דף הבית » בלוג » האם זהו סופם של EMD – Exact-Match Domains?

האם זהו סופם של EMD – Exact-Match Domains?

בתאריך 25 לנובמבר 2016 צייץ Gary Illyes כי גוגל צדים את כל אתרי EMD הנחשדים שהוקמו לפעילות ספאם ומדורגים בגוגל. האם זוהי חזרה לרדיפה שעשתה גוגל לאתרי EMD בשנת 2012 ?

ביום שישי ה- 28 לאוגוסט 2012, מאט כץ (Matt Cutts) צייץ בטוויטר לא פעם אחת, אלא פעמיים, בנושא EMD. כך היו דבריו, בתרגום חופשי: "שינוי מזערי עומד להיות באלגוריתם של גוגל, אשר יוריד את הדירוג של אתרים שמילת המפתח שלהם היא גם שם הדומיין, והם גם בעלי איכות נמוכה." הציוץ השני בתרגום חופשי: "השינויים באלגוריתם, בהתייחסות לשמות הדומיין המכילים את ביטוי המפתח ישפיעו במידה שאינה ידועה על 0.6% מהאתרים באנגלית שנמצאים בארה"ב. שינוי זה אינו קשור לעדכון פנדה ופינגווין."

אתר MOZ פרסם בחודש יוני 2013 תוצאות מעקב אחר מספר אתרים מובילים בתחומם אשר מילת המפתח מהווה חלק משם הדומיין אבל לא שם הדומיין במדוייק (PMD שיוסבר בהמשך). התוצאות מראות ירידה ברורה, עקבית ותלולה ב"כוחם" של דומיינים מסוג זה.

עד כה, הציוצים של מאט שהוא, אם לא ידעת, ראש צוות הספאם בגוגל והנציג הבלתי רשמי של גוגל לענייני קידום אתרים SEO. ועתה, ניגש לפירושים. אבל בטרם אתן את הפירוש למה שאמר מאט, ברצוני להתייחס למונחים EMD ו-PMD.

מה זה EMD?

EMD הוא ראשי תיבות של Exact-Match Domain. נושא EMD עלה לכותרות כבר לפני שנים, כאשר התברר ששמות דומיין שמכילים במדויק את מילת המפתח, זוכים להעדפה של מנוע החיפוש גוגל, וכמובן – לדירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש. בתגובה הגיונית למדיי התחילו מקדמי אתרים לרכוש שמות דומיין שכללו את ביטוי המפתח המדויק.

למשל, אם אתה מקדם תוכנית שיווק מסוימת למכירת "כפפות איגרוף", סביר להניח שתרכוש דומיין בשם www.boxinggloves.com או www.boxing-gloves.com. גוגל העניק עדיפות והמשמעות היא שבמהרה האתר הזה התברג בראש תוצאות החיפוש, אולי לא במקום הראשון אבל בעשירייה הראשונה כאשר הוא עוקף אתרים ותיקים, מבוססים וגם יותר איכותיים ממנו.

ובעברית, הבה נניח שאתה מקדם את האתר של חברת "חשוקה" המשווקת ציוד לחימום מים שכולל גם "משאבות חום". לחברת "חשוקה" יש אתר משכבר הימים בשם  www.hashuka.co.il שבו היא מציעה את מיגוון משאבות החום שהיא מפיצה. מכיון שאתה יודע שמנוע החיפוש של גוגל מעדיף שמות דומיין שכוללים את ביטוי המפתח, הצעת לחברה לפתוח אתר או אתרים נוספים בשמות הבאים:

www.משאבותחום.com, www.משאבות-חום.com

דומיין שכזה נקרא Exact Match Domain. ברור לי וגם לך שהאתר ששם הדומיין שלו הוא "משאבות חום" נבנה כדי לקדם את המונח… משאבות חום. אכן, לא טעית.

אם כך, מתי יש טעם לכלול את ביטוי המפתח בשם הדומיין?

כאשר אתה רוצה להקים אתר אינטרנט לחברה שלך, מן הראוי שתרכוש דומיין עם שם החברה, וגם תקדם את שם החברה – זה הגיוני. ראה את ארומה, קסטרו, אייבורי, סטימצקי ומותגים אחרים.

קסטרו קראו לאתר שלהם www.castro.co.il ולא www.menswear.co.il  כמו שרשת בתי הקפה ארומה קראו לאתר שלהם www.aroma.co.il ולא www.coffeeshop.co.il . ברור שכל אחד מהמותגים מקדם עשרות ביטויי מפתח וביניהם את שם המותג שלו: קסטרו מקדמים את קסטרו ו- ארומה מקדמים את ארומה – כך ראוי לנהוג.

מה זה PMD?

PMD הוא "חברו" הקרוב של EMD ופירושו Partial-Match Domain. נחזור לדוגמה הקודמת שבה אתה מוכר כפפות איגרוף. אתה רוצה לבחור דומיין בשם  www.boxinggloves.com אך הוא תפוס, וכך גם תפוס שם הדומיין www.boxing-gloves.com. ניסית גם סיומות אחרות כמו .net, .co, .biz ואחרות–  והכול כבר נקנה על ידי אחרים.

בצר לך, רכשת את שם הדומיין www.best-boxing-gloves.com. אמנם, זה אינו הביטוי המדוייק boxing gloves שבו חפצת, אבל השם שבחרת קרוב לו במידה רבה. זו בדיוק המשמעות של PMD.

עכשיו, אחרי שהבנת מה זה EMD ו- PMD, אחזור ואפרש את הציוצים של מאט ושל Gary Illyes

הציוץ הראשון בתרגום חופשי: "שינוי מזערי עומד להיות באלגוריתם של גוגל, אשר יוריד את הדירוג של אתרים שמילת המפתח שלהם היא גם שם הדומיין, והם גם בעלי איכות נמוכה."

הפירוש:

"אלגוריתם של גוגל" – אותה נוסחה של גוגל, שאף אחד לא יודע מהי שקובעת לדף באתר שלך ציון שמתייחס לביטוי מפתח מסוים ומתחשב בעשרות פרמטרים נוספים, חלקם פנימיים וחלקם חיצוניים.

"אתרים שמילת המפתח שלהם היא גם שם הדומיין, והם גם בעלי איכות נמוכה" – מאט קושר את הורדת הדרוג לאתרי EMD לא רק בגלל ששמם הוא ביטוי מפתח מדויק שהם מקדמים, אלא קושר זאת באופן ברור לאיכות האתר. לגוגל יש סימנים ומאפיינים רבים כדי לדעת אם אתר, כל אתר, הוא בעל ערך נמוך וכל כולו נבנה רק למטרות קידום ביטויים כאלה ואחרים בתוצאות החיפוש. לכן, אם לאתר יש תוכן לא איכותי וגם שם הדומיין הוא ביטוי מפתח מדויק – מתעורר חשד לגבי הכוונה שלו, ואז גוגל יורידו את דירוג האתר.

הציוץ השני בתרגום חופשי: "השינויים באלגוריתם, בהתייחסות לשמות הדומיין המכילים את ביטוי המפתח, ישפיעו במידה שאינה ידועה על 0.6% מהאתרים באנגלית שנמצאים בארה"ב. שינוי זה אינו קשור לעדכון פנדה ופינגווין."

"0.6% מהאתרים באנגלית בארה"ב" – זה נראה מספר קטן של אתרים, אבל לא. נניח שיש רק עשרה מיליון אתרים באנגלית שנמצאים בארה"ב (הכוונה לאתרים פעילים עם הסיומת com), אז 0.6% פירושו 60,000 אתרים! – זה בכלל לא מעט. 0.6% יכול להיות גם 100% אם האתר שנפגע הוא שלך. חשוב על זה.

ויש גם את הנקודה העברית. השינוי שעומד להתרחש, כך לדברי מאט, יתייחס לאתרים באנגלית בארה"ב, אבל הערכתי היא שלא רחוק היום וגם אנחנו בישראל ובעברית "נהנה" מאותו שינוי אלגוריתם.

"במידה שאינה ידועה" – רוצה לומר, יהיו אתרים שירדו מקום אחד בדירוג, שלושה מקומות או יותר.

"שינוי זה אינו קשור לעדכון פנדה ופינגווין" – פנדה ופינגווין הם חיות נחמדות שגוגל הפכו אותן לחיות שלשמע שמן, חיל ורעדה אוחזים במקדמי האתרים כמו גם בעלי העסקים. פנדה ופינגווין הם שינויים מתגלגלים. עדכון פנדה מאז פברואר 2012 כבר זכה לגירסה 25 בחודש מרץ 2013. פינגווין הצעיר יותר, מאז אפריל 2012, כבר עודכן לגירסה 2.0 מהדורה #4 בחודש מאי 2013. קצת קשה לי לקבל את הטענה הזאת ש"אין קשר", ולכן אומר שהשינוי ביחס ל- EMD ו- PMD נובע גם זה וגם מזה ומיד אסביר.

פנדה, פינגווין והציוצים האחרונים של מאט

פנדה הוא עדכון שעיקרו תוכן, ופינגווין הוא עדכון שעיקרו קישורים. אם כך, איך זה שהם קשורים לציוצים האחרונים של מאט? ובכן, הבעיה עם אתרים שמילת המפתח שלהם היא שם הדומיין כולו (EMD) או חלקו (PMD) היא שיש חשד יותר מסביר שהם הוקמו לצורך קידום בתוצאות החיפוש של גוגל בלבד.

אם יש אתרי EMD עם תוכן לא איכותי, אז הם ייפגעו מעדכון פנדה, ללא קשר האם שם הדומיין מכיל את ביטוי המפתח המקודם. אם שם הדומיין הוא ביטוי מפתח, זה רק מסב את תשומת הלב של גוגל, אבל התוכן הוא שקובע.

אם הקישורים שמפנים אל אתר EMD יהיו ברובם קישורים עם טקסט הקישור שמכיל את ביטוי המפתח המדויק כפי שקיים בשם הדומיין, אז הם יפגעו מפינגווין. הנוכחות של מילת המפתח כולה או חלקה בשם דומיין רק מציפה ומעצימה את הבעיה ומה שקובע הוא פרופיל הקישורים.

האם זהו סופם של אתרים שמילת המפתח היא שם הדומיין כולו או חלקו?

בסופו של דבר, התוכן הוא שקובע. מילת המפתח בשם הדומיין הינה רק פרמטר אחד מבין מאות (יש הסוברים שיש מעל 200) פרמטרים או סימנים שגוגל לוקח בחשבון כאשר הוא מחשב את ציון האתר וכל אחד מדפי האתר שלך.

עדכון פינגווין האחרון פגע במיוחד באתרי EMD, מכיון שמקדמי אתרים רבים שקללו פרמטר זה, של מילת המפתח בשם הדומיין, במשקל עדיף על פני פרמטרים אחרים. הציוצים האחרונים של מאט מכוונים לכך שגוגל ימעיט עוד יותר בחשיבות שלהם ועדכון האלגוריתם האחרון של גוגל בתאריך 25 ליוני 2013 מראה שכוחם של דומיינים EMD הולך ופוחת.

Gary Illyes ציין במפורש בעדכון על אתרי EMD בנובמבר 2016 כי הרדיפה היא אחרי אתרי EMD המדורגים בגוגל והנחשדים בזיבול תוצאות החיפוש. "אין שום דבר רע באתרי EMD" ציין Gary

לסיכום

לאתרי EMD, אלה שמכילים את שם החברה בשם הדומיין וגם אתרי EMD שמקדמים ביטוי מפתח בשם הדומיין יש מקום, ובלבד – שיש בהם תוכן איכותי, בעל ערך ללקוחות. הירידה בכוחם של דומיינים מסוג EMD או PMD אינה מתייחסת לתוכנם של אתרים אלה.

אם יש לך חששות לגבי הסיכויים שהאתר שלך עשוי להיפגע מעדכון זה של גוגל, ראוי שתבחן מה צריך לעשות כדי למנוע את הפגיעה. אם יש לך היסוסים האם לקנות שם דומיין מסוג EMD או PMD, או יש לך שאלות נוספות, פנה אלי עוד היום ואשמח לעזור לך להיות ראשון בגוגל.

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

33 תגובות

  1. כרגיל זוהר מביא את העדכונים הכי חמים

  2. אני מכיר הרבה אתרים שעדיין מדורגים יפה מאוד למרות ה-EMD.
    גוגל פשוט העיפו אתרים שניצלו את הערך של הפרמטר הזה והתחילו לפתוח כל מיני אתרי ספאם חסרי תועלת.
    עכשיו כל האתרים הללו פשוט צנחו למטה, כי בלי ערך של קישורים ותוכן הם לא באמת שווים הרבה.
    אבל שוב אני אומר שיש אתרים שלא הושפעו מכך בגלל שהם מציגים ערך גבוה לגוגל.

    • שלום למנעולן בחיפה,
      שם הדומיין הוא רק פרמטר אחד. אני רוצה להפנות אותך למאמר על הפרמטרים של הדירוג לפי searcmatrics הנה כאן.
      שים לב היכן נמצא הפרמטר EMD ועד כמה הוא חשוב. בעבר הוא היה "שווה" יותר.
      מסכים איתך שתוכן, תוכן ועו פעם תוכן זה מה שעושה את ההבדל.
      דבר אחד אני חולק עליך והוא "מציגים ערך גבוה לגוגל". לדעת, יותר נכון "מציגים ערך גבוה ללקוח".
      זכור תמיד כי הלקוח שלך הוא קודם כול ובראשונה הלקוח של גוגל.

  3. בעלי אתר רבים חשים כי הם יכולים לקבוע את מילות המפתח של האתר שלהם בעצמם, אולם דווקא בנושא הרגיש הזה, שמשמעותו חשיפה ללקוחות, פרסום וכסף, חשוב להשתמש בשירותים של מקדם אתרים מקצועי, המתמחה באסטרטגיית שיווק באינטרנט, ושבידיו יש את הכלים לבדיקת אפקטיביות מילות המפתח שתבחרו (לא באמצעות ניסוי וטעייה, שלוקח זמן ועלול להתבטא בהפסד לקוחות ואף בהתדרדרות לאחור בתוצאות של גוגל).

    • שלום לני ותודה, אכן נושא מילות המפתח הוא נושא רגיש, בעל חשיבות לעסק מכמה סיבות:
      האחת, יש את ביטוי החיפוש מחדש ויש יש כוונת המחפש מאידך והתוכן באתר צריך לענות על כוונת המחפש אחרת לא תהיה התאמה. למשל: מי שמחפש "רפואה משלימה" מה כוונתו? האם הוא מחפש קורס? מטפל? ספר? אם כוונת המחפש היתה "ספר" והוא הגיע "למטפל" אז לא תהיה התאמה והגולש ינטוש את האתר. זה לא אומר שמילת המפתח שנבחרה לא טובה, רק שהתוכן שבאתר לא תואם לכוונות המחפשים, לרובם לפחות.
      השנייה, האם הלקוחות שהגיעו לאתר מאותה מילת מפתח בסופו של דבר יהפכו ללקוחות משלמים. לשם כך צריך להעזר בכלים לבדיקת אפקטיביות מילות המפתח, לניסיון ולהגיון בריא.

  4. אני מכיר הרבה אתרים שעדיין מדורגים יפה מאוד למרות ה-EMD.
    גוגל פשוט העיפו אתרים שניצלו את הערך של הפרמטר הזה והתחילו לפתוח כל מיני אתרי ספאם חסרי תועלת.
    עכשיו כל האתרים הללו פשוט צנחו למטה, כי בלי ערך של קישורים ותוכן הם לא באמת שווים הרבה.
    אבל שוב אני אומר שיש אתרים שלא הושפעו מכך בגלל שהם מציגים ערך גבוה לגוגל.

    • שלום עידן ותודה על הערותיך,
      אכן, אני מסכים איתך, ששם האתר הוא לא הדבר היחידי במשוואה של גוגל. בהחלט יכול להיות מצב שבו בעלי אתרים שהקימו אתר רק למטרות קידום גם נתנו שם מדוייק לפי ביטוי המפתח וגם הקימו אתרי ספאם תומכים ולכן הם נענשו.
      התוכן הוא שקובע. גוגל לא מוריד דירוג בכוונה לאתר שיש לו EMD או PMD אבל זה איזה שהוא סימן שיש לבדוק אספקטים נוספים כי השימוש ב- EMD ו- PMD מעלה חשד. אבל אם מתברר שלאתר יש ערך, אין סיבה לפגוע בדירוג שלו.

  5. זוהר היי
    יש לי שאלה אני מקדם אתרים בעברית ורציתי לדעת האם כדאי לדעתך לקנות דומיין שהוא פרוש של המילה שאני מקדם. לדוגמא, אם אני מקדם אתר של נעליים לקנות דומיין Shoes.сo.il או לקנות דומיין עם שם החברה? ראיתי בדוגמא שלך שהתיחסת רק לדומיין בעברית נקודה קום.
    האם לאתר תמיכה, דומיין שהוא פרוש של המילה יכול לעזור לי?
    אשמח לתשובתך

    • שלום דרור, שאלה יפה.
      גוגל מבין עברית ואנגלית ועוד הרבה שפות ויודע ש- נעליים בעברית זה shoes באנגלית.
      איך אתה יכול לדעת שגוגל יודע.
      היכנס לגוגל,
      חפש נעליים,
      עבור על התוצאות וראה שגוגל מבליט (bold) את המילה "נעליים" ואת המילה… shoes,
      בהצלחה,

  6. עבור בלוגר כמוני זוהי בסך הכול בשורה טובה. אחרים קונים דומיינים בשיטת כל הקודם זוכה, וזוכים לנתח גולשים נאה מכיוון שהצליחו לשים ידם על הדומיין הנכון EMD. יחד עם זאת אני חושב שהכיוון שגוגל לוקחת את הדברים בשלב כלשהו לא תותיר מקום לקידום אתרים. אם נחשוב על זה לרגע, אם כל פעילות שנחשדת בעיניהם כמאמץ להטות את התוצאות, תיפסל ותוריד את הדרוג של האתר, לא יישאר הרבה מה לעשות.

    כתבתם מאמרים איכותיים באתרי מאמרים עם לינק לאתר שלכם? זה לא שווה הרבה. גוגל חושדת שכתבתם את המאמרים הללו רק לצורך קידום האתר שלכם (והיא צודקת) אבל היא מפסידה כאן נקודה חשובה. אותם כותבים לא יפיצו את המאמרים שלהם באינטרנט.

    יצרתם סרטון ביוטיוב עם לינק לאתר שלכם? זה לא שווה הרבה, כי זה נחשד שעשיתם את זה רק לשם קידום האתר שלכם. אז מה גוגל חושבים שאנשים עושים דברים לשם שמיים? פעילות רבה באינטרנט מתבצעת תחת המטרה לקדם אתרים, יחד עם זאת פעמים רבות זוהי פעילות מבורכת, שמעשירה את כלל אתרי האינטרנט.

    • שלום יוסי ותודה ששיתפת אותנו.
      אכן מלאכתה של גוגל לא קלה.
      מנגנון הדרוג פועל, כך טוענים, עם למעלה מ- 200 פרמטרים. מכיוון שגוגל סורקת חלקים נרחבים ברשת,
      ובתוך החברה יש כמה אלפי אנשים, לא רק רובוטים, הם, מה שנקרא, בתוך עמם הם חיים, מנסים למצוא את הדרך שתיתן את התוצאות הטובות ביותר. אכן קורה שבעקבות עדכון גם אתרים טובים נפגעים, אבל יש תיקון לעדכון והם חוזרים ובגדול.
      אבל, זה לא צריך להרפות את ידיך. המשך לפעול מתוך מתן ערך ומחשבה על לקוחותיך וגוגל תתגמל אותך. אולי זה ייקח יותר זמן, אבל בסופו של דבר זה משתלם בראייה ארוכת טווח.
      בהצלחה,

  7. תודה גם לך על המחמאות וכן על האומץ להעלות את תגובתי.

    אז ככה:
    קודם כל יש הבדל בל-יגושר בין הנושא הטכני לנושא התוכן.
    טכנית – לבנות אתר טוב זה באחריות בונה האתרים ולא "המקדם".
    תֹכנית – את התוכן צריך לעשות בעל האתר או מישהו צמוד מטעמו ולמעשה אדם ש"חי את האתר" ולא מישהו שמספק מאמרים ומחפש להחליף לינקים.
    מי שלא יכול לחיות בעצמו את האתר – שלא יחזיק אתר (או שלא יצפה לאתר בולט בגוגל). בדיוק כמו מי שלא מסוגל לתחזק חנות, לנקות את החלון, לשים פרחים, לסדר מדפים שלא יהיה בעל חנות.
    אם כבר צריך עזרה בכתיבת תוכן – תביא מי שרואה את עצמו מבין ב"כתיבה שיווקית".

    • שמח שהעלת את נושא היחסים בין מקדם האתר – בעל העסק – ומקדם האתר.
      השאלה מי צריך להקים את האתר היא שאלה מאז ראשית ימי האינטרנט. לצערי, בעלי עסקים
      פונים למפתחי אתרים שיבנו להם אתר ומפה מתחילה השגיאה ואני אסביר.
      כאשר אתה בונה בית, אתה ניגש לקבלן? לא! אתה פונה לאדריכל. אותו דבר בבניית אתרים, ולמה?
      בונה אתר הוא בדרך כלל מתכנת, מישהו שמתמצא בקוד ויודע להקים תשתית תוכנה שבמקרה קוראים לה אתר. מבחינתו הפונקציונאלית היא שחשובה. העיקר שהדברים יעבדו. איך הם נראים (עיצוב), זה לא חשוב? האם הם במקום הנכון (חוויית המשתמש) – מה זה משנה? הוא ישאל. האם בכלל צריך אותם (בעל העסק ביקש) – זה כבר ענין עסקי ומה עם הלקוחות, ומה בכלל אתה רוצה ממנו הוא רק מפתח אתרים? ואז, כל האתר נולד בטעות.
      SEO היה פעם, לפני שנים, ענין של תגיות (קוד), אבל מזמן הוא כבר לא שם. ולכן, בתשובתי הקודמת ציינתי שקידום אתרים זה תוכן, קידום אתרים זה ראיה עסקית, קידום אתרים זה חוויית המשתמש (UX, UI) וקידום אתרים זה לקוחות. אבל שאתה מבקש ממפתח אתרים בן 23, שיהיה מוכשר ככל שיהיה, לפתח אתר, אין לו שמץ של מושג מה זה עסקים, מה זה לקוחות – לא בגלל שהוא לא קרא עליהם, אלא בגלל שאין לו ניסיון (וגם אין לו ידע).
      בעל עסק, רוצה אתר? תתחיל מאדריכל אתרים – זה אני.

  8. תודה על הידיעה ..

  9. היי זהר,
    בשורה התחתונה.
    תוכן.
    ציינתי כבר בעבר ואציין שוב. יש תחושה שבכל העדכונים האחרונים
    מה שגוגל מנסים לעשות זה פשוט.
    לתת ערך לגולש ולא לבזבז את זמנו.
    אולי תחילתו של עידן חדש שבו למילה הכתובה יש כבוד?
    אולי..

    • היי רחל, מסכים איתך שבסופו של ענין: תוכן, תוכן, תוכן, אבל..
      זה לא בשורה חדשה. גוגל כבר אומרת את זה הרבה זמן, והמהלכים האחרונים מראים שהיא גם מתכוונת לכך ברצינות ובועטת הצידה בכל מי שמנסה להתחכם/לרמות/להטות ולהטעות את דירוג התוצאות.
      למילה הכתובה תמיד היתה כבוד, ואני וגם את בתור "אנשי ספר" יודעים זאת.
      בהצלחה,

  10. זהר,
    תודה על התשובה המהירה.

    שאלה נוספת:
    מה לגבי שמות מדוייקים לעמודים עצמם?
    למשל: לתת שם לעמוד צפיה בוידאו על רשימת תפוצה
    videotips-to-enlarge-your-mailinglist
    או:
    enlarge-your-mailinglist-with-videotips

    עד כמה שידוע לי היום שם מדוייק לעמוד מעלה את הדירוג?
    האם הכלל של EMD תופס גם כאן?

    אלי כהן – וידאו טיפ
    "להיות סלב בערוץ הטלוויזיה הפרטי שלך!"
    http://video-tips.tv

    • מסכים איתך אלי. כדאי שכתובת הדף תכיל טקסט, זה עדיף על רצף של מספרים ואותיות.

      EMD ו- PMD זה אך ורק לשם הדומיין, לא לכתובות הדפים באתר.

  11. איך אני יכול לדעת עם האתר שלי יפגע מזה?
    תוכל לבדוק לי?

    • שלום יהונתן,
      אתה מכיר את האתר שלך, אתה יודע את הנתונים (אני מקווה), אתה יודע באיזה ביטויים האתר שלך מדורג בתוצאות החיפוש ורק אתה יכול לבדוק זאת.
      בהצלחה,

  12. באתר שלנו בהחלט חטף לא מעט בגלל השינויים והעדכונים האחרונים של גוגל, מקווים לעדכון והתיקונים שמגיעים כמו כל פעם אחרי כל עדכון בשביל לראות מה יהיה, אי אפשר לצפות משום דבר אצל גוגל! לצערנו הרב.

    • אם האתר שלכם חטף מגוגל כנראה שאתם עשיתם או עשו מקדמי אתרים עבורכם, עבודה לא טובה. כנראה היה ניסיון לעיגול פינות, או למציאת קיצורי דרך, שפעם עבדו והביאות אתכם גבוה בתוצאות החיפוש, אבל זה היה רק ענין של זמן עד שגוגל "יעלה" על התיחמון שנעשה לו.
      גוגל לא מעניש ככה סתם.
      הסתכלתי באתר שלכם, הוא מלא במידע על אילת, מלונות, מסעדות, אטראקציות ומעבר לשיפור הטכני בקוד, הוא צריך גם לעבור שידרוג בחוויית המשתמש והנעה לפעולה.
      במקום לחכות בחיל וברעדה ותוך אכילת ציפורניים לעדכון הבא של גוגל כדאי כבר עכשיו לשבת ולפתח תוכנית פעולה לקידום האתר. אשמח לעזור לך בפיתוח תכנית שכזאת.

  13. היי זוהר,

    טוב לדעת.

    תודה על המאמר הבהיר שהפך סינית לעברית מובנת.

    רינה שינברג
    מומחית בלווי ותמיכה במטופלי פוריות, עד להריון
    http://www.shine-mom.com
    050-7366276

  14. היי זהר
    מדהים אותי לראות איך אתה תמיד הראשון לפרסם את החדשות החמות בקידום אתרים 🙂

    אז מהמאמר הבנתי שגוגל יוריד בדירוג רק אתרים EMD בעלי תוכן גרוע?
    או שבכוונתן בכלל לא להתייחס ל-EMD?
    האם מהיום בעצם אפשר לרכוש כל שם דומיין ללא קשר לתוכן האתר?
    מה כדאי לעשות?

    אלי כהן – וידאו טיפ
    "להיות סלב בערוץ הטלוויזיה הפרטי שלך!"
    http://video-tips.tv

    • שלום אלי ותודה,
      אכן, הבנת נכון. גוגל יוריד דירוג לאתרים רק אם מתקיימים שני תנאים:
      1. דומיין מסוג EMD/PMD
      2. תוכן באיכות ירודה
      עברו, חלפו הזמנים בהם היה ניתן היה לקנות דומיין EMD, להעלות כמה מאמרים זבליים ולראות את האתר טס למעלה.
      שבוע טוב

  15. כרגיל זוהר מביא את העדכונים הכי חמים שפו לזוהר

    מה צריך לעשות כדי להתקדם בתוצאות החיפוש:
    1 אתם מקדמים את האתר שלכם תוך מחשבה על הגולש ברמה האסטרטגית של הקידום .
    2.אתם בעלי עסקים רציניים ובעלי מוצרים ו/או איכותיים כולל השרות הניתן ללקוחות .
    3. גוגל – ממש לא צריך לעניין אתכם עדכוני פנדה ופינגווין .

    "אתם ממש יכולים לישון בשקט" האתרים יעלו ויהיו ראשונים .
    חישבו על טובת הגולש, בכל פעולה שאתם עושים תנו ערך לדברים שאתם עושים, המירו את המחשבות על פנדה ופינגווין בחשיבה חיובית לטובת הלקוח והגולש.
    בברכה יוסי פנסו yp10

    • שלום יוסי ותודה על ששיתפת אותנו במחשבותיך על קידום האתר.
      אכן, המחשבה על הלקוח היא שצריכה להוביל אותנו, בעלי העסקים. אם נעשה טוב ללקוחות שלנו,
      אם ניתן להם ערך, הם יבואו שוב ושוב וגם יקנו מאיתנו.
      בהצלחה,

  16. היי זהר תודה על המידע החשוב.
    עדיין אני רואה שכקונים דומיין ביטוי מפתח (במיוחד בעברית) – מהר מאוד הוא מגיע למקום גבוה בגוגל, גם אם לא עושים עליו עבודה..
    מתי להערכתך זה ישתנה?

    • שלום מאור,
      אכן בגוגל ישראל עדיין אתרי EMD/PMD מקבלים יותר, אבל זה לא לאורך זמן. השינוי שחל בגוגל קום יגיע גם אלינו מתי שהוא.
      תוכן איכותי, מחשבה על הלקוחות הם הדברים שעבדו בעבר ויעבדו גם עכשיו.
      שם הדומיין הוא אחד מ- 200 ויותר פרמטרים ולא הייתי בונה עליו, לא לאורך זמן.

  17. זהר,
    מה בנושא הכללת מילת המפתח של דף באתר בכתובת של הדף עצמו?
    למשל, עם המאמר עוסק ב"רשימות תפוצה" האם אין יותר טעם לכלול את הביטוי "רשימות תפוצה" בכתובת הדף הספציפי?
    תודה,
    עמוס

    • שלום עמוס ותודה על שאלתך,
      אכן לכתובת עמוד/פוסט באתר יש משמעות בקידום האתר. כתובת שהינה ידידותית למשתמש וגם ידידותית לגוגל זה הכי טוב.

      בהצלחה,

  18. בצער לא רב אני מודיע על מותו של מקצוע ה- SEO. גוגל רוצה וצריך להציג תוצאות אמת והמקדמים מנסים לתחמן. מפצחים את האלגוריתם, מנופפים בפנדות ועושים כפרות עם פינגווינים.
    רוצים אתר במקום טוב? בנו אתר טוב (טכנית), תנו חוויית גלישה, תנו תוכן, תנו תוצאת אמת לחיפוש של הגולש.

    • שלום לקברן ותודה על אבחנותך הדקות.
      אני מסכים איתך שיש בעלי עסקים ומקדמי אתרים המנסים לתחמן את גוגל. גוגל רודף אחריהם ומעניש במקרה והוא מוצא שמישהו ניסה לרמות אותו.
      לבנות אתר (טכנית) טוב? SEO,
      לתת חווית גלישה – זה SEO,
      לתת תוכן (איכותי, בעל ערך, ז"ע) – זה SEO
      בהצלחה,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות