דף הבית » בלוג » האם המשמעות של יותר דפים באתר היא בהכרח דרוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל?

האם המשמעות של יותר דפים באתר היא בהכרח דרוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל?

מספר דפים באתר ודרוג האתר בתוצאות החיפוש של גוגלהתשובה לשאלה זו היא לא שחור או לבן וגם לא "כן או לא", מצטער לומר שהתשובה היא … זה תלוי! זה תלוי באסטרטגיה של קידום האתר שלך בגוגל המבוססת על מילות מפתח. אני אסביר לך איך זה קשור ליכולת של גוגל לאנדקס את האתר שלך וגם להציג אותו בתוצאות החיפוש בדירוג גבוה.

מספר דפים זה כמו משחק לוטו

ככול שאתה קונה יותר כרטיסי הגרלה, כך גדלים הסיכויים שלך לזכות. זה לא תמיד נכון. אם תקנה הרבה כרטיסים עם אותו מספר לא תגדיל את הסיכויים שלך, נכון?

אפשר לעשות אנלוגיה של מספר הדפים באתר לכרטיסי הגרלה. ככול שיש יותר דפים באתר שלך כך גדל הסיכוי שגוגל יציג אותם בתוצאות החיפוש, בתשובה לשאילתות הגולשים, זאת בהנחה שאתה עושה אופטימיזציה לביטויי מפתח!

אם באתר שלך יש יותר מדף אחד שנעשה בו אופטימיזציה לאותו ביטוי מפתח (זה בדיוק כמו לקנות מספר כרטיסי לוטו עם אותו רצף מספרים) זה רק מבלבל את גוגל. עכשיו על גוגל להחליט לא רק איזה דפים להציג בתוצאות החיפוש מכל האתרים שמצא, אלא איזה דף לבחור מאותו אתר. לא קל, נכון?

בקידום אתרים SEO באתר יש כמה דברים שאנחנו באמת יכולים לשלוט עליהם, כגון: תוכן רלוונטי ואיכותי, תגיות מטא, מבנה התכנים, קישורים פנימיים. זאת הסיבה שיש משמעות לערוך תכנון אתר כדי לוודא שגוגל יציג את הדפים הנכונים באתר שלך גבוה בתוצאות החיפוש.

מספר הדפים באתר וקישורים מבחוץ

בדרך כלל יש קשר בין מספר הדפים באתר למספר הקישורים. ככול שיש יותר דפים באתר, כך יש יותר קישורים חיצוניים/נכנסים אליו. הסיבה היא שאתר עם המון דפים נהפך למקור ידע, ספרייה. ראה למשל את ויקיפדיה.

כבר אמרתי לעיל, שככול שיש לך יותר דפים באתר כך גדל הסיכוי שגוגל יציג את דפי האתר בתוצאות החיפוש ולכן תגיע יותר תנועה של גולשים. יותר תנועה של גולשים תגדיל את הסיכוי שיותר אנשים ידברו על התוכן ברשתות החברתיות וגם ייצרו קישורים לתוכן מפורומים ובלוגים.

מספר דפים באתר ו- PageRank

בסרטון עזרה למנהלי אתרים מה- 28 לאוקטובר 2013 מסביר מאט כץ את הקשר בין PageRank לבין מספר הדפים באתר ודירוג בגוגל. תרגום הסרט מובא מיד מתחת לסרטון.

תרגום הסרט (זהו תרגום רעיוני, לא תרגום מילה במילה):

השאלה היום מגיעה מניו יורק: "האם אתר יקבל דירוג כללי טוב יותר אם יש לו מספר רב של דפים אתם גוגל מאנדקס?"

לא הייתי מניח שרק בגלל שיש מספר גדול של דפים באינדקס, האתר יקבל דירוג גבוה יותר באופן אוטומטי. זה לא המקרה.

אם יש לך באתר יותר דפים, אז יש גם יותר מילות מפתח שונות ולכן יש לדפי האתר שלך הזדמנות להיות מדורגים התוצאות החיפוש של גוגל עבור שאילתות הגולשים.

רק בגלל שיש יותר דפים באתר, זה לא אומר שבאופן אוטומטי האתר שלך יקבל איזו שהיא דחיפה מעלה בדירוג.

בדרך כלל, אם באתר יש יותר דפים, יש אליו גם יותר קישורים המצביעים אליו (קישורים נכנסים), מה שאומר שיש לדף PageRank גבוה יותר.

במקרה זה, גוגל תהיה מוכנה "להשקיע" קצת יותר באתר, כלומר ל"חפור" (מאט אומר לזחול) עמוק יותר לתוך האתר.

אם לדפי האתר יש PR גבוה יותר, אז זהו סימן לגוגל שכנראה האתר הזה יותר מתאים להיות מוצג לגולשים.

אלה היו כמה מהגורמים המעורבים.

אתר גדול עם הרבה דפים אינו מעניק לו באופן אוטומטי דחיפה מעלה בדרוג, אבל אם (כתוצאה ממספר הדפים הרב והתוכן האיכותי) נוצרו הרבה קישורים, זה מסב את תשומת הלב של גוגל המבקר יותר לעומק ויותר בדחיפות את דפי האתר וזה יכול להוביל את גוגל להציג את האתר שלך יותר גבוה עבור הגולשים.

שוב, רק מספר העמודים (והפוסטים) באתר לא נותן לך דחיפה , אם כי זה יכול לתת לאתר שלך עוד כמה הזדמנויות.

 

עד כאן דבריו של מאט כץ שהצליח בדקה אחת לחזור על אותו רעיון 3 פעמים לפחות ואני אנסה לתמצת אותו שוב כאן בקצרה:

  • מספר הדפים באתר אינו פרמטר בדרוג האתר בגוגל.
  • ככל שיש יותר דפים באתר, כך יש יותר ביטויי מפתח,
  • ככל שיש יותר ביטויי מפתח באתר, גדל הסיכוי שיותר דפי אתר יוצגו בתוצאות החיפוש,
  • מספר דפים רב בדרך כלל מושך יותר קישורים,
  • ככול שיש לדף יותר קישורים מצביעים (נכנסים/חיצוניים) כך ה- PageRank של הדף גדל,
  • ככל שה- PageRank גדול יותר, זה גורם לגוגל לגלות ענין באתר (גוגל "חופר" באתר לעומק, מבקר יותר ויותר בתכיפות),
  • הענין שגוגל מגלה באתר יכול להתבטא בכך שגוגל יציג אותו קצת יותר גבוה בתוצאות החיפוש.

כאשר מחברים את הנקודה הראשונה והאחרונה מבינים שגוגל "משקיע" יותר באתר עם הרבה דפים ולכן הוא יותר מוכן להציג אותו גבוה יותר בחיפוש, אחרת, לשם מה "ההשקעה" באתר, אם גוגל לא ישפר את הצגתו?

אז מתי, בכל אופן, יש משמעות למספר גדול של דפים באתר?

אתר שיש בו יותר עמודים בנושא אחד, בדרך כלל הרבה יותר קל לגוגל לדרג, כי גוגל מתייחס אליו כאתר יותר סמכותי.

יותר דפים באותו נושא, פרוש הדבר שיש קבוצה של דפים באתר העוסקים באותו נושא ואינן מכוונים לאותו ביטוי מפתח, כי כאמור, דפים שונים באתר שנעשתה בהם אופטימיזציה לאותו ביטוי מפתח רק יכולים לבלבל את גוגל.

מספר דפים באתר והמחקר של HubSpot

במחקר שבוצע על ידי חברת HubSpot נמצא כי חברות שייצרו תוכן (במקרה זה באמצעות בלוג) השיגו תוצאות טובות יותר בשיווק באינטרנט:

55% יותר מבקרים. יותר מבקרים, יותר המרות (פניות, רכישות)

97% יותר קישורים מצביעים/נכנסים. יותר קישורים מושכים את תשומת הלב של גוגל, מעלים את ה- PageRank וגורמים לגוגל להציג יותר את דפי האתר.

434% יותר דפים מאונדקסים. כאשר גוגל מאנדקס יותר דפים באתר (בהנחה שהם מכוונים מילות מפתח) יש יותר סיכוי שגוגל יציג את דפי האתר בתוצאות החיפוש.

לסיכום

מה למדנו מהסרטון של מאט כץ? ובכן, אנחנו יודעים כי התמקדות בכמות דפים כדי להשיג דירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל אינה הדרך הנכונה.

למספר הדפים באתר אין השפעה ישירה על הדרוג בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל השפעה עקיפה, יש.

איך אפשר לעזור לך?

זהר עמיהוד

רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך? רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו? לא ברור לך איך ליצור הרבה תוכן באופן עקבי ומתמשך?

אני, זהר עמיהוד, מציע ייעוץ אסטרטגי וטקטי, כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך. התקשר אלי כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

כן, אני רוצה יותר תנועה, יותר פניות, יותר מכירות

קורס קידום אתרים SEO AskPavel נגישות אתרים

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

2 תגובות

  1. מאמר טוב זוהר,

    יש אתרים שזה עובד נפלא ליייצר הרבה תוכן ולעבוד על עדכון ה – Freshness algorithm

    • שלום גלעד ותודה על הערתך,
      אכן יש סוג של תוכן שהוא תוכן טרי. גוגל, בחיפושים מסויימים, נותן עדיפות לתוכן טרי. ההטייה של גוגל לעבר תוכן חדש ידועה מזה כמה שנים אבל רק בשנה האחרונה קיבלה ההעדפה הזאת דחיפה קדימה בחיפושים מסויימים.
      הסיבה לכך שגוגל דוחף כלפי מעלה תוכן טרי במובן של חומר חדשותי היא הבנה יותר טובה של כוונות החיפוש. זה שהמשתמש הקליד ביטוי בתיבת החיפוש, זה טוב ויפה, אבל למה הוא מתכוון? מה הוא מצפה למצוא?
      גם אם אין לדפי התוכן שפורסמו זה עתה קישורים רבים או טובים, גם אם אין לאתרים סמכות, הרי הם יכולים להתברג גבוה בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
      מכיוון שההעדפה של גוגל להצגת תכנים חדשים בולטת בעוצמתה, זאת הזדמנות לבעלי עסקים לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות