מרבית הלקוחות שביקרו באתר שלך לא קנו, לא מילאו טופס צור קשר, לא נרשמו לרשימת התפוצה, לא לחצו לייק ולא שיתפו את התכנים באתר שלך – זאת עובדה! עובדה מאוד "כואבת".
מחקרים מראים שאחוז ההמרה הוא בין 1% ל- 2% וזה אומר ש- 98% מהלקוחות הפוטנציאלים שהגיעו לאתר שלך עזבו אותו בשלב כזה או אחר: חלקם צפו רק בדף אחד, אחרים צפו בכמה עמודים, אולי לחצו "הוסף לסל", אבל בסופו של ענין הם לא הגיעו, ותהא הסיבה אשר תהא, לדף "תודה שרכשת" – זאת עובדה!
אם תהית למה יש מודעות שרודפות אחריך ברשת של אתרים בהם היית, קוראים לתופעה הזאת Remarketing וגם Retargeting ויש שקוראים לזה גם Remessaging ובעברית "שיווק מחדש" או "שיווק רודף". למה רודף? מיד תבין! אז בואו נתקדם.
עדכון אפריל 2016, סרט וידאו באורך 36 דקות על רימרקטינג בגוגל ובפייסבוק
פרסום בעולם הישן הוא ללא כוונה, של הלקוח, כמובן
פרסום בעולם הישן: רדיו, עיתונות, טלויזיה וגם פרוספקטים/ברושורים הוא "פרסום אחד המתאים לכולם". בתיבת הדואר שלי אני מוצא כל מיני פרסומים שטובים לכולם ולא טובים לאף אחד אחר. במילים אחרות, כל בעלי תיבות הדואר קבלו את אותו פרוספקט, צפו באותו מסר ללא קשר למין, גיל, מצב משפחתי ועוד הרבה פרמטרים, אבל בעיקר ללא קשר לכוונה ולפעולה של הגולש.
מה זה קשור לכוונה? מה זה קשור לפעולה?
אם גולש מגיע למנוע חיפוש כמו גוגל ומקליד: "טיפול בכאב גב תחתון" ברור לך למה הוא התכוון ומה הוא מחפש, ולכן ההצעות שגוגל יציג בפניו יזכו לתשומת לב והקלקה הרבה יותר גבוהים בהשוואה לפרסום של טיפול בכאבי גב תוך כדי גלישה של אותו גולש בפייסבוק.
ולמה זה קורה? זה קורה בגלל שמי שנכנס לגוגל ומקליד ביטוי חיפוש יש לו כוונה. הוא במו ידיו עשה פעולה: הקליד את ביטוי החיפוש ולחץ על אחת מהתוצאות שגוגל הציג בפניו.
הלקוח שחיפש בגוגל הגיע לאתר שלך עם כוונה, זוכר? ואחרי שהוא עשה פעולה. גם לחיצה על עכבר היא פעולה. הכוונה שלו היא למצוא מזור לכאבי הגב שלו, בין אם הוא לחץ על תוצאה אורגנית או תוצאה ממומנת – הוא הגיע ומכיון שאחוז ההמרה הוא נמוך מאוד, הוא עזב את האתר שלך אבל עדיין יש לו כוונה. הביקור באתר שלך לא שינה את כוונתו למצוא פתרון לכאבי הגב שלו, אלא שמסיבה כלשהיא הוא החליט לעזוב בלי לממש את כוונתו אצלך/איתך, הוא בוודאי יעשה זאת באתר אחר של המתחרה שלך.
החלום של כל מפרסם
עכשיו דמיין לעצמך שתוכל להציג את המודעה שלך ללקוח שביקר אצלך באתר כאשר הוא גולש באתרים אחרים (לא שלך) באינטרנט ולנסות להחזירו אליך לאתר. זה לא חלום זאת מציאות שקוראים לה Remarketing או Retargeting.
במילים פשוטות Remarketing הוא תהליך בו תוכל להציג את הפרסום שלך בפני לקוחות שהראו כוונה ועשו פעולה. זוהי שיטה המאפשרת לך "פרסום רודף" אחר לקוחות שביקרו אצלך באתר בניסיון להחזירם ולהפכם ללקוחות משלמים או פונים.
במקום לאפשר להם לעזוב ולהמשיך הלאה מבלי לראות אותך שוב, תוכל להמשיך ולהציג את הפרסום שלך בפניהם כאשר הם גולשים באתרים שונים באינטרנט, צופים בוידאו ביוטיוב, קוראים מיילים בג'ימייל וגם גולשים בפייסבוק.
נחזור לרגע ל"פרסום אחד שמתאים לכולם" – זהו הפרסום הנפוץ ביותר באינטרנט, אבל השאלה האם הוא עובד? פרסום אחד המתאים לכולם הוא באנר הנמצא באתר המפרסם (תחשוב ששמת את הבאנר שלך באתר ynet). הבאנר הוא מודעה המציעה שרות או מוצר. המודעה נראת לכל מי שגולש באותו אתר, רק בגלל שהוא שם, באתר ויותר מכך, המפרסם הוא שהחליט שהמודעה שלו תראה והוא גם שילם עליה בכסף.
המפרסם מציג באנר באותו אתר כי הוא מקווה שלגולש יש כוונה כלשהיא ולכן הוא מבקר באותו אתר ולכן יש סיכוי שהמודעה גם תתאים לו. חנות למוצרי תינוקות תרצה לפרסם באנר באתר "יולדת" מכיון שבאתר "יולדת" גולשות נשים שעשויות לגלות ענין במוצרי תינוקות, נכון? האם יש מקום לבעל סוכנות תיירות לפרסם חופשה בתאילנד לגולשות אתר "יולדת"? יכול להיות, אבל על פניו נראה שאחוזי ההקלקה על באנר מוצרי תינוקות תהיה גבוהה יותר מאשר אחוז ההקלקה על מודעת חופשה בתאילנד.
המפרסם של חנות מוצרי תינוקות מעריך שגולשות אתר "יולדת" יתעניינו במוצרים שלו. איזה מוצרים? הוא לא יודע. האם הם קנו את המוצרים שהוא מציע? אין לו מושג. בקיצור, הפרסום הזה ברובו בזבוז של כסף. הכוונה לא ממש ברורה.
עכשיו דמיינו מצב בו לקוחה ביקרה באתר חנות מוצרי תינוקות והסתכלה בדף של "חזיית הנקה". רק הסתכלה. היא יצאה מהאתר והמשיכה לגלוש באתרים אחרים, ומה היא רואה שם? פרסומת של "חזיית הנקה" של האתר בו היא ביקרה. הפרסום הזה יהיה אפקטיבי כי היא כבר מכירה את המוצר ואת החנות, אבל הוא יהיה אפקטיבי בגלל דבר אחד חשוב: היא, הלקוחה, גילתה כוונה ועשתה פעולה (צפתה בדף המוצר) והפרסום שהיא רואה הוא בהתאם לפעולה שלה.
עכשיו נקרא שוב את ההגדרה למונח Remarketing: תהליך בו תוכל להציג את הפרסום שלך בפני לקוחות שהראו כוונה ועשו פעולה.
זהו פרסום בתשלום עם מערכות כמו גוגל ופייסבוק אבל יש גם אפשרויות נוספות. כדאי לדעת פרסום בגוגל – מחירים, סוגי מודעות כדי שתוכלו להכין תקציבים מתאימים לפרסום מעין זה.
מהן היתרונות של remarketing
שיפור בזכירות המותג
זהו כלי מצויין להזכיר ללקוחות שביקרו באתר שלך את המותג שלך לאורך זמן. אפשר לדייק את הפרסום למה שראה הלקוח באתר שלך ולחזור ולהציג לו אותו כשהוא גולש באינטרנט.
תארו לכם לקוח שנכנס לאתר שלכם וצפה בתוכן או מוצר ויצא מהאתר שלכם. מעכשיו הוא יראה פרסום של המוצר או השירות אותו ראה באתר שלכם.
שיפור ביחס ההמרה
Remarketing יכול לעזור לעסק להחזיר את המתעניינים לעסק ולהמשיך את תהליך המכירה. לקוחות שהיו באתר והחלו בתהליך עזבו את האתר מסיבה כלשהיא ויש פה הזדמנות לגרום להם לחזור כדי להשלים את הפעולה שלשמה הגיעו.
באתר מסחר באינטרנט תרצה להחזיר לקוחות שכבר לחצו על "הוסף לסל" והראו כוונת קניה. מסר פרסומי עם איזו שהיא הטבה עשויים לגרום להם לחזור ולהמשיך בתהליך הקנייה.
מיקוד קהל היעד
Remarketing מאפשר הצגת פרסום רק בפני לקוחות שהראו כוונה או עשו פעולה באתר שלך. רק הם רואים את הפרסום.
מיקוד הרלוונטיות של המודעה
הסיבה ש- remarketing עובד כל כך טוב היא שיש אפשרות להציג מודעה בהתאם לפעילות שביצע הלקוח באתר. אתה יכול לקבוע כי רק לקוחות שביקרו באתר שלך וצפו בדף מסויים יראו את המסר. אתה יכול לקבוע כי לקוחות שעשו פעולה מסויימת באתר יראו את המודעה. וזה מוביל אותי ליתרון הבא.
זהו יתרון עצום על פני "פרסום אחד לכולם". פה אפשר להתאים את המסר ללקוח ולכן להשיג אחוזי הקלקה גבוהים יותר ושיפור ביחס ההמרה.
הזדמנות שנייה
Remarketing מאפשר לבעל העסק הזדמנות שנייה, שלישית וכך הלאה להחזיר את הלקוח לאתר להמשך תהליך המכירה. מעבר לשיפור בזכירות המותג, יש פה גם הזדמנות לסגור עסקה.
איך Remarketing עובד?
על ידי הוספת קוד לכל אחד מדף האתר שלך אתה יכול ל"סמן" את המכשיר בו הלקוח שלך גלש. כאשר מחשב-לקוח מבקש לראות דף מהאתר שלך, בין אם זה דף הבית או כל דף אחר, מחשב-שרת (עליו מאוחסן האתר שלך) שולח לדפדפן שבמחשב-הלקוח דף אינטרנט ובתוכו אותה פיסת קוד.
כאשר הדפדפן במחשב-הלקוח קיבל את הדף הוא מציג אותו על המסך וברקע מפעיל את הקוד היוצר cookie "עוגייה" בה נשמרים פרטי הגלישה של הלקוח באתר: תאריך, אתר, איזה דף ופרטים נוספים.
שאלות ותשובות בנושא שיווק מחדש
מי נותן לך קוד ליצירת cookie?
בדרך כלל גוגל, פייסבוק אבל הם לא היחידים.
מי קורא את ה"עוגייה" ולמעשה את "העוגיות" אצלי במחשב?
את העוגיות שנוצרו במחשב שלך יכול לקרוא רק מי שייצר אותם. לדוגמה, אם את העוגייה שלך יצר גוגל, אז רק גוגל יכול לקרוא אותה וכך זה עובד:
אתה גולש לאתר שלי בכתובת seoreport.co.il ומכיון שבכל דפי האתר שלי הטמעתי קוד של גוגל, הרי שנוצרה "עוגייה" במכשיר (מחשב שולחני, נייד, טאבלט) ממנו גלשת שאותה רק גוגל יכול לקרוא.
אם הטמעתי באתר קוד של פייסבוק, אז תיווצר עוד "עוגייה" אצלך במחשב אבל הפעם של פייסבוק שרק פייסבוק יוכל לקרוא אותה.
אז מה עושים עם אותה "עוגייה"?
כאשר לגוגל או לפייסבוק יתאפשר לגשת למחשב שלך וזה יקרה, זה בטוח, גוגל (אני ממשיך את הדוגמה עם גוגל, פייסבוק לא הרבה שונה) מציץ למכשיר (מחשב) שלך לאזור ה"עוגיות" שם נמצאות מאות ואולי אלפי "עוגיות" ומחפש את ה"עוגיות" שהקוד שלו יצר.
מכיון שגלשת לאתר שלי גוגל מצא את "העוגיה" שהוא יצר אבל גם מאות/אלפי "עוגיות" אחרות שהקוד שלו יצר בעת שאתה גלשת לאתרים אחרים שהפעילו קוד של גוגל ויש כאלה ה מ ו ן (ראה תמונה).
קרא בהמשך על סוגי השיווק מחדש ואחר כך אסגור את נושא "איך זה עובד?"
שמעתי על כך שגוגל מפסיקה את התמיכה בעוגיות. נכון?
גוגל, ולא רק היא, הודיעה שהיא תצמצם את השימוש בעוגיות צד שלישי עד הפסקה מלאה בשנת 2022 ואילך. זה אומר שאם עד היום, המידע עלינו נמצא בידי גוגל, פייסבוק, אמזון, אפל ו- מיקרוסופט מעכשיו המידע יהיה מבוזר וכל מפרסם יצטרך להסתמך על המידע אותו הוא אסף מלקוחותיו או במילים אחרות: firts-party data.
מהם סוגי ה- Remarketing?
Site remarketing
הסוג הנפוץ ביותר של remarketing הוא Site remarketing כפי שהסברתי עד כה: לקוח ביקר אצלך באתר ואתה מציג בפניו פרסום כשהוא גולש באתרים אחרים.
המודעות יכולות להיות בפורמטים שונים: באנרים, מודעות טקסט, מודעות דינמיות, מודעות מוצר, מודעות וידאו ועוד. אתה יכול לקבוע את תוכן המודעה בהתאם לפעולה שעשה הגולש באתר שלך. תוכל להציג מודעה עם מסר כללי אבל תוכל להשיג תוצאות יותר טובות אם תציג מודעה בהתאם לפעולה שעשה הגולש באתר. גולש שרק הסתכל במוצר, תוכל להראות לו את המוצר ולגולש שלחץ "הוסף לסל" לאותו מוצר, תוכל להציג לו מסר אחר כדי להגדיל את הסיכוי שהמבקר יחזור וירכוש.
איך אפשר לעזור לך?
רוצה שגוגל יביא יותר לקוחות לאתר שלך?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהאתר שלך יהיה בעמוד הראשון בגוגל?
אני, זהר עמיהוד, מציע לך עזרה כך שתוכל להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלך:
- קידום אורגני SEO,
- קידום ממומן Google AdWords,
- רשימת תפוצה mailing Lists,
- דפי נחיתה Landing Pages,
- פרסום בפייסבוק,
- שיפור יחס ההמרה Conversion.
התקשר אלי 09-8910462 כדי שתוכל למנף את הנוכחות האינטרנטית שלך, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.
SEM/SEO Remarketing
מה דעתך להציג מודעות בפני גולשים שהיו באתר שלך והם מחפשים בגוגל אחר המוצרים או השירותים שלך?
לכל מוצר או שירות יש מחזור מכירה שונה: שלבים שונים ואורך זמן שונה. במהלך הזמן, הלקוחות חוזרים לגוגל ומחפשים. אם הם פעם אחת היום באתר שלך, תוכל לסמן אותם ולהציג להם מודעות שהם מחפשים בגוגל?
למה זה טוב? זה טוב כי הם מכירים אותך, זה טוב כי הם כבר היו באתר שלך ולכן אתה תהיה מוכן לשלם יותר בפרסום ממומן עבור הצגת המודעות שלך בפני מי שכבר ביקרו אצלך באתר.
מכיון שניתן לסמן לקוחות שקנו אצלך, תוכל לבחור האם להציג בפניהם מודעות שלך בתוצאות החיפוש של גוגל או שלא. אם בחרת להציג מודעות בפרסום ממומן בפני מי שכבר רכשו אצלך מוצר או שרות, תוכל גם לקבוע באיזה מחיר, כך שהאפשרויות רבות ומגוונות ועליך רק לבחור.
Social Remarketing
Social Remarketing מאוד דומה ל- Site Remarketing אך במקום שהפרסומת שלך תופיע באתרי תוכן, אתה משתמש במדיה החברתית (פייסבוק , בדרך כלל) כדי להגיע לקהל זה.
כדי שזה יקרה צריך לדאוג שתהיה יכולת לפייסבוק לבצע שיווק מחדש אחר משתמשים שגלשו לאתר שלך, ולאחר שזה קורה, תוכל למקד את הפרסום שלך בפייסבוק לאותו קהל.
Email Remarketing – 1
גם אם גולשים ביקרו באתר שלך ולא ביצעו רכישה, הם עשו פעולות בעלות ערך עבורך: מוצרים שהסתכלו בהם, חיפושים שערכו וכמובן אם הם לחצו "הוסף לסל". אם יש לך את המידע הזה על הלקוחות שלך את כתובת הדואר האלקטרוני של מבקרים אלה, אתה יכול לשלוח הודעה ממוקדת המזמינה אותם בחזרה.
בעת שימוש בדוא"ל, התאמה אישית היא מפתח. לא רק שאתה מתאים את המסרים שלך לכוונה ולפעולות של המשתמש באתר אלא אתה גם משתמש בשם שלהם.
עם Email Retargeting ניתן עוד יותר להתאים את המסרים ללקוח, זאת מכיון שיש באתר את כל נתוני היסטוריית הגלישה שלו. בנוסף אפשר להסתכל בנתוני קונים אחרים, כגון רכישות קודמות וערך הזמנה ממוצע, ולהשתמש במידע זה כדי לספק הצעות רלוונטיות כדי לפתות את המבקרים לחזור.
Email Remarketing – 2
ניתן להציג פרסומות בפני מי שפתחו את המייל שלך ולא הקליקו. אם עד כה האפשרות הכי שכיחה היתה להביא לקוחות לאתר ורק אחר כך לרדוף אחריהם, זה כמובן הצריך שהלקוח יקליק על הקישור שבמייל. עכשיו מספיק שהלקוחות פתחו את המייל כדי שתוכל להציג בפניהם פרסום.
חשוב לציין כי לשיטה זאת עלולה להיות השפעה שלילית על העבירות של המייל במערכות הדואר השונות וכדאי לבדוק ולשקול את היתרונות מול החסרונות.
CRM Remarketing
שימוש בנתונים מערכת ניהול הלקוחות שלך כדי לבצע Remarketing היא טקטיקה פחות ידועה להציג פרסומת לפני מי שאתה יודע את הדואר האלקטרוני שלו ו/או את המספר הנייד שלו.
אם מערכת ה- CRM שלך מחוברת גם לאתר האינטרנט ומחזיקה את ההיסטוריה של הגולש באתר שלך: איזה מוצרים ראה, מתי ביקר לאחרונה ונתונים נוספים, הרי תוכל למקד את מאמצי השיווק והפרסום שלך לחיתוכים שונים של קהלי יעד.
Contextual Remarketing
מה דעתך להציג מודעות בפני גולשים שלא היו באתר שלך אבל יש להם מאפיינים כמו הקהל אותו אתה מטרגט?
תאר לך גולשים שנמצאים בנכסים של גוגל: הן בבעלות גוגל (ג'ימייל, יוטיוב, חיפוש) והן ברשת שותפי הפרסום (רשת המדיה) של גוגל ובמיליוני אתרים אחרים בעולם ויש להם מאפיינים ממש כמו הלקוחות שביקרו באתר שלך!
תאר לך גולשים שלפייסבוק יש גישה עליהם ויש להם מאפיינים ממש כמו הלקוחות שביקרו באתר שלך!
Contextual Remarketing היא במידה מסוימת של שילוב של Site Remarketing ושל Search Remarketing. עם זאת, במקום להציג פרסומת למשתמשים שביקרו באתר שלך (Site Remarketing), אתה מכוון את הפרסום למשתמשים שצפו בתוכן דומה ו/או עם כוונה דומה שלא ביקרו באתר שלך.
תחשוב על Contextual Remarketing המבוסס על תחומי עניין של משתמשים ופעולות. אם יש תחום ענין שבו מתעניינים לקוחות פוטנציאלים שלך, תוכל להציג בפניהם את הפרסום שלך, אך זכור שהם לא בהכרח מכירים אותך.
גוגל כמו גם פייסבוק יציעו לך קהלים דומים, דומים במאפיינים שלהם לקהל היעד אחריו הפרסום שלך רודף וגם להם תוכל לפרסם.
איך זה עובד?
המשך ההסבר על אופן הפעולה של שיווק מחדש.
עכשיו שגוגל קרא את "העוגיות" במחשב שלך, עליו להחליט, ומהר, מה לעשות עם המידע או במילים אחרות איך לעשות כסף מהמידע שברשותו.
נניח ויש במחשב שלך מספר רב של "עוגיות" אותן יצר גוגל ואתה גולש באתר Ynet. באתר Ynet יש מקום שבעלי האתר הקצו לפרסומות של גוגל.
ברגע שאתה מבקש לצפות בדף מדפי אתר Ynet ובו יש מקום לפרסומות של גוגל, גוגל, כן גוגל, מציץ במחשב שלך ומחפש "עוגיות" שהוא יצר. אני מניח שהוא מוצא בשפע.
עכשיו, על גוגל להחליט האם: להציג מודעות כלליות לפי נושא הדף, או לחילופין להציג מודעה של אחד המפרסמים שאת העוגייה שלו הוא מצא במחשב שלך. אם גוגל החליט להציג מודעה השייכת לשיווק מחדש אז איזה מודעה להציג כדי שהמהלך יהיה ריווחי, כי כזכור לך גוגל עושה כסף מהקלקות ולא מחשיפות. זה מסובך ומורכב אבל כל זה נעשה תוך 100 מילי שניות!
מקורות מידע נוספים בנושא Remarketing
SearcEngineWatch – סקירה של 3 הזדמנויות עבור מפרסמים שיתנו יותר כח והשפעה למאמצי השיווק מחדש. שוב מוכח שהשילוב, שהשיתוף הוא שמביא לתוצאות טובות הרבה יותר, וכמאמר המשפט העתיק: 1 + 1 = 3 ואולי גם 5 !
Business2Community – כלי שיווק מחדש אצל הגדולים: גוגל, פייסבוק ו-טוויטר עם מיקוד לשוק B2B אבל מתאים לכל עסק גדול כמו עסק קטן הרוצה יותר פניות ויותר מכירות
סיכום
עושה רושם שבכל מקום שאנחנו גולשים יש מודעות/מפרסמים שרודפים אחרינו. ברדיפה הזאת אחרי הלקוח ובניסיון להחזירו לאתר להמרה יש לנהוג בזהירות כדי לא להשיג תוצאה הפוכה. חשיפת יתר עלולה להמאיס את המפרסם על הלקוח ועסקה מזה לא תצא.
מהרגע שהמפרסמים גילו את האפשרות נראה כאילו כי השיווק מחדש כבש את הרשת בסערה.
לקראת סיום המאמר, מה דעתך לענות על 5 שאלות בנושא "שיווק מחדש". קדימה!
[megapoll id="16"]כתבו לי כאן למטה, האם גם אתם, בעלי עסקים, עושים שיווק מחדש והיכן? בחיפוש, ברשתות חברתיות, גם וגם, היכן?
היי מאמר מעולה – תודה
האם יש אפשרות שה"עוגיה" תדע אם הלקוח ביקר יותר מפעם אחת אצלי באתר ובהתאמה להראות לו מסר שיווקי שונה בפרסומת
כלומר
1- לקוח נכנס פעם ראשונה לאתר – נשתלת עוגיה (מתחיל פרסום)
2 – לקוח נכנס פעם שניה (מהפרסום העוקב) העוגיה משתנה עם פרמטר שהלקוח הזה כבר ביקר (פעם שניה באתר)
3- פעם שלישית – אני מציג לו מודעה שונה לחלוטין מהמודעה הראשונה או השניה שבעקבותם הוא ביקר באתר
4 – וכן הלאה
עד למכירה
וכמובן לאחר מכירה גם לשנות את העוגיה להצגת מסרים אחרים לקניה חוזרת
זה אפשרי, זה נעשה בעזרת אותה "עוגייה" איתה בונים קהלים ואז מחסרים קהל 1 מתוך קהל 2.
עליך לזכור שעוגיות לא נשמרות לעולמים וזה לא הכי מדוייק בעולם, אבל בהחלט אפשרי.
בהצלחה,
אותי כלקוח זה מעצבן בטירוף
אבל כמשווק זה כלי מהמם
מתברר כי חמישית מהמשווקים מתכוונים לבצע קמפיין שיווק מחדש וגם הקצו לכך תקציבים, כך מגלה מחקר שפורסם.
זהר
רימרקטינג מאד מעצבן. גם אם קניתי משהו באתר, הוא ממשיך
לרדוף אותי לכל מקום וגורם לתדמית שלילית על האתר.
האם יש סטטיסטיקות ברורות של המרות גם ברמת כניסה לאתר וגם ברמת סגירת עסקאות ?
אכן מודעות עשויות לעצבן, אבל זה נכון לכל פרסומות, גם פרסומות שלא ביקשתי: אני בבוקר שומע את "אורלי וגיא" ואז יוצאים לפרסומות שטוחנות לי את המוח ויש מפרסמים המגדילים ועושים ובאותו מקבץ של פרסומות מופיעים יותר מפעם אחת – מרגיז ויש לציין שאני לא גיליתי שום ענין בהם.
לפחות בשיווק מחדש, הפרסומת רודפת אחריך לאחר שהיית באתר וגילית ענין, כלומר יש קשר בין הכוונות שלך לפרסומות שעוד תראה. הבעיה היא שהמערכת לא יודעת לזהות מה היחס שלך למוצר/לשירות/לאתר בו גלשת. המערכת יודעת לזהות האם היית (1) או לא היית (0) ובמצב של אפס או אחד נמצא ההפעלה של השיווק מחדש והטריגר המפעיל אותו. היית באתר, תראה פרסומת רודפת. לא היית, לא תראה.
אפשר כמובן ל"כבות" את הפרסומות על ידי מחיקת 'עוגיות' ואפשר גם לבקש מגוגל שלא יציג לך פרסומות לפי תחומי ענין או באתרים בהם ביקרת, אבל אז לא תראה בכלל פרסומות, לא רודפות ולא כלליות.
זה הקישור למאמר המלא https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=en וזה הקישור לכלי
https://www.google.com/settings/ads/
שיווק מחדש הוא למעשה שיווק התנהגותי online behavioural advertising ובאירופה European Interactive Digital Advertising Alliance (EDAA), לא אצלנו, ישנו חוק המחייב אתרים להציג הודעה בעת הכניסה לאתר שמסבירה ללקוח את השימוש ב"עוגייה" אבל בכל מקרה ה'עוגיה' נרשמה ואם הגולש רוצה להסיר אותה הוא חייב למחוק את העוגיה באמצעות הדפדפן.
זהר. בתשובתך אתה מסביר, אתה לא עונה לשאלה העיקרית בסוף, האם יש מחקרים סטטיסטיים על אפקטיביות של הכלי הזה בהשוואה לכלים אחרים כגון אדוורדס, פרסום ממומן בפייסבוק ועוד. בכלל, כדאי פעם לעשות השוואה כזו וגם לפי תחומים עסקיים.
אז מהי האפקטיביות המדודה, בדוקה של הרימרקטינג?
שלום דני,
כדאי לעשות מחקר כזה צריכים הרבה נתונים, הרבה מאוד נתונים ויש לחברה כזאת וקוראים לה גוגל. הנה 2 מחקרים או יותר נכון סיפורי מקרה שמצאתי באתר של גוגל על תוצאות של שיווק מחדש Remarketing
Watchfinder
Bebê Store
המחקרים טובים לכולם ולא טובים לאף אחד. רוצה לומר שאתה צריך לבחון איך זה עובד אצלך בעסק, על הלקוחות שלך עם המוצרים/שירותים שלך ועד שלא 'תהיה על המגרש' לא תדע באמת איך זה עובד.
אין לי ספק שמודעות השיווק מחדש עובדות לבעל העסק: מחזירות גולשים לאתר להמשך קניה, מגדילות פניות ומכירות, מיתוג ועוד דברים עליהם דיברתי במאמר, אבל כמו כל טכנולוגיה צריך בעל העסק לדאוג שלא לעצבן את הקהל שלו ולבדוק כל הזמן פרמטרים נוספים שיכולים להצביע על "עצבנות" אצל הלקוחות וגוגל אנליטיקס הוא מקום אחד שבו ניתן להסתכל בו.
במחקר שנערך נמצא כי רק 11% מהגולשים ראו בשלילה את הרדיפה אחריהם בעוד 59% הגיבו למודעות באופן טבעי (פרווה) ו- 30% הגיבו בצורה חיובית למודעות ה- Retargeting.
זוהר, המאמרים שאתה כותב מעניינים מאוד.
אני לא מבינה בתחום, אך האופן שבו אתה כותב, והערך הרב שאתה נותן, הופכים את זה לקל להבנה, וגם למעניין.
עדיין לא ביצעתי את השינויים שהמלצת שאעשה באתרי. לכשאסיים, אפנה אליך גם בעניין ה"עוגיות" (מקוה שהן טעימות….:))
ישר כוח!
שלום עדנה ותודה, אני אכן משתדל להפוך נושאים מורכבים לפשוטים וקלים להבנה ושמח שאת לוקחת אותם, במובן שאת הולכת ליישם אותם לאחר שהבנת את חשיבותם לעסק שלך.
קראנו, לימדת אותנו, הגיע הזמן לישם
למי אני פונה ? איך אני עושה זאת ? אודה אם תפרט כי אנחנו לא ברמה טכנית כמו שלך.
אתה בזמן האחרון פונה לאתרי מסחר (הוסף לסל), לא לכולם יש אתרים כאלה.
עכשיו אודה אם תפרט צעד צעד איך עושים זאת טכנית וכמה זה עולה?
תודה
שלום יוסף ותודה ששיתפת אותנו באתגרים העומדים בפניך.
מה שכתבתי במאמר לא נגע, כמעט, ברמה הטכנית או איך לעשות את הדברים.
אחד הדברים שאני מנסה להעביר ללקוחות שאותם אני מלווה בייעוץ ובהדרכה הוא שיש להשקיע בתכנון המהלך.
נכון לסוף שנת 2014 הדברים הטכנולוגיים כולם פתירים וניתנים ליישם במהירות, השאלה היא מה לעשות עם הטכנולוגיה ואצן דוגמה:
המאמר דיבר על שיווק מחדש, שיווק למי? תשובה: למי שביקר באתר. זוהי תשובה לא נכונה, במרבית האתרים, כי השאלה היא לא רק האם הוא ביקר או לא ביקר (0 או 1) אלה היכן ביקר במובן באיזה דפים צפה, כמה זמן שהה, האם הוא מילא טופס, הפעיל את הצ'אט, לחץ על "הוסף לסל". רוצה לומר שיש להתייחס ללקוחות לא כמיקשה אחת אלא צריך לחלק אותם לקטגוריות שונות כדי שהשיווק מחדש יוכל להציג בפני כל קטגוריה של לקוחות את המסר המתאים, אחרת עשוי להיות פיספוס.
שיווק מחדש צריך להעשות באופן חכם, למשל: האם המודעות שלך יראו בכל שעות היום או רק בשעות העבודה 9-17 ? זוהי שאלה שצריך לתת עליה את הדעת בשלב התכנון וזאת משני טעמים: הראשון, אם לא תגדיר, זה לא יתבצע והטעם השני הוא שאם תגדיר גם יהיה ניתן לוודא שיהיה אפשר למדוד כדי שיהיו נתונים שניתן יהיה לנתח ולהסיק מסקנות.
ואחרי התכנון עוברים לביצוע.
שיווק מחדש בגוגל נעשה בעזרת שני כלים: Google Analytics המסמן את הגולשים ו- Google AdWords מערכת הפרסום של גוגל.
אני מציע לך לפנות לאיש מקצוע לפרסום ב- Google AdWords, שותף גוגל, לתכנון ובניית מסעות הפרסום של השיווק מחדש. ייתכן שתצטרך לערב מישהו נוסף מומחה Google Analytics כדי לשפר את יכולת המדידה, תלוי כמובן בצרכים שלך ואת יכולת הפילוח לקהלים שונים באתר שלך.
מקצוען כרגיל, תענוג ללמוד ממך. שאפו על העומק של הכתיבה והירידה לפרטים
שלום קובי ותודה על המילים החמות.
ככה אני, לא יודע לעבוד אחרת. אם אני בוחר ללמוד נושא, אז עד הסוף. זה הכל ענין של בחירות בחיים. 🙂
לנו יש את השיווק מחדש גם ברשת החיפוש וגם שיווק מחדש רגיל וזה עובד מצויין מומלץ
שלום אורית ותודה,
שיווק מחדש עובד לעסק גדול כמו שהוא עובד לעסק קטן, כמו שלך רק צריך לעשות אותו בחכמה ולא "סתם" לרדוף. צריך, כמו הרבה דברים, להגדיר מטרות, לדעת למדוד ולהסיק מסקנות.
צריך לוודא שמערכת המעקב שלך יודעת להבחין בין לקוח מתעניין לבין לקוח בפועל כדי להציג בפניהם מסרים שונים, צריך לחשוב להיכן מחזירים את הלקוח: לדף שאותו הוא עזב? לדף הבית? לדף שונה אבל דומה לדף אותו נטש? וכדומה.
בהצלחה,