות שלהם וגם לכל פרויקט יש מיקוד אחר.

כל יועץ יכול ליצור חומרים מהידע הרב שלו ומניסיונו, אבל מההיכרות רבת השנים שלי בתכנון אתרים ליועצים מכל סוג שהוא הגעתי למסקנה שיש שתי מכשלות: האחת, מרבית היועצים פוחדים לחשוף מידע על שיטות העבודה שלהם כמו גם על הידע שלהם והשנייה היא שהם כותבים לעמיתיהם או במילים אחרות: הם כותבים תכנים המתאימים לחבריהם המלומדים באקדמיה – ככה לא מקדמים אתר בגוגל!

התוכן שכותב היועץ באתר שלו כמו מטרות הייעוץ, חזון ומשפטי מכירה והנעה לפעולה, אינם מספיקים כדי לשכנע את מנועי החיפוש לדרג גבוהה את האתר. יש כל כך הרבה דרכים לכתוב תוכן על תחום הפעילות של היועץ, אבל אף אחד מהם האלה אינו ייחודי. אז איך מקדמים אתר של יועץ בגוגל לאחר שמנוע החיפוש כבר סרק אלפי אתרים עם אותו ביטוי מפתח?

אתה יודע שהלקוחות הפוטנציאלים שלך נמצאים ומחפשים בגוגל, אבל איך להגיע עליהם? אתה צריך להבין שלקוח נכנס למנוע החיפוש כי יש לו בעיה שאליה הוא מחפש פתרון. אחת הדרכים שלו היא לשאול שאלה מסוג: "איך אני יכול להיות…" או "מה זה …." או "איך לטפל ב…". אתה לא יכול להתעלם מאותם לקוחות מאוד ממוקדים. אז אם חשבת שתוכל לקדם אתר של יועץ בגוגל עם המשפט: "ליועצים שלנו יש הכשרה מהאוניברסיטאות הטובות בעולם. אנו מאמינים כי הידע והניסיון הרב שלנו יהיו לעזר ללקוחותינו." תדע שזה לא יעזור לך להתקרב אליהם בכל הקשור למנועי החיפוש.

שאלה: האם יש לך מושג כמה חיפושים יש בחודש לביטוי: "איך מתנשקים?"
התשובה בסוף המאמר.

הגולשים, הלקוחות עם הבעיה העושים שימוש במנועי החיפוש אינם מחפשים אחר הפילוסופיה או הרקע האקדמאי של היועץ, למשל יועץ קידום אתרים, הם מחפשים פתרון לבעיה שלהם ועושים שימוש במשפטי שאלה כמו גם ביטויים אחרים הקשורים לשוק ו/או לשירות. תחשוב על חבר שבה שלשאול בעצתך, לקבל ממך הפנייה למישהו שיפתור לך את הבעיה או שילמד אותך מה צריך לעשות. מה הוא היה אומר או שואל אותך?

התשובה לשאלה איך מקדמים אתר של יועץ בגוגל תלוייה ביכולת שלך לשנות הגישה שלך כדי שתהיה מכוונת לבעיות של הלקוחות. כל גישה אחרת לא תעזור לקידום בדירוג וגם אם יגיעו לקוחות, הם לא ישארו שם כי הם לא רוצים לקרוא עליך, הם רוצים להבין שאתה יכול להציע להם פתרון. אתה חייב לספק מידע חינם כדי לקבל מלקוחות את המייל שלהם ובכך לשמור איתם על קשר.

האתר שלך צריך להיות מלא בתכנים בעלי ערך: מדריכים, סרטי וידאו, קבצי קול, סיפורי מקרה, רשימות תיוג, מאמרים, תמונות, וכל תוכן אחר המכיל מידע חיוני ללקוחותיך. אתה חייב להמשיך ולהוסיף תכנים לאתר כדי שמנועי החיפוש יחזרו לבקר אותך וגם הלקוחות. מנועי החיפוש יבינו שהאתר שלך חי, נושם ופעיל וישפר את הדירוג שלך. הלקוחות יעריכו את המידע הרב שלך, ישארו איתך וחלק מהם גם ימשיכו את הקשר איתך.

אם פעם חשבת שאתה יכול להסתיר מידע, אז אתה טועה ובגדול. המידע, ברובו, גלוי גם אם הוא "קבור" בספריות האוניברסיטאות. אתה יכול להיכנס לגוגל וחפש מידע ותמצא שבכל קטגוריה/נישה יש אלפי ולפעמים מאות אלפי תכנים שונים שמפרסמים כל מיני גופים, לאוו דווקא עסקיים: גופי ממשלה, עמותות, גופי מחקר, ויקיפדיה. בכל נושא תמצא פורומים, בלוגים, סרטי וידאו ועוד מדיות בנישה שלך.

מי שקורא את התכנים באינטרנט לא הופך בהכרח יועץ, אבל זה בהחלט ירצה, במובן יספק, אותו. לקוח מרוצה ירשם לניוזלטר שלך או ל- RSS או שיוסיף אותך למועדפים. סביר להניח שלקוח כזה יחזור לאתר שלך (סימן טוב למנועי החיפוש), וגם יפנה אליך לקבלת שירות ברבות הימים (זה טוב לעסק שלך).

הוספת תכנים לאתר באופן תדיר היא דרך מצויינת למתג אותך בתור מומחה בתחום. מיתוג יוביל לפופולאריות, פופולאריות תגרום לאנשים לעשות קישור לאתר שלך וזה מה שבהחלט יקדם אותך בדירוג תוצאות החיפוש וזאת הדרך בה מקדמים אתר של יועץ בגוגל.

סיכום

תוכן ייחודי ומקורי באתר בצירוף קישורים מאתרים אחרים מרכיבים את הנוסחה לקידום במנועי החיפוש. אם תשכיל לסדר את התכנים באתר באופן שיהיה קל ללקוחות לנווט בו ולמצוא את דרכם, מנועי החיפוש יאהבו אותך שבעתיים.

 

תשובה לשאלה "כמה חיפושים בחודש יש לביטוי 'איך מתנשקים'?": 5,400 חיפושים מידי חודש. לידיעתך.

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

תגובה אחת

  1. הי זהר
    אני מסכים עם כל מילה. אין ספק שיש חשש ליועצים, בעיקר בתחומים שבהם התחרות גבוהה, לחשוף את הידע שלהם. ואם הם רוצים לכתוב תוכן, הם חייבים לתת ערך – אחרת הגולשים וגוגל יצביעו ברגליים.
    אז אם הם רוצים חשיפה, הם חייבים להיחשף.
    תומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות