style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

פרסום בגוגל – המדריך לפרסום מוצלח בגוגל שיביא לך לקוחות

"המחיר לקליק בגוגל גבוה מידי עבורי" אומרים לי בעלי עסקים קטנים, בינוניים וגם גדולים העושים פרסום בגוגל.

ללא קשר למוצר או לשירות שהם מוכרים וללא קשר למחיר שהם גובים עבור המוצר או השירות שלהם, הם בדרך כלל אומרים "יקר לי" ומתייחסים לענין כמה עולה קליק בגוגל.

התשלום בגוגל נעשה לפי קליק, מה שנקרא CPCCost Per Click או PPCPay Per Click אבל, התשובה לשאלה החשובה "מהי עלות הקליק למילת מפתח?" היא רק חלק מהמשוואה.

כבר בשלב הזה, כשהתחלתי לדבר על מספרים וחישובים, אני רואה שיש נטישה של לקוחות. אל תלכו בבקשה ???? תישארו לקרוא עוד קצת, יהיה מעניין אדם רץ

כמה עולה פרסום בגוגל Google Ads למוצרים או לשירותים שלך, זה רק דבר אחד שצריך לקחת בחשבון בעת בניית פרסום מוצלח בגוגל שיביא לך תוצאות. במאמר זה תגלה איזה דבר חשבו צריך לקחת בחשבון.

הערה: ניסיתי להקיף כמה שיותר נושאים במסגרת מדריך פרסום בגוגל: מחיר קליק, אחוז הקלקה, מחיר המרה שיהיו מובנים לכולם:

  • למי שלא פרסמו מעולם בגוגל,
  • למי שפרסמו פה ושם בגוגל,
  • למי שמפרסמים באופן סדיר בגוגל מזה תקופה ארוכה

לשני הקהלים הראשונים, אני מציע לקרוא מהתחלה עד הסוף. למי שכבר יש לו ניסיון רב בפרסום בגוגל ורואה עצמו מומחה פרסום בגוגל ויודע מה על מה אני מדבר, אני מציע להתחיל לקרוא ולדלג בהתאם לצורך.

אתם וגם אתם תיהנו וגם תלמדו!

הנאה זה טוב, לימוד זה נהדר, אבל זה לא מספיק….

אתם צריכים לעשות! "הצלחה מגיעה למי שפועל ועושה" אומר ידידי ערן שטרן. לא מספיק לקרוא את המאמר ולהינות מהקריאה והתוכן המעניין והמועיל, צריך גם לפעול.

"אם תמשיכו לעשות את אותם הדברים שאתם עושים, תקבלו את אותם תוצאות" ולכן, אם אתם רוצים שתוצאות הפרסום בגוגל שלכם יהיו שונות, אתם צריכים לפעול, לעשות.

אני לא מבטיח לכם תוצאות טובות אם תיישמו את כל או חלק ממה שכתוב במאמר זה, אבל אתם תהיו בדרך הנכונה, דרך של עשייה מתמדת שבסופו של דבר תוביל אתכם לפרסום ריווחי יותר, ליותר לקוחות וליותר עסקאות.

פרסום בגוגל ופייסבוק

לגוגל ופייסבוק יש מערכות פרסום בתשלום ויש ביניהם דמיון. מחיר לקליק הוא מחיר לקליק הוא מחיר לקליק, כך שמונחים אותם תלמד כאן במהלך פרסום בגוגל מדריך, תוכל לראות גם בפייסבוק ויכול להיות בגירסה מעט שונה.

פרסום בפייסבוק דומה יותר לפרסום ברשת המדיה של גוגל, כי בפייסבוק אין חיפוש לפי מילות מפתח אלא לפי טרגוטים כמו תחומי ענין, מגדר, מיקום גיאוגרפי ובכך יש דמיון.

כאשר עסק מכל גודל: גדול, בינוני וקטן חושב עם פרסום באינטרנט, הוא חושב, ובצדק, על פרסום בגוגל ופייסבוק כי זה מה שנכון לעשות במרבית המקרים. הסיבה היא שהלקוחות גם מחפשים, גם גולשים באתרים אחרים ברשת המדיה של גוגל (ynet לדוגמה), גם צופים בוידאו ביוטיוב, גם קוראים מיילים ב- gmail וגם גולשים בפייסבוק, כך שלהחלטה על פרסום בגוגל או בפייסבוק יש מקום מכובד כחלק מאסטרטגיה של פרסום באינטרנט.

איך עובד פרסום בגוגל Google Ads בחיפוש?

דף החיפוש של גוגל מורכב בדרך כלל מתוצאות אורגניות ותוצאות ממומנות. היות ודף תוצאות החיפוש SERP – Search Engine Results Page מותאם באופן אישי להיסטוריית הגלישה, למכשיר ממנו גולשים, למיקום וגם לעוד כמה פרמטרים, הרי שהוא יכול להיות עם מרכיבים אחרים, למשל, תוצאות מקומיות כמו מפה, יכול להכיל תמונות וגם את פרטי העסק, האמן, המקום בצד התוצאות.

בעל עסק המוכר מוצרים או שירותים המעוניין להביא לקוחות לעסק שלו, נכנס למערכת הפרסום של גוגל Google Ads ולמעשה "קונה" מילות או ביטויי מפתח, כלומר הוא אומר לגוגל שאם יהיה גולש שיחפש ביטוי, אותו הוא רכש, הוא, המפרסם, מוכן לשלם לגוגל כך וכך שקלים (זהו מחיר מקסימלי לקליק Maximum Cost Per Click) אם ורק אם הגולש ילחץ על המודעה וכתוצאה מכך יגיע לאתר. כלומר, כל עוד נראתה המודעה אבל הגולשים לא לחצו עליה, המפרסם לא ישלם, אם תרצו, אפשר לראות בזה פרסום בגוגל חינם. ברגע שבוצעה הקלקה על המודעה, אז גוגל גובה כסף מהמפרסם. פרסום בגוגל בשיטה הזאת נקראת "תשלום פר הקלקה" או בקיצור PPC – Pay Per Click.

רוצים לדעת מה הלקוחות שלכם מחפשים בגוגל? ריכזתי עבורכם 12 כלים בחינם ובתשלום שיעזרו לכם לערוך מחקר מילות מפתח כדי שהקידום שלכם בגוגל יהיה מהיר יותר ויביא לתוצאות טובות יותר.

ברור לכם וגם לי שגוגל לא עושה כסף מכך שהמודעות שלכם נחשפות בדף תוצאות החיפוש, לא לוחצים עליהם ואתם לא משלמים. גוגל עושה רווח מהקלקות (לחיצות על המודעה). כלומר, אם גוגל מציג את המודעה שלך ואף אחד לא לחץ, אז למעשה קיבלת פרסום חינם בגוגל.

ברור לך שדיי מהר גוגל יבין שהוא לא יעשה ממך כסף ואז יקרה אחד מהשתיים: הוא יבקש ממך להעלות את המחיר המקסימלי לקליק בתקווה להרוויח משהו אם בכל אופן מישהו ילחץ ואם זה לא יעזור אז גוגל ימנע ממך לפרסם על אותה מילת מפתח או הוא יציג את המודעה שלך במיקום (דירוג) נמוך יותר כך שמעטים אם בכלל יראו אותה.

אני רק יכול להניח שבמקרה השני בו גוגל יוריד את דירוג המודעה, אתה תעלה מיוזמתך את המחיר לקליק כדי להיראות יותר גבוה, כך שבכול מקרה בו יש חשיפות ואין קליקים, המחיר לקליק שתשלם יהיה גבוה יותר.

אתה צריך להבין, הפרסום בגוגל הוא מסוג Win-Win-Win לכל הצדדים: לך (מפרסם), לגוגל (פלטפורמת הפרסום) ו- ללקוח. כולם, אבל כולם, צריכים להיות מנצחים, אחרת זה לא יעבוד לאורך זמן.

כמה עולה קליק בגוגל אותו ישלם בסופו של דבר המפרסם נקבע במכרז והוא בדרך כלל נמוך מהמחיר המקסימלי לקליק אותו הוא מוכן לשלם. כך עובד המנגנון של גוגל, קבלו זאת כעובדה.

ההנחה היא שעל כל ביטוי מפתח יש הרבה מפרסמים בגוגל ובדרך כלל יותר ממה שיש לגוגל להציע להם. ומה יש לגוגל להציע להם? נכון, מיקום.

אם תחשבו על זה, מלאי שטחי פרסום בגוגל הנמצאים בדף תוצאות החיפוש הוא מוגבל וגוגל יכול להציג עד 7 מודעות בדף תוצאות במחשב שולחני ועד 4 מודעות בדף תוצאות במכשיר נייד. זהו!

אז אמנם אנחנו מדברים על "תשלום לפי הקלקה" PPC אבל למעשה אנחנו מדברים על "מיקום בתשלום".

עם פרוץ משבר הקורונה, הביקוש לפלטפורמות לשידורים חיים באינטרנט עלה בצורה משמעותית ביותר. חברות שביטלו כנסים או שבוטלו כנסים בהם הן אמורות להשתתף כמציגים, חיפשו 'כנס וירטואלי' כדי למלא את החסר במקום הכנס הפיזי שבוטל.

חברות שלא רכשו את המילה 'כנס וירטואלי', זיהו הזדמנות והחלו לפרסם את הביטוי. חברות שכבר פירסמו ורצו לשפר את מצבם: לעלות מיקום, להעלות נתח חשיפה בחיפוש – העלו מחירים.

פרסום בגוגל, מחיר הוא עבור מקום, משלמים על כל קליק

מי רוצה להיות ראשון בגוגל? זה נכון לא רק לתוצאות האורגניות SEO בדף תוצאות החיפוש של גוגל אלא גם למודעות גוגל אדוורדס Google AdWords המוצגות. איזה מפרסם לא רוצה שהמודעה שלו תהיה הראשונה בדף, במיוחד ש-3 ואולי 4 תוצאות ממומנות נמצאות לפני התוצאות האורגניות?

יש משהו בהנחה שככל שהמחיר המקסימלי שתציעו לגוגל יהיה גבוה יותר, כך המודעה תזכה למיקום גבוה יותר. ככה מתנהג מכרז או מכירה פומבית אותה אנחנו מכירים בין אם ראינו זאת בטלוויזיה או לקחת חלק במכירה פומבית למכירת ציוד שלא נדרש על ידי משטרת ישראל (כן, יש דבר כזה). במכרזים מעין אלה, מי שמגיש את ההצעה הגבוהה ביותר, זוכה!

אני כבר יכול לומר לכם שבגוגל זה לא עובד כך: המחיר שאתם, המפרסמים, מוכנים לשלם הוא לא הדבר היחיד הקובע את מיקום המודעה שלכם, אלא סדרה ארוכה של פרמטרים.

עכשיו ברור לכם שלמעשה אתם מדברים על PPC  אבל למעשה אתם במכרז מסוג PFP – Pay For Placement כי בסופו של דבר אתם קונים מיקום בתוצאות הממומנות. לא צריך להיבהל מהמונחים האלה, אנחנו עדיין מדברים על תשלום לפי הקלקה PPC ואתם יכולים לראות את PFP כחלק מ- PPC.

מודעות פרסום בגוגל המוצגות במובייל

פרסום בגוגל מחיר, איך נקבע מחיר לקליק?

כאשר אתם מתחרים על ביטוי מפתח, אתם מכריזים בפני גוגל כמה אתם מוכנים לשלם אם הגולש ילחץ על המודעה שלכם שגוגל מציג בפניו. זוהי המשמעות של "תשלום לפי הקלקה" PPC – Pay Per Click.

נניח ומפרסם עורך פרסום ממומן בגוגל, קונה ביטוי מפתח וגם מגדיר מחיר מקסימלי לקליק, כלומר, המחיר שהוא מוכן לשלם לגוגל עבור כל קליק וגם ניסח מודעה וגם בנה דף נחיתה – נעזוב לרגע את שאר המרכיבים ונתרכז רק בביטוי המפתח ובמחיר הביד (bid) המקסימלי שהוא מוכן לשלם לגוגל עבור כל לחיצה.

דמיינו שגולש חיפש ביטוי מפתח מסויים. גוגל "צולל" למלאי המודעות שרשמו המפרסמים ושולף את המודעות שהן, למיטב שיפוטו, הרלוונטיות ביותר להיות מוצגות לאותו ביטוי חיפוש. מבחינת גוגל, הרלוונטיות נקבעת לפי הסיכוי שהגולש ילחץ על המודעה כי ככה גוגל עושה כסף מלחיצות ולא מחשיפות. הסיכוי הזה נקרא "שיעור הקלקה" CTR – Click Through Rate. בואו גם נניח שגוגל הציג זמן מה את המודעות של המפרסמים השונים כך שהוא יודע איזה CTR לצפות מכל מודעה.

עכשיו כאשר גוגל יודע את מחירי פרסום בגוגל שכל מפרסם מוכן לשלם וכמה הקלקות המודעה שלו צפוייה להניב והגדרות נוספות הוא צריך לדרג את המודעות, זוכרים? מכל מלאי המודעות העומדות לפניו הרלוונטיות להיות מוצגות הוא יכול להציג רק 7 מודעות. אז באיזה מודעות לבחור?

בשלב ראשון גוגל "זורק" את כל המודעות עם ציון איכות נמוך. בדרך כלל ציון איכות נמוך ניתן למילות מפתח ששיעור ההקלקה CTR עליהן נמוך. "שיעור הקלקה" הוא רק מרכיב אחד בציון האיכות, אבל מרכיב מרכזי.

גם לאחר שגוגל ניפה את המודעות הפחות טובות, עדיין יש לו יותר מודעות מועמדות להצגה מאשר יש לו מקום להצגה ואתם זוכרים שיש רק 7 מקומות. פה מתחיל תהליך שבסופו נקבע מיקום המודעה וגם נקבע מחיר בפועל לקליק Cost Per Click לכל מודעה ומודעה שגוגל יגבה מכל מפרסם אם הגולש ילחץ על המודעה שלו.

צריך שיהיה ברור שגוגל לא בהכרח מציג מודעה של מפרסם שמוכן לשלם יותר. מפרסם שהמודעה שלו מופיעה שנייה או שלישית יכול לשלם יותר ממפרסם שהמודעה שלו מופיעה ראשונה, לתשומת ליבכם. מנגנון פרסום בגוגל מחירים הוא מאוד מורכב וכך גם אסטרטגיות פרסום בגוגל של המפרסמים. הצעת מחיר לקליק זה לא הדבר היחידי שנלקח בחשבון ובטח שלא הדבר הקובע.

בסופו של יום ולאחר עשרות, מאות ואולי אלפי מכרזים בהם השתתף אותו ביטוי מפתח שקניתם מגוגל (בכל פעם שנערך חיפוש, גוגל עורך מכרז בין כל המפרסמים הרלוונטיים) המפרסם יראה מחיר ממוצע לקליק בדוחות בטור Avg. Cosr Per click.

פרסום בגוגל אדוורדס, מחיר לקליק ועלות המרה

בסופו של דבר המפרסמים קונים תנועה מגוגל בכסף עבור ביטויי מפתח שונים. מכיון שיש למפרסמים מטרה (יעד) כשהם עורכים פרסום בגוגל, אותה הם מגדירים לפני שהם מוציאים כסף, כך אני מקווה, הרי הם רוצים לדעת כמה לקוחות משלמים הגיעו מפעילות פרסום בגוגל Ads וכמה עלה בממוצע להביא לקוח לאתר וכמה עלתה המרה.

לכל קמפיין פרסום בגוגל צריך להיות יעד מרכזי אחד אותו מגדיר המפרסם. יעד קמפיין יכול להיות מקסימום חשיפות, מקסימום תנועה (קליקים) לאתר, המרות: רכישות, פניות, הרשמה לניוזלטר, שיחות טלפון או יעדים אחרים הקשורים להתנהגות הגולש באתר. אם חשוב שלך שהגולשים באתר שלך שמגיעים מפרסום בגוגל ישהו אצלך באתר מעל 90 שניות ואתה מוכן לשלם על זה – זה יעד ראוי.
עלות המרה היא כמה עלתה פעולה שרצית שהלקוח יעשה באתר שלך. לפעמים זאת קנייה ולפעמים זאת פנייה באמצעות טופס. אם זאת פנייה באמצעות טופס יש עלות, אבל צריך לזכור שבסופו של דבר לא הולכים עם פניות למכולת ולכן יש לעקוב אחר הפניות ולראות כמה מהן הופכות בסופו של דבר להמרות. המרה זה לקוח משלם.

הענין הוא שלא כל התנועה שגוגל יביא לאתר המפרסם תגיע לכדי לקוח משלם – אלה הם עובדות החיים של פרסום ממומן בגוגל חיפוש. למרות שהמודעה מוצגת רק ללקוחות רלוונטיים שחיפושו מתוך כוונה מלאה, רק חלק מהם ימשיכו מעבר להקלקה ויפנו או ירכשו את המוצר אותו אתם מציעים להם.

מרבית המקליקים על המודעה לא יגיעו לכלל המרה. היחס בין מספר הקליקים (מספר המודעות שנלחצו) לבין מספר ההמרות (אנשים שרכשו, פנו או התקשרו) יכול להיות למשל 1:10, כלומר על כל 10 לחיצות תתקבל 1 המרה. אני מיד מדגים זאת במספרים.

יש למה לחכות!

קניות באתר הן מדד מעולה אם כמובן אתם יכולים לשייך אותן לערוץ ממנו הגיעו הקונים. במקרה זה, פרסום בגוגל Ads. כן, זה אפשרי. יש תחומים עסקיים בהן זה בלתי אפשרי למכור ללקוח באמצעות האתר, למשל, מכירת שירותים או מכירת מוצרים שלא מתאימים למכירה דרך האינטרנט. במקרה ולא ניתן למכור באתר, הגולש המתעניין מתבקש למלא טופס צור קשר שמוביל להחלפת מיילים ו/או שיחות טלפון שחלק מהן מסתיים בתשלום של הלקוח עבור מוצר או שירות של המפרסם.

הכי קל להתייחס להזמנה ותשלום באתר כי הכל נשאר בחוג הדיגיטלי וזה קל למדידה. אם מדובר במכירה שהתחילה ב- פרסום בגוגל אדוורדס ונמשכה במיילים, בשיחות טלפון ובפגישות פנים-אל-מול-פנים המדידה עדיין אפשרית, אם כי מורכבת יותר.

נניח ויש אתר מסחר באינטרנט למכירת מוצרים. מחיר ממוצע לקליק הוא 1 שקל לביטוי מפתח מסויים (אני עורך את הדיון עבור מוצר אחד ועבור ביטוי מפתח אחד. אני מבין שזה לא המצב אצלך, ואולי הינך מתחרה על עשרות ואולי אלפי מילות מפתח ומוכר באתר שלך אולי מאות ואלפי מוצרים, אבל זה הבסיס לחישוב).

בהנחה שאתה מתחרה על ביטוי מפתח רלוונטי, קבעת מחיר מקסימלי לקליק max. CPC, המודעה מנוסחת היטב, דף הנחיתה מאורגן כמו שצריך – עושה רושם שהכל מוכן לקבלת הגולשים והפיכתם ללקוחות משלמים – קוראים לזה המרה (conversion).

הענין הוא שלא כל לקוח שחיפש, לחץ על המודעה (המפרסם משלם לגוגל את מחיר בפועל לקליק) והגיע לאתר, יהפוך ללקוח משלם. נניח, לצורך הדיון, שעל כל 24 לקוחות שלוחצים (והמפרסם משלם 2 שקל מחיר ממוצע לקליק וסך הכל 48 שקלים) יש מכירה. זה נקרא CPA – Cost Per Action או CPO – Cost Per Order.

כדי להגיע למסקנה כמה עולה להביא לקוח משלם CPA צריך נתונים, כלומר צריך לקנות עוד ועוד קליקים, לעקוב אחר ההמרות ולחשב את עלות ההמרה CPA כמו גם מדדים אחרים, למשל ROI. כמה קליקים לקנות עד לקבלת החלטה? כמות נכבדה כדי לתת לסטטיסטיקה לעבוד (אני רואה שבשלב הזה יש נטישה של קוראים לשמע המילה סטטיסטיקה, אז רגע לפני שאתם בורחים…).

פרסום בגוגל אדס זה לא רק ענין של מחירים אלא גם ענין של מספרים. לא ניתן לקבל החלטה מושכלת על סמך מספר קטן של המרות. אם כל 24 קליקים יוצרים המרה אחת, אז אני אומר בוא נקנה 500 קליקים שיעלו 1,000 שקל.

נקנו 500 הקליקים. אם המפרסם מצא או מעריך כי על כל 24 קליקים הוא מקבל המרה אחת, הרי שהוא צפוי לקבל 21 המרות (500 חלקי 24 = 20.83, עיגלתי את זה ל- 21).

אז בואו נסכם את התרגיל הקטן שעשינו:

כמה עולה קליק בגוגל: 2 שקל בממוצע – זה מה שמצאנו בעקבות מחקר מילות מפתח
השקעה של פרסום בגוגל: 1,000 שקל – זה הסכום שהוחלט להשקיע ב פרסום בגוגל Google Ads
כמות קליקים משוערת (מחושב): 500; חישוב: 1,000 שקל חלקי 2
ידיעה או השערה לגבי מספר הקליקים היוצרים המרה: 24
עלות המרה CPA היא (מחושב): 48 שקל; חישוב: 24 קליקים כפול 2 שקל
מספר המרות (מחושב): 21; חישוב: 500 קליקים חלקי 24 קליקים הנדרשים לכל המרה

תראו, מה שאני בונה כאן זה מודל. את המספרים במודל: מחיר הקליק הממוצע (2 שקל), מספר קליקים היוצרים המרה (24), עלות פרסום בגוגל (1,000 שקל) תוכלו לשנות בהתאם למחיר הקליק לביטוי מפתח שלכם ולגבי ההערכה שלכם כמה קליקים צריך כדי לייצר המרה ובהתאם לגובה ההשקעה שלכם.

כדאיות פרסום ממומן בגוגל נקבעת לפי עלות המרה

נניח והמפרסם קנה תנועה מגוגל ב- 1,000 שקל ויצאו מזה 21 לקוחות משלמים שכל לקוח בממוצע עלה 48 שקלים (לבדיקה: 21 לקוחות/המרות כפול 48 שקלים שווה בערך 1,000 שקלים), צריך המפרסם לשאול האם זה שווה לו? האם זאת עסקה כדאית להביא לקוח משלם ב- 48 שקלים?

אם המפרסם מוכר פרארי Ferrari מדגם GTC4 LUSSO אז העסקה הזאת: להביא לקוח משלם ב- 48 שקלים שקונה רכב ב- 2,650,000 שקל, היא עסקה משתלמת ביותר.

אם המפרסם מוכר דירת מגורים ב- 1,300,000 שקל, גם אז זאת עסקה מאוד משתלמת,

אבל,

אם המפרסם מוכר "עכבר למחשב" אז כדאיות העסקה מוטלת בספק, כי לשלם לגוגל 48 שקלים כאשר הלקוח קונה "עכבר למחשב" ב- 53 שקלים, זה לא נשמע כמו משהו אטרקטיבי, נכון? אם הלקוח קנה עכבר במעל 300 שקלים (יש עכברים שכאלה, בזאפ תמצאו לפחות 100 עכברים שנמצאים בקטגוריה: "עכברים למחשב מעל 300 שקלים". יש עכברים ב- 795 שקלים, 820 שקלים ואף יותר), אז זה כבר עניין אחר ויש לבדוק את עלות ההמרה CPA מול הרווח על המוצר הספציפי (זה שעולה 795 שקלים).

פרסום בגוגל מחיר, תסריט שיחה:

לקוח: מחיר הקלקה בגוגל גבוה מאוד.

אני: האם אתה יודע כמה עולה קליק בגוגל, מחיר משוער לקליק?

לקוח: כן, קליק בגוגל עולה בממוצע 10 שקלים. יקר, אהה!

אני: אם אפנה אליך לקוח שיקנה ממך את המוצר או השירות, כמה תהיה מוכן לשלם לי? (תקראו לזה עמלה או עמלת תיווך או בקיצור affiliate)

לקוח: 10% ממחיר המכירה

אני: וכמה זה 10% ממחיר המכירה הממוצעת שלך?

לקוח: משהו כמו 400 שקל, זה תלוי (במקרה זה, זה אומר שהמפרסם מוכר מוצר או שירות בשווי של 4,000 שקל ומתוכם הוא נוכן לתת לי עמלה של 400 שקל. ז.ע.). לפעמים פחות ולפעמים יותר, תלוי במחיר המכירה שסגרתי מול הלקוח.

אני: כלומר, אתה מוכן לשלם 400 שקל לכל מי שיביא לך לקוח שיקנה ממך, ישלם לך בפועל, על המוצר או השירות?

לקוח: נכון. בטח שאני מוכן לשלם, אין לי שום סיכון: לקוח משלם, אני משלם עמלה של 10% למי שהיפנה אותו

אני : כלומר, למוצר הזה שאתה רוצה למכור, אתה מוכן לשלם 400 שקל לכל מי שיביא לך לקוח משלם?

לקוח: כן, תשמע, מחיר פרסום בגוגל מה זה גבוה…

אני: אתה מוכן לשלם 400 שקל לגוגל כדי שיביא לך לקוח משלם?

לקוח: רק רגע. מה גוגל? אתה יודע כמה עולה פרסום בגוגל? הרבה כסף אני משלם עבור קליק ואתה יודע שמרבית הגולשים שמביא Google Ads לאתר שלי, לא פונים ולא קונים, נכון?

אני: לא ענית לשאלתי. האם תהיה מוכן לשלם 400 שקל לגוגל על לקוח שמשלם לך?

לקוח: תראה, לגוגל לא איכפת מקניות (קנייה = המרה). גוגל מחייב את חשבון הבנק שלי לפי מחיר לקליק.

אני (בעקשנות): האם תהיה מוכן לשלם 400 שקל לגוגל על לקוח שמשלם לך?

לקוח: כן (נשמע כמו "לא-מבין-מה-אתה-רוצה-ממני-אבל-בוא-נזרום")

אני: במחיר של 400 שקל, זה כמה עולה קידום ממומן בגוגל עבורך, תוכל לקנות 40 קליקים בממוצע: 400 שקלים חלקי 10 שקלים הינם 40 קליקים.

לקוח: כן, אבל זהו מחיר לקליק גבוה מאוד!

אני: אם יתברר לך שאחרי שקנית 40 קליקים מגוגל שעלו לך 400 שקל, קיבלת לקוח, האם תהיה מוכן לקנות עוד?

לקוח: כן, אבל קליק בגוגל עולה מה זה הרבה!

אני: נניח ותקנה עוד 40 קליקים שיעלו לך עוד 400 שקל ותקבל עוד לקוח משלם אחד, האם זה עדיין כדאי? האם מחיר פרסום בגוגל Google Ads משתלם לך?

לקוח: בוודאי שמשתלם, אבל מחיר לקליק…

אני: כלומר, אתה מוכן להגדיל את ההשקעה שלך של פרסום בגוגל אדוורדס כל עוד אתה מקבל לקוחות במחיר הנמוך מ- 400 שקל ללקוח, נכון?

לקוח: כן

אני: או.קיי, אז בוא נתחיל מתקציב של 2,000 שקל בחודש עבור פרסום ממומן בגוגל.

לקוח: מה 2,000 ?!? כרגע דברנו על 400 שקל בלבד.

אני: אתה זוכר כי פרסום בגוגל Google Ads זה ענין סטטיסטי? אתה לא יכול להסיק מסקנות מהשקעה כל כך קטנה שכולה תסתכם בסוף, אולי, בקנייה אחת, נכון?

לקוח: כן (מהוסס)

אני: בהשקעה של 2,000 שקל, זה כמה עולה פרסום בגוגל בחודש, תוכל לקנות 200 קליקים לערך מגוגל (זוכרים: מחיר משוער לקליק הוא 10 שקלים) שאתה מקווה שיסתיימו ב- 5 רכישות, נכון?

לקוח: שמע, פרסום בגוגל זה מחיר גבוה מאוד ובמיוחד כמה עולה קליק בגוגל.

אני: זה לא שאלה של כמה זה עולה? זה שאלה של האם 'פרסום בגוגל ריווחי?'. אם אתה מקבל לקוחות משלמים במחיר של 400 שקל בממוצע ללקוח משלם וזה ריווחי לך, תמשיך להגדיל את התקציב. כל עוד אתה ממשיך לקבל לקוחות משלמים ב- 400 שקל או פחות זה מעולה, נכון?

לקוח: זה נשמע טוב, אבל אתה יודע כמה עולה פרסום בגוגל? אתה מבין איזה מחיר אני צריך לשלם עבור פרסום בגוגל? (חוזר על הטיעון הראשוני בעקשנות)

אני: עזוב כמה עולה קליק בגוגל, בוא נדבר על עלות המרה, כמה עולה פרסום ממומן בגוגל חלקי מספר פניות, זה כמה עולה להביא לקוח משלם. מתי אתה צריך לדאוג? במצב בו תוסיף להשקיע כסף עבור פרסום בגוגל ותקבל לקוח משלם ביותר מ- 400 שקל, אז יהיה עליך לעצור ולעשות "חישוב פרסום בגוגל אדוורדס מחדש", אבל כל עוד אתה מקבל לקוחות משלמים במחיר השווה או קטן ל- 400 שקל, שאמרת שזה ריווחי ומשתלם לך, זה מצוין בשבילך.

לקוח: תאמר לי בבקשה, איך אני משלם פחות מ- 400 שקל לגוגל על כל לקוח?

אני: עכשיו אתה מדבר עסקים. בוא ואראה לך כיצד להק…

סיכום פרסום בגוגל

יעדים ברורים, מדדים יעילים ומדידה מדוייקת הם בעלי חשיבות רבה בשיווק וכל זה ניתן וצריך לעשות עם פרסום בגוגל ממומן. האתגר האמיתי שלכם, בעלי העסקים, הוא לתרגם את היעדים העסקיים של העסק שלכם, למשל, הגדלת מכירות, ליעדים אותם ניתן לכמת בקמפיינים של פרסום בגוגל לעסקים שלכם.

אין לכם, המפרסמים, שליטה מוחלטת על מחיר לקליק בגוגל הנתון לשינוי בהתאם לתחרות בשוק, מספר המפרסמים המתחרים, ההצעות שהם מגישים לגוגל, שיעור ההקלקה על המודעות, ההיסטוריה של חשבון הפרסום בגוגל ופרמטרים נוספים. אתם כמובן צריכים ויכולים לשאוף למחיר קליק נמוך יותר ויש דרכים לעשות זאת, אבל אל תצפו לקנות קליקים מגוגל ב- 25 אגורות – זה לא יקרה.

ועכשיו אליך. אחרי שקראת את מה שכתבתי במסגרת פרסום בגוגל מדריך, זה הזמן שלך לפעול.

האם גם אתם יודעים כמה עולה לכם לקוח משלם שהגיע מערוץ פרסום בגוגל? שתפו אותנו בקשיים שלכם לדעת כמה עולה פרסום ממומן בגוגל, כאן למטה בתגובות

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים, שיווק ופרסום באינטרנט. יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל.

10 comments

  1. אני מפרסם כשנתיים בגוגל
    כל המרה שווה לי 10 ש"ח
    אני משלם עבור כל קליק מקסימום 1.5
    אני מקבל המרה אחת לכל 5 קליקים בממוצע

    נתון קבוע שבדרך כלל לא משתנה
    אני כמובן נמצא במסלול מקסימום קליקים

    המתכנת אתר שלי לוחץ עלי לעבור לספור המרות
    אני קצת חושש כי אני פחות מבין בזה
    ובמקסימום קליקים אני שולט ויודע כמה אני משלם על כל המרה ויכול לשחק עם מחיר הקליק

    האם כדאי לי לשנות?

    • שלום שלומי ותודה על השיתוף,
      לפי מה שכתבת, אתה כבר סופר המרות,
      אני חושב שמה שהמתכנת שלך התכוון זה לעבור מאסטרטגיית מחיר של "מקסימום קליקים" אל אסטרטגיית מחיר של המרות: "מקסימום המרות" או "מחיר יעד להמרה" ואולי "מחיר מקסימלי להמרה".
      זה רעיון לא רע בכלל, אם ניתן לספור המרות באופן דיגיטלי כמו: רכישות אוןליין. אם ההמרה נעשת בשיחת טלפון, זה יותר מורכב.
      צריך לזכור ששינוי אסטרטגיה כזאת לוקח זמן למערכת הפרסום להתכוונן ולכן המתן בסבלנות ואל תצפה לקבל תוצאות טובות (מבחינת המחיר) מיד בהתחלה.
      תנסה, מקסימום זה יצליח!
      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

  2. אחד המאמרים החזקים בנושא פרסום בגוגל אדס – לדעתי אפשר להעלות אולי מדריך קצר בנושא…

  3. אין ספק שהמאמר היותר מקיף שקראתי על גוגל אדוורדס.

    פשוט תענוג

  4. זוהר שלום
    אכן מאמר מקיף ומעניין

    נניח שאני מפרסם בגוגל בעלות של 1800 ש"ח לכל חודש . אני יודע ש 50 אחוז מהפונים אלי מגיעים מפרסום ממומן. בחודש אחד אני מוכר כ 6 יחידות כלומר 3 הגיעו דרך פרסום כלומר כל מכירה עולה כ- 600 ש"ח: 1800 לחלק ל- 3.
    האם החישוב הזה נכון?

    • שלום רפי,
      בוא אעשה קצת סדר עם המספרים שבהם נקבת:
      ההשקעה שלך בפרסום בגוגל היא 1,800 שקל לחודש
      מספר המכירות, אותן אתה יכול לשייך לפרסום בגוגל, הוא 3
      כלומר "עלות ההמרה" שלך היא אכן 600 שקל.
      אני מניח שלא כל מי שלחץ על המודעה בגוגל אדוורדס, גם פנה.
      אני גם יכול להניח שלא כל מי שפנה גם רכש. ולכן המשפך שלך נראה כך:
      לחיצות (והגעה לדף הנחיתה), פניות (בטופס + טלפון), רכישות (תשלום כסף)
      כמה לחיצות היו?
      כמה פניות היו?
      רכישות היו 3
      השאלות שאתה צריך לשאול את עצמך הן:
      האם אני רוכש את ביטויי המפתח הנכונים שבסופו של דבר יביאו לי המרות?
      האם אני מביא את האנשים הנכונים לדף הנחיתה שלי?
      האם ניתן באותה השקעה בפרסום בגוגל, לקבל יותר פניות?

      בהצלחה,
      זהר עמיהוד

      • ואיך אדע האם ניתן באותה השקעה לקבל יותר פניות?

        • שאלה מצויינת רפי,
          אתה צריך מישהו עליו אתה יכול לסמוך, בעל הכשרה שיודע מה לעשות בחשבון הפרסום שלך בגוגל ואין לי ספק שאפשר לעשות יותר.
          צריך להיות יצירתיים, צריך ידע והעיקר שתיתן אמון במי שמטפל לך בחשבון.
          בהצלחה,
          זהר עמיהוד

  5. מאמר יסודי ביותר, מקיף

    כרגיל עוד מאמר איכות מבית היוצר של זהר עמיהוד

    תודה על הטוב הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן