style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

Google Farmer update יצא לדרך – מה המשמעות לאתר שלך

Gogle Farmerב- 23 לפברואר 2011 גוגל הודיעה על אחד השינויים הגדולים שלה באלגוריתם המדרג אתרים בתוצאות החיפוש.

להלן תרגום חופשי מתוך הבלוג הרשמי של גוגל: "אנחנו עורכים כל הזמן שינויים באלגוריתם שלנו, לא מודיעים על כך ולכן גם מעט מאוד אנשים שמים לב אליהם, אבל השיפור הנוכחי לאלגוריתם שלנו הוא משמעותי ביותר. עדכון זה נועד להפחית את הדירוג של אתרים באיכות נמוכה, אתרים שיש בהם תוכן בעל ערך נמוך לגולשים כמו אותם אתרים המעתיקים תוכן מאתרים אחרים או אתרים שהם פשוט לא שימושיים."

עד כמה השינויי הזה משמעותי? גוגל מציינת בפרסום שהשינוי אמור להשפיע על 12% מתוצאות החיפוש בארה"ב (המספר המדוייק ללא עיגול הוא 11.8%, כך בהודעה של גוגל). לעת עתה, השינוי פעיל רק לגבי חיפוש תוצאות בארה"ב, אבל כמו שינויים אחרים של גוגל, כמו Mayday שנערך בשנה שעברה, לא יחלוף זמן רב והוא ייושם גם על תוצאות החיפוש בעברית ובישראל.

התהליך הזה החל בתחילת ינואר 2011 בו הכריזה גוגל שהיא יוצאת כנגד content farms והנה לא עברו חודשיים וגוגל מוציאה מתחת ידיה את השיפור המשמעותי הזה. אבל לפני שנאמר מה הולך לקרות, אני רוצה לתת לך דוגמה למה אני מתכוון.

Google Farmerנניח ואתה רוצה להסיר שיער ואתה חושב על משחה שתעשה עבורך את העבודה. אתה גולש ל- google.co.il ומקליד "משחה להסרת שיער". אני מניח שבתוצאות החיפוש תגלה כמה אתרים שבהם הביטוי "משחה להסרת שיער" מופיע ב- title, ב- url, ב- meta description וגם כנראה בכותרת וגם כמה פעמים בטקסט. באופן טכני, התוכן מספק, אבל הוא קצר מידי, כתוב רע ו… הפתעה, הפתעה, הפתעה. למעלה, בצד, למטה ובכל עבר יש מודעות, באנרים, מודעות טקסט שכולן מוכרות לך משחות להסרת שיער.

אני מניח שכבר נתקלת באתרים כאלה, שבהם הרגשת שאתה לא מקבל "ערך", קורא טקסט אבל עדיין מחפש את הפתרון לבעיה שלך. אלו הם אתרים באיכות נמוכה.

באופן רשמי גוגל לא מציינת לאיזה סוג אתרים מיועד השיפור הנוכחי אבל ברור לי שלא רק חוות התכנים היו על הכוונת. יש עוד סוג של אתרים הנקראים Scraper site. במילים פשוטות, אלה הם אתרים הנבנים באופן אוטומטי על ידי תוכנות שיודעות ל"משוך" מאמרים מאתרים אחרים ולבנות אותם במבנה חדש באתר. במקום ליצור תוכן מקורי, אתרים אלה מעתיקים תוכן שכבר פורסם באינטרנט, בדרך כלל באופן אוטומטי.

תאר לך מצב שאתה בונה אתר בלחיצת כפתור. אתה מציין את ביטוי המפתח והתוכנה, באופן אוטומטי, בונה לך את מבנה האתר ואת התכנים שבו על ידי זה שהיא סורקת את הרשת ומעתיקה תכנים שכבר פורסמו לאתר שלך. כך, האתר שלך נבנה ומתעדכן. כמות התכנים שבאתר שלך משפיעה על תוצאות החיפוש של גוגל ובהתאם גוגל מביא לך תנועה. אני לא נכנס לענין החוקי של הפעילות, אני רק אומר שאמנם השדרוג באלגוריתם נקרא Google Farmer ואולי Farmer update אבל אולי הוא ראוי לשם Scraper update?

אני יודע, יש פה יותר דברים "סתומים" מאשר מידע ספציפי וצריך לפעמים לדעת לקרוא בין השורות, אבל היי. האם אתה חושב שגוגל יגלו לך מה זה אתר "בעל ערך נמוך" או "אתר לא שימושי לגולש". הם לא עשו את זה בעבר ואין סיבה שהם יעשו זאת היום.

Google Farmerשים לב לניסוח. באופן ספציפי, "… להפחית הדירוג עבור של אתרים באיכות נמוכה …" כלומר, לא רק דפים או פוסטים ייענשו עקב הגדרתם "בעלי איכות נמוכה" אלא כל האתר.

ההודעה מציינת גם "תוכן בעל ערך נמוך לגולשים" וגם "תוכן מועתק מאתרים אחרים." אם כך למי מיועד העדכון הזה? נגד איזו תופעה באינטרנט הוא מיועד לתת תשובה?

נראה שהפעם העדכון ששמו Google Farmer הוא נגד חוות תוכן (content farms). אלה אתרים שבעליהם מקבלים כסף עבור צפייה בתכנים. הם יוצרים כמויות עצומות של תכנים, בדרך כלל לפי ביטויי חיפוש שאנשים מחפשים. תכנים אלה הם בדרך כלל זולים להפקה. בעדכון הזה גוגל מתכוונת לקטוע את התנועה לאתרים מסוג זה. אין תנועה – אין פרנסה – סגירת האתר ומבחינת גוגל שמירה על אינטרנט נקייה מספאם.

האסטרטגיה של חוות התוכן היא לייצור נפח של מאות ואולי אלפי פיסות מידע, להעמיס את מנוע החיפוש בתכנים ולהראות באופן מאסיבי בדפי תוצאות החיפוש (SERP). הכותבים שהועסקו על ידי בעלי חוות התוכן, מקבלים תשלום, בדרך כלל, עבור צפיות ומבלי קשר האם התוכן ייחודי או לא. אין אינדוקס בגוגל, אין צפיות. אין צפיות, אין תשלום. אין תשלום, אין כותבים… ואין תוכן בעל ערך נמוך.

לעדכון Google Farmer תהיה גם השפעה Bing ועל Yahoo ועל כל מנוע חיפוש אחר. במילים פשוטות, אם התוצאות של גוגל יהיו יותר טובות בעיני המשתמשים, כל מנועי החיפוש האחרים לא יכולים להרשות לעצמם שלא להטמיע את השינוי של גוגל בתוכם.

ללא ספק, הדגש הוא כעת על הפקת תוכן מקורי ואיכות. לא כמות, אלא איכות. אפילו בלוגרים צריכים להיות זהירים לגבי פרסום תוכן שיכול להיחשב "בעל איכות נמוכה", או אשר יכולים להיחשב כמי שממחזרים תוכן קיים. במילים אחרות, אם אין לך משהו מקורי לומר על סיפור קיים, יהיה עליך להיזהר. עכשיו, יותר מתמיד, ההתמקדות שלך צריכה להיות על איכות ולא על כמות.

בסך הכל, עדכון זה צריך להיות דבר טוב עבור האינטרנט – הן עבור משתמשים אלה שעובדים ללא לאות כדי לייצר תוכן איכותי.

אם אתה בעל אתר (בטח שיש לך אתר, כי אם אין לך אתר, היית מאבד ענין כבר בפיסקה הראשונה. אם הגעת עד הלום, המשך לקרוא) כדאי שתעקוב אחרי הססטיסטיקה של האתר שלך. עקוב אחרי הדירוגים בתוצאות החיפוש של מילות מפתח עיקריות וקווה לטוב. אבל פרט לתקוות יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להבטיח שהתנועה שלך לא תסבול מ- Farmer update:

הקדש מאמץ לבניית בסיס המשתמשים שלך. הבאת תנועה דרך תוצאות החיפוש של גוגל זה רק אחד ואולי עכשיו נתיב תנועה עיקרי לאתר שלך אבל זה לא הדרך היחידה להבטיח תנועה של מבקרים לאתר שלך. אתה צריך לבנות נתיבי תנועה אחרים ובמקביל כמו למשל מרשתות חברתיות. הגדל את רשימות התפוצה שלך וכך תהיה תלוי פחות בגוגל.

צור קישורים נכנסים איכותיים. קישורים איכותיים ישארו גורם מרכזי בדירוג מנועי החיפוש. דאג לקבלת קישורים איכותיים הכוללים לא רק את הקישור עצמו אלה גם שטקסט הקישור יהיה עשיר במילות מפתח. הימנע ככל הניתן מרכישת קישורים.

ייצר צורות מגוונות של תוכן. מנועי חיפוש ובראשם גוגל אוהבים גיוון: טקסט, וידאו, אודיו, מאמרים, פוסטים, הודעות בפורום, סטטוסים, ציוצים, תמונות ו-מצגות שקפים.

שכור כותב טוב שיצור עבורך תוכן איכותי, מקורי, כתוב היטב. תוכן כתוב היטב לא רק שממגנט את הלקוחות אלא גם מושך קישורים.

האם האתר שלך מוכן לקראת עדכון Google Farmer?

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

12 comments

  1. זוהר
    תודה על המידע המעניין בנושא

  2. היי זהר,
    נהנתי לקרוא את הפוסט, האם צפויים עוד שינויים בקרוב?
    מה להערכתך יהיה עם אתרי מאמרים בישראל או על לקוחות ששפכו מאות מאמרים שם?

    • גוגל כל הזמן מחדשים, מוצאים כלי חדשים ומגלים לנו טפח מהמערכת.
      העדכון החדש לא הפתיע את המפרסמים באתרי מאמרים בישראל. לא כל אתר מאמרים נסרק בידי גוגל. אני מידי פעם שותל מאמר ומחכה לראות האם גוגל "תפס" אותו. תפס? ממשיך, לא תפס? עובר לאתר אחר. אני מניח שהאתרים המקפידים על תוכן, עושים תהליך ביקורת – ישארו והשאר פשוט יעלמו. יכול להיות שבשלב מסויים הפרסום יהיה בתשלום, מה שאומר שלבעלי האתר יש גם מודל עסקי. יעבוד או לא יעבוד? זו כבר שאלה אחרת.

  3. הי זהר.

    תודה על פוסט מצויין!!
    זה תוכן תוכן טוב ורלוונטי.
    "פעם תוכן…תמיד תוכן.." – אני עדיין לא התחלתי SEO .
    התוכן ביינתיים עובד לבד.

    בהצלחה
    לילך דרור | מגירות

  4. הי זוהר

    פוסט מצויין – תודה על השיתוף והמידע – אהבתי את רשימת ההמלצות המגוונות מאוד לתוכן.

    אשמח לתרום ידע חזרה –

    לפני שבועיים כתבתי גם מאמר על שיטת הדירוג החדשה של גוגל.
    (אני מקווה שזה בסדר לעלות אותו כאן, אם לא אתה יכול להורידו כמובן)

    המאמר שלי נוגע בנקודות אחרות לחלוטין – אבל ממחיש את הצורך בהבנת הקידום באופן רחב וש"זה לא רק כותרת, צפיפות מילים, מאפיין כזה או אחר…" (כמו שאתה שכתבת).

    שביט

  5. אין עליך זוהר תודה על פוסט נפלא
    בהחלט אני מקווה שהכלי הזה יעבוד לגוגל
    כי אני לאחרונה כבר התחלתי לחפש בפייסבוק ( סתם אצלי זו שריטה אתה יודע)
    משתף את העולם בפוסט

    עידו

  6. יש מי שהאלגוריתם של גוגל בורח ממנו, ויש מי שהאלגוריתם של גוגל מתקרב אליו.
    באיזה צד אתם?

    • מי שעושה קידום אתרים ומבין שקידום אתרים זה לא רק כותרת, צפיפות מילים, מאפיין כזה או אחר, אז העדכונים בגוגל מתקרבים אליו ומחזקים את ידיו.
      אתה ואני כבר שנים מדברים על תוכן איכותי ועכשיו קבלנו עוד חיזוק כי אנחנו בדרך הנכונה.

  7. יפה מאוד זוהר.

    מושקע, מובן והכי חשוב מועיל!

    תודה לך על המידע החשוב הזה.

  8. כותבים Scraper לא Scaraper, מלשון גרידה.

    בהצלחה.

  9. ואו זהר, עושה רושם שגוגל החליטו להיות "השוטר" של האינטרנט… מצד אחד זה טוב, לנו הגולשים, שמחפשים תוכן טוב וראוי, מצד שני, אף אחד בעצם לא ביקש מגוגל לבוא ולעשות סדר באינטרנט, אז נכון שאתרים כאלו כמו שציינת, חוות תוכן הם אתרים גרועים ברובם, אבל השאלה היא:
    עד כמה הרובוט של גוגל ידע להבחין בין אתרים גרועים באמת לבין אתרים שפשוט נכתבו "ככה ככה" ללא כל כוונה רעה מאחוריהם?
    עד כמה הרובוט יבחין בין תוכן אוטומטי לבין תוכן ידני ש"יצא לי ככה"?

    אלי כהן – וידאו טיפ
    כי הידע שלך שווה לך הרבה מאוד כסף!
    http://video-tips.tv

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן