testffאיך לכתוב תגית תיאור קצר לאור הגדלת מספר התווים - זהר עמיהוד style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}
דף הבית » איך מקדמים אתר » כמה ארוכה צריכה להיות תגית 'תיאור קצר' לאחר שגוגל הכפילו את מספר התוים האפשרי

כמה ארוכה צריכה להיות תגית 'תיאור קצר' לאחר שגוגל הכפילו את מספר התוים האפשרי

Google שינו את מגבלת התווים שבתגית meta description הידועה בשמה העברי: "תיאור קצר" עבור דפי אינטרנט.

רוצה לדעת כיצד זה יכול להשפיע על דירוג הדפים שלך?

בתחילת חודש דצמבר 2017, Google אישרו שהם הגדילו את כמות הטקסט המוצג בתוצאות החיפוש מ -160 תווים ל- 320 תווים ולפעמים גם עד 350 תווים!

בחודש מאי 2018 הם הודיעו שוב על שינוי. הפעם מספר התווים יהיה קצת יותר גדול ממה שהיה לפני השינוי של דצמבר 2017 ובכל מקרה מספר התווים תלוי במה המערכת חושבת שיהיה הכי אפקטיבי.

מבולבלים? גם אנחנו!

בקיצור, אם אתם מרוצים מהאופן שבו תיאורי meta שלכם מוצגים בפני המחפשים שלכם, השאירו אותם. אם אתם לא מרוצים, אתם יכולים לנסות לשנות אותם.

כך או כך, תיאורי meta אינם ממלאים תפקיד בדירוג החיפוש, הם ממלאים תפקיד במה שהמשתמשים רואים בתוצאות החיפוש של Google ויכולים להשפיע על שיעור הקליקים שלכם מתוצאות החיפוש של Google וזה בוודאי שמשפיע על מיקום בגוגל.

אז, האם תוכן תגית "תיאור קצר" משפיע על הדירוג? משפיע!

הנה תרגום חופשי של ההצהרה הרשמית של Google על שינוי קטעי הטקסט בליווי הערות שלי:

"העובדה כי ה- snippets (קטעי הטקסט המוצגים בתוצאות החיפוש, זהר עמיהוד) הם ארוכים יותר, לא משנה את יסודות כתיבת תגית תיאור. (והנה התזכורת מה הם כן צריכים לכלול, זהר עמיהוד) הם צריכים בדרך כלל להודיע ​​ולעניין את המשתמשים באמצעות סיכום קצר ורלוונטי על תוכן הדף.

כעת אנו מציגים קטעי טקסט ארוכים יותר, ופירוש הדבר שנוכל להציג יותר טקסט מתוך תג meta description. עם זאת, מעולם לא היתה לנו מגבלה על אורך תגית meta description … (זה נכון שגוגל לא ציינו מגבלת תווים, אבל העובדות בשטח מלמדות שבמשך שנים הם עשו שימוש בעד 160 תווים לערך. זהר עמיהוד).

לכן, אין צורך שבעלי אתרים יעדכנו את תגי ה- meta description שלהם, אם הם מרגישים שתגי המטא הנוכחיים מספקים (את הגולשים, כמובן. זהר עמיהוד).

כתזכורת, קטעי הקוד שלנו (גוגל) נוצרים באופן דינמי. לפעמים, אנו משתמשים בתג meta description. לעתים קרובות יותר, תגי המטא נוצרים על ידי הצגת תוכן מהדף עצמו, ואולי בצירוף חלקים מתג meta description, בהתאם לשאילתה.

לקבלת הנחיות נוספות על תגי meta description ועל יצירת קטעי טקסט, אנו ממליצים לבעלי אתרים לעיין בקישור הבא."

לפני שאתם ניגשים לקרוא את המאמר, שימו לב. בתחילת המאמר מופיע סרט וידאו שחדי העיין שביניכם הבחינו כי הוא פורסם ב.. תאריך 20 בנובמבר 2007 (אלפיים ושבע!)

יש הרבה דיבורים על תיאורי מטא מורחבים. נראה כי חלק מבעלי ומקדמי אתרים החלו לעדכן את תגי המטא וחלק לא.

כאשר מסתכלים בתוצאות החיפוש, התשובה היא לא חד-משמעית. רוב תוצאות החיפוש כוללות 325 תוים, אבל יש גם תוצאות באורכים שונים כפי שמדווחים MOZ בניסויים שהם ערכו.

מקור

אני יכול להניח שגם אתם שמתם לב שהתוצאות כוללות יותר טקסט, כמעט פי 2 טקסט.

בעיקרו של דבר, מנקודת מבטו של גוגל, התוכן של תגית meta description אינו משמש לדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

הרעיון מאחורי הטקסט בתיאור הקצר היה לכלול את מילת המפתח הראשית של המאמר. אז, כאשר גוגל מציג את הטקסט מתוך תגי מטא והוא תואם את ביטוי החיפוש שהקליד המשתמש, הרי גוגל מדגיש את הטקסט. ראו דוגמה

SERP דף תוצאות החיפוש של גוגל

אבל מאז התחולל שינוי מרחיק לכת באופן פעולתו של מנוע החיפוש:

המכונה מבינה הרבה יותר את הטקסט שבדף.

המשמעות היא שגוגל מביא תנועה לדף מהרבה מילות מפתח ולא רק מביטוי אחד.

מחקרים מראים כי 70% מהתנועה שגוגל יביא לדף תהיה מביטויים שבכלל לא התכוונתם אליהם, אבל גוגל "מבין" שהמאמר שכתבתם יתנו מענה לגולשים שמחפשים את אותו ביטוי.

הבעיה היא שעכשיו התיאור הקצר שכתבתם כבר לא מתאים.

כל עוד אתם כתבתם את המאמר וכיוונתם לביטוי אחד וגוגל הביא לכם תנועה רק מביטוי אחד – אז זה בסדר.

ברגע שגוגל "מבין" יותר ומביא תנועה של הרבה ביטויי מפתח לדף אחד, התיאור הקצר שכתבתם וה- "תפור" לביטוי מפתח אחד" כבר לא מתאים.

זו בעיה של גוגל ולמה?

לגוגל חשוב מאוד שיעור הקליקים, כלומר, כמה אנשים לחצו על המודעות שלכם לעומת מספר החשיפות.

לתיאור הקצר יש חלק נכבד בקביעת שיעור ההקלקה CTR והוא יכול בהחלט להשפיע על האופן שבו משתמשים יחליטו האם ללחוץ על האתר שלכם בתוצאות החיפוש או על תוצאות אחרות ואת זה עליכם לזכור.

אם הייתם יודעים שגוגל יביא לכם תנועה מביטויים שונים לאותו דף, האם הייתם כותבים תיאור קצר לכל ביטוי וביטוי?

התשובה היא: כן?

הסיבה היא: ככל שהתיאור שלכם רלוונטי יותר לביטוי החיפוש של הגולש, כך גדל הסיכוי שהוא ילחץ על המודעה, לשמחתכם ולשמחתו של גוגל.

עכשיו שאתם מבינים את ההיגיון שמאחורי התוכן של תגית תיאור קצר, זה הגיוני מה שגוגל עושה: מחליט האם להציג מה שאתם כתבתם בתגית תיאור קצר, או להביא ציטוט מתוך הדף, כל זאת כדי לוודא כי התיאור מתאים בצורה מירבית למה שחיפש הגולש ויגרום לו להחליט ללחוץ על תוצאת החיפוש שלכם.

מה שגוגל שולף מתוכן הדף שלכן אינו אקראי כלל וכלל. אותם 320 תוים שגוגל מלקט בדף שלכם עברו אופטימיזציה  לביטוי החיפוש של הגולש.

אתם משקיעים משאבים בניסוח התיאורים הקצרים כי אתם יודעים מה לומר ללקוחות שלכם כדי לגרום להם ללחוץ בהתאם לביטוי המפתח שהם חיפשו.

תיאור קצר שבנוי כהלכה יכיל הסבר על השירות או המוצר שלכם, אבל זה גם המקום להציע את ההצעה הייחודית (USP – Unique Sale Proposition) שיש לכם בדף כי זה יעזור לגולשים המחפשים לקבל החלטה האם ללחוץ על התוצאה שלכם.

אתם יודעים הכי טוב לתאר ובקצרה את השירות או המוצר שלכם ואומר לכם יותר מזה: לתאר שירות ב- 160 תוים (כ- 2 שורות) זה הרבה יותר קשה מאשר לתאר את אותו שירות בחצי עמוד A4 כמאמר המשפט המפורסם:

"If I Had More Time, I Would Have Written a Shorter Letter"

המשפט הזה משוייך להרבה מאוד אנשים אבל זה לא משנה את היותו נכון, בעיני.

במילים אחרות, אתם מאוד רוצים שגוגל תציג את מה שאתם כתבתם וניסחתם כי זה מה שיגרום למחפשים ללחוץ על התוצאה שלכם מבין כל תוצאות המתחרים.

איך מתחילים בפרויקט תגית 'תיאור קצר' מורחבת?

מצד אחד התיאור הקצר, הוא לא גורם הנלקח בחשבון על ידי גוגל בעת דירוג האתר, אבל CTR הוא כן פרמטר התנהגותי.

מצד שני אתם רוצים שגוגל יציג את מה שאתם כתבתם.

עכשיו משגוגל הצהירו בגלוי שהם מציגים 320 תוים אתם רוצים לנסח מחדש את התיאורים הקצרים בכל דפי האתר שלכם.

הגיוני וגם לגיטימי.

הדבר היחיד שכדאי לזכור הוא שיש להתאים את התיאור על סמך שאילתת המשתמש.

הבעיה היא שהחיפושים בגוגל מותאמים באופן אישי: מה שאתם רואים זה לא מה שרואים הגולשים כי לכל אחד יש היסטוריית חיפושים שונה משלכם, שלא לדבר על פרמטרים אחרים כמו: גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי ענין, שמשפיעים על תוצאות החיפוש שמציג גוגל בהתאמה אישית.

תוכלו להיעזר בנתונים מתוך ה- Search Console כדי להבין את השאילתות המובילות לכל אחד מדפי האתר שלכם.

חפשו את השאילתות האלה בדף תוצאות החיפוש של גוגל וראו מה גוגל מציג. אם אתם חושבים שמה שגוגל מציג לא מספיק טוב ואתם רוצים לשנות את הטקסט שמוצג עבור הדף, עשו זאת.

לעבור על כל הדפים ולשנות את כל התיאורים הקצרים, זאת משימה שיכולה לקחת לכם שנים, אבל, זאת הזדמנות טובה לעבור ולראות איך אתם יכולים לגרום לדפים שלכם לבלוט Stand Out בדף תוצאות החיפוש.

לצורך כך אתם חייבים להצטייד ברשימה. רשימה של תוכן תגיות 'תיאור קצר' meta description בכל דפי מדפי האתר שלכם.

חינם! קבלו דוח מצאי תגיות 'תיאור קצר' meta description באתר שלכם
בבקשה למלא את שדות החובה
33.3%
הקלידו את כתובת אתר האינטרנט שלכם
This question is required

אתם צריכים לשפר את אחוז ההקלקה CTR על התוצאות מהאתר שלכם בדף תוצאות החיפוש של גוגל SERP ולכן טוב תעשו עם תנסחו מחדש את התיאור הקצר בהתאם למגבלות החדשות.

גוגל רוצים שהשהות שלכם בדף תוצאות החיפוש תהיה כמה שיותר ארוכה, כי אז יהיו יותר הזדמנויות לגוגל להציג לכם מודעות: יותר מודעות, יותר הקלקות, יותר רווח לגוגל.

לגבי בעלי האתרים, המשמעות היא ירידה כללית באחוזי ההקלקה, כי אנשים יקבלו יותר תשובות בדף החיפוש של גוגל רק מעצם קריאת הטקסטים המורחבים ולא יהיו חייבים ללחוץ על התוצאה כדי לראות את התשובה המלאה.

320 תווים נותן לכם יותר מקום להציג את התקציר של הדף שלכם, אבל שימו לב: גוגל רוצה שהלקוחות יקבלו הכל בדף תוצאות החיפוש וזה לא בדיוק מה שאתם רוצים.

אתם רוצים שהגולשים ילחצו על התוצאה ויגיעו לאתר שלכם. אתם לא מעוניינים שהם יקבלו את כל התשובות לשאילתות שלהם בדף של גוגל. נכון?

גוגל יחליט וייקח מה שהוא רוצה לקחת מהדף שלכם ואתם לא יכולים לעשות הרבה בנידון, אבל אתם יכולים לנסות לנסח 320 תוים ולקוות שגוגל יציג את מה שכתבתם בתגית תיאור קצר.

מה Yoast עשו?

החברה של Yoast העומדים מאחורי הפלאגין Yoast SEO, פלאגין ה- SEO הכי נפוץ לאתרי וורדפרס, הוציאו עדכון ב- 20 לדצמבר 2017 – Yoast SEO v6.0

בגירסה המעודכנת שונתה מגבלת התוים מ- 156 ל- 320 תוים עם המלצה: "לא להיבהל" ואני מוסיף את המלצתי ושולח אתכם לקרוא מאמר זה אודות התגית 'תיאור קצר' ולהירגע.

מה לקחתם ממאמר זה במובן של: מה אתם הולכים ליישם?

השאירו תגובה למטה אם יש לכם כמה תובנות על איך זה עשוי או לא יכול להשפיע על הדפים שלכם.

קורס קידום אתרים SEO AskPavel

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

תגובה אחת

  1. מבחינתי, הבנתי שכדאי להגיע ל 320 תווים.
    תודה זוהר. כמו תמיד, אתה נותן ערך רב:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות