style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

איך הכפלתי פי 12 את ההמרות בקמפיין גוגל אדוורדס

חנות רהיטים וסטו נוסדה בשרון. היא החלה את דרכה במחסן גדול בבצרה ועברה למרכז חנויות הרהיטים של השרון – אזור תעשייה חדש ספיר פולג, נתניה.

וסטו משקיעה בשיווק באינטרנט במספר ערוצים וביניהם קידום ממומן בגוגל אדוורדס מתוך הבנה כי ערוץ פרסומי זה הוא המדוייק שבין ערוצי הפרסום ומביא לקוחות רלוונטיים שמחפשים רהיטים. בהיותה חנות רהיטים לעץ מלא, הפרסום של חנות וסטו היה סביב ביטויים שמן הסתם היה בהם "עץ" או "עץ מלא" כגון "שולחן אוכל מעץ מלא", "שולחן עץ לסלון" וביטויים דומים.

כל המכירות של וסטו נעשות בחנות עצמה, זאת הדרישה של בעלי החנות ממפתחי האתר באינטרנט, לבנות אתר שהוא קטלוג ללא מחירים, שימשוך אנשים "ללכת לאיבוד" ב- 4 קומות של רהיטים מעץ מלא: שולחנות, פינות אוכל, קומודות, שרפרפים, קונסולות, שידות – כולן עשויות עץ מלא.

בעבודה צמודה עם צוות השיווק של וסטו נבנתה אסטרטגיית פרסום בגוגל עם מחירים ומטרות הבאות:

  1. משיכת לקוחות לחנות היחידה של וסטו הממוקמת באיזור התעשיה החדש ספיר פולג, נתניה.
  2. עידוד לקוחות ליצירת קשר,
  3. מיתוג שם החברה על ידי פרסום ברשת המדיה

התוצאות של 4 חודשי הפעילות הראשונים:

  • הכפלה של פי 2 בשיעור ההקלקה בחיפוש תוך 3 חודשים, הכפלה של פי 3.85 בשיעור ההקלקה בחיפוש תוך 6 חודשים
  • הכפלה של פי 12 במספר ההמרות בתקופה של 3 חודשים, הכפלה של פי 20 במספר ההמרות תוך 6 חודש חודשים
  • ירידה של 85% בעלות ההמרה CPA

תוצאות פרסום ממומן בגוגלאסטרטגיית הפרסום נבנתה כדי לתת מענה ל- 3 מטרות

מטרה 1:

משיכת לקוחות לחנות היחידה של וסטו הממוקמת באיזור התעשיה החדש ספיר פולג, נתניה.

הדבר הראשון שעשיתי בעת קבלת קמפיין הפרסום הקיים היה לנצל ולמצל אותו עד הסוף. נכון, לפעמים צריך להרוס הכול ולבנות מחדש, אבל לא הרגשתי שזה המצב לגבי קמפיין זה. אחד הדברים הראשונים היה לשים "גבולות" לקמפיין.

מילים שליליות:

במצב בו הפרסום מסתמך על התאמה רחבה יש חופש גדול לגוגל להציג את המודעות לפני כל חיפוש שיש לו קשר רופף, חלש ואפילו "ריח" למילות המפתח שהוגדרו בקמפיין וכך קרה כי אנשים שחיפשו "שולחן ערוך", "שולחן החתלה לתינוק" וגם "שולחן עץ לבובה" ראו את המודעה! למה? כי גוגל חשב שיש קשר בין הביטוי שחיפש הגולש לבין ביטוי המפתח שהוגדר תחת טאב מילות המפתח.

מיקום גיאוגרפי:

חנות וסטו נמצאת במרכז הארץ, בשרון. מרחק של 40 קילומטרים עבור ישראלים הוא מרחק "עצום". אני רוצה לשאול אתכם את השאלה הבאה: "מתוך 1,000 תושבי ירושלים שרוצים לאכול במסעדה, כמה מהם יסעו למסעדה בראשון לציון?" התשובה היא מעטים.

היה נדרש להגביל את הפרסום במיקום גיאוגרפי ולקבוע איזהשהוא רדיוס סביב אזור התעשיה פולג, נתניה ואף ברדיוס הזה לעשות exclude למספר יישובים. נכון, תמיד ימצא לקוח שגר במרחק גדול פי 2 מהרדיוס שהחלטתם עליו, אבל עצם המצאותו שם אינה מצדיקה הוצאת סכומי כסף נכבדים להביא לקוחות נוספים מרחוק. בסופו של ענין, ההבנה היא שחנות רהיטים כמו זו של וסטו, היא חנות רהיטים מקומית.

מטרה שנייה:

עידוד לקוחות ליצירת קשר. אמנם זה לא נשמע כמו משהו שקשור לפרסום בגוגל, והרי יצירת הקשר היה חלק מהאתר, אבל זה קשור גם קשור ואני אסביר. הלקוח משקיע משאבים בלהביא גולשים באתר מתוך כוונה שיעשו משהו, המשהו הזה, שמיד אפרט, נקרא המרה. בסופו של דבר הרווח של הלקוח טמון בשיפור מתמיד של יחס המרה, כלומר, לגרום ליותר גולשים לעשות את מה שהתכוון שיעשו.

בחנות, כפי שציינתי לעיל, אין אפשרות לרכישה אוןליין, אז מה יעשו אנשים שכן מתעניינים, שכן רוצים את השולחן, כסא או ספה שראו באתר? הם יכולים לעשות 1 מתוך האפשרויות הבאות:

  1. לא לעשות דבר
  2. לפנות באמצעות טופס צור קשר
  3. לפנות באמצעות הטלפון
  4. לבקר בחנות

כן, זה מה שקורה בסיבוב הראשון, אבל בזאת זה לא הסתיים. לדוגמה: מי שבחר לא לעשות דבר, כרגע, אולי מחר או מחרתיים יחזור לאתר, בין אם בהקלדת ה- URL או חיפוש בהיסטוריה של האתר או שהוא יחפש שוב בגוגל.

מי שבחר לא לעשות דבר, זה לא בהכרח אומר שהרהיטים של וסטו לא מעניינים אותו, זה רק אומר שכרגע, לא בוער לו להתקדם הלאה בקשר. זכרו, הוא גילה עניין ברהיטים של וסטו כי הוא באופן יזום ערך חיפוש בגוגל, אבל מכיון שקניית רהיטים אינה דבר בהול ומיידי שיש לעשותו עכשיו, הוא, כרגע, החליט לא לעשות דבר.

לפנות באמצעות טופס צור קשר זה הכי קל למדוד. כל פנייה היא מייל וכל פנייה היא גם סגירת מעגל = המרה בגוגל אדוורדס.

לפנות באמצעות טלפון היא דבר יותר קשה ומורכב מכיון שבאתר וסטו מופיע מספר טלפון 09-7746001 ואין דרך לעקוב אחר מקור השיחה: האם היא הגיעה מפייסבוק או מגוגל אדוורדס, לדוגמה וגם מעבר לכך. חשוב לדעת מאיזה ביטוי מפתח / מודעה פנה הלקוח? בודאי שחשוב – זה מידע ששווה זהב ובלי מערכת מעקב אוטומטית לא ניתן לדעת. נקודה.

חברת Maskyoo מספקת מערכת טלפוניות דינמיות שמאפשרות מעקב אחר כל שיחת טלפון עם אפשרות להתחקות אחר המקור ממנו הגיע הגולש לאתר. פרט לפרטים של מספר טלפון, שעת השיחה ומשך השיחה, המערכת מתממשקת לגוגל אנליטיקס ומזריקה לו נתונים המאפשרים ניתוח פרטני של כל המרה. שיחת טלפון היא בסופו של דבר סוג של המרה.

באמצעות מערכת מסקיו ניתן היום למדוד את מספר הטלפונים הנכנסים לוסטו ולשייך אותם לערוצי השיווק הדיגיטליים השונים ולעשות ניתוח עומק בהתאם לערוץ ממנו הגיעו.

לבקר בחנות

המיקום המצויין של החנות במרכז הארץ, על כביש מספר 2 מאפשרים לאנשים לחפש בגוגל, לשוטט באתר ומשהחליטו שהרהיטים של וסטו שווים צפייה מקרוב, הם נכנסים למכונית ונוסעים לא יותר מחצי שעה. זה נכון, בין אם הלקוחות הפוטנציאלים גרים בתל אביב, הרצליה, רמת השרון או ביישובי עמק חפר, כפר סבא ורעננה ואתם יודעים מה? גם מפתח תקוה הם יגיעו.

הבעיה היא שברור שהם הגיעו לחנות לאחר ביקור באתר, אבל אין יכולת לדעת מאיזה ערוץ שיווקי הם הגיעו לאתר מכיוון שהם לא פנו באמצעות טופס ולא טילפנו, אלא בחרו להגיע פיזית לחנות.

מטרה שלישית:

אסטרטגיית המיתוג שנבנתה בהתחלה היתה בנוייה על שתי רגליים: האחת, פרסום באנרים באתרים בנושא עיצוב פנים / רהיטים והשנייה שיווק מחדש בגוגל אדוורדס ובפייסבוק אחר לקוחות שהגיעו לאתר והדומים להם.

בגוגל אדוורדס שיטת ההפעלה של השיווק מחדש היתה פרסום של מודעות באנרים ומודעות טקסט כלליות על החנות, תוך התמקדות על מבצעים ועל פריטים חדשים וייחודיים שהגיעו לחנות. ומכיון שהמודעות האלה נחשפות לגולשים במהלך גלישתם באתרים שונים הוחלט גם לרענן אותן לעיתים קרובות.

סיכום

הקמפיין הביא תוצאות לא רק על הנייר: אחוזי הקלקה, מספר פניות אלא הביא קהל רלוונטי ואיכותי לחנות שבסופו של דבר קונה שולחן עץ מלא, שידות עץ, מזנונים עשויים עץ מלא ועוד פריטים. רשימת התפוצה גדלה במאות הפונים בטלפון או במייל שהם העתודה למכירות עתידיות.

זהר עמיהוד
רוצה יותר לקוחות שיגיעו לאתר שלך מהפרסום שלך בגוגל אד(וורד)ס?
רוצה יותר פניות ויותר מכירות?
רוצה שהעסק שלך יצליח?

אני, זהר עמיהוד, יכול להביא לעסק שלך יותר לקוחות, יותר פניות ו- יותר מכירות:

  • אבחון פרסום בגוגל,
  • ייעוץ לשיפור ריווחית הפרסום בגוגל,
  • ניהול חשבון פרסום בגוגל Google Ads,
  • הדרכה פרטנית אחד-על-אחד על הפרסום בגוגל שלך,

התקשר 09-8910462 כדי שנעבוד יחד והפרסום שלך בגוגל יביא לך יותר לקוחות, יצור יותר פניות ויותר מכירות.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן