style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

כמה ארוכה צריכה להיות תגית 'תיאור קצר'

Google עשו בעבר ניסיון לשנות את מגבלת התווים שבתגית meta description הידועה בשמה העברי: "תיאור קצר" עבור דפי אינטרנט.

רוצה לדעת כיצד זה יכול להשפיע על דירוג הדפים שלך?

בתחילת חודש דצמבר 2017, Google אישרו שהם הגדילו את כמות הטקסט המוצג בתוצאות החיפוש מ -160 תווים ל- 320 תווים ולפעמים גם עד 350 תווים!

בחודש מאי 2018 הם הודיעו שוב על שינוי. הפעם מספר התווים יהיה קצת יותר גדול ממה שהיה לפני השינוי של דצמבר 2017 ובכל מקרה מספר התווים תלוי במה המערכת חושבת שיהיה הכי אפקטיבי.

נכון לסוף שנת 2020 המגבלה היא 160 תווים

מבולבלים? גם אנחנו!

בקיצור, אם אתם מרוצים מהאופן שבו תיאורי meta שלכם מוצגים בפני המחפשים שלכם, השאירו אותם. אם אתם לא מרוצים, אתם יכולים לנסות לשנות אותם.

כך או כך, תיאורי meta אינם ממלאים תפקיד בדירוג החיפוש, הם ממלאים תפקיד במה שהמשתמשים רואים בתוצאות החיפוש של Google ויכולים להשפיע על שיעור הקליקים שלכם מתוצאות החיפוש של Google וזה בוודאי שמשפיע על מיקום בגוגל.

אז, האם תוכן תגית "תיאור קצר" משפיע על הדירוג? משפיע!

הנה תרגום חופשי של ההצהרה הרשמית של Google על שינוי קטעי הטקסט בליווי הערות שלי:

"העובדה כי ה- snippets (קטעי הטקסט המוצגים בתוצאות החיפוש, זהר עמיהוד) הם ארוכים יותר, לא משנה את יסודות כתיבת תגית תיאור. (והנה התזכורת מה הם כן צריכים לכלול, זהר עמיהוד) הם צריכים בדרך כלל להודיע ​​ולעניין את המשתמשים באמצעות סיכום קצר ורלוונטי על תוכן הדף.

לכן, אין צורך שבעלי אתרים יעדכנו את תגי ה- meta description שלהם, אם הם מרגישים שתגי המטא הנוכחיים מספקים (את הגולשים, כמובן. זהר עמיהוד).

כתזכורת, קטעי הקוד שלנו (גוגל) נוצרים באופן דינמי. לפעמים, אנו משתמשים בתג meta description. לעתים קרובות יותר, תגי המטא נוצרים על ידי הצגת תוכן מהדף עצמו, ואולי בצירוף חלקים מתג meta description, בהתאם לשאילתה.

לקבלת הנחיות נוספות על תגי meta description ועל יצירת קטעי טקסט, אנו ממליצים לבעלי אתרים לעיין בקישור הבא."

בעיקרו של דבר, מנקודת מבטו של גוגל, התוכן של תגית meta description אינו משמש לדירוג האתר בתוצאות החיפוש.

הרעיון מאחורי הטקסט בתיאור הקצר היה לכלול את מילת המפתח הראשית של המאמר. אז, כאשר גוגל מציג את הטקסט מתוך תגי מטא והוא תואם את ביטוי החיפוש שהקליד המשתמש, הרי גוגל מדגיש את הטקסט.

 

אבל מאז התחולל שינוי מרחיק לכת באופן פעולתו של מנוע החיפוש:

המכונה מבינה הרבה יותר את הטקסט שבדף.

המשמעות היא שגוגל מביא תנועה לדף מהרבה מילות מפתח ולא רק מביטוי אחד.

מחקרים מראים כי 70% מהתנועה שגוגל יביא לדף תהיה מביטויים שבכלל לא התכוונתם אליהם, אבל גוגל "מבין" שהמאמר שכתבתם יתנו מענה לגולשים שמחפשים את אותו ביטוי.

הבעיה היא שעכשיו התיאור הקצר שכתבתם כבר לא מתאים.

כל עוד אתם כתבתם את המאמר וכיוונתם לביטוי אחד וגוגל הביא לכם תנועה רק מביטוי אחד – אז זה בסדר.

ברגע שגוגל "מבין" יותר ומביא תנועה של הרבה ביטויי מפתח לדף אחד, התיאור הקצר שכתבתם וה- "תפור" לביטוי מפתח אחד" כבר לא מתאים.

זו בעיה של גוגל ולמה?

לגוגל חשוב מאוד שיעור הקליקים, כלומר, כמה אנשים לחצו על המודעות שלכם לעומת מספר החשיפות.

לתיאור הקצר יש חלק נכבד בקביעת שיעור ההקלקה CTR והוא יכול בהחלט להשפיע על האופן שבו משתמשים יחליטו האם ללחוץ על האתר שלכם בתוצאות החיפוש או על תוצאות אחרות ואת זה עליכם לזכור.

אם הייתם יודעים שגוגל יביא לכם תנועה מביטויים שונים לאותו דף, האם הייתם כותבים תיאור קצר לכל ביטוי וביטוי?

התשובה היא: כן?

הסיבה היא: ככל שהתיאור שלכם רלוונטי יותר לביטוי החיפוש של הגולש, כך גדל הסיכוי שהוא ילחץ על המודעה, לשמחתכם ולשמחתו של גוגל.

עכשיו שאתם מבינים את ההיגיון שמאחורי התוכן של תגית תיאור קצר, זה הגיוני מה שגוגל עושה: מחליט האם להציג מה שאתם כתבתם בתגית תיאור קצר, או להביא ציטוט מתוך הדף, כל זאת כדי לוודא כי התיאור מתאים בצורה מירבית למה שחיפש הגולש ויגרום לו להחליט ללחוץ על תוצאת החיפוש שלכם.

מה שגוגל שולף מתוכן הדף שלכן אינו אקראי כלל וכלל. אותם 160 תוים לערך שגוגל מלקט בדף שלכם עברו אופטימיזציה  לביטוי החיפוש של הגולש.

אתם משקיעים משאבים בניסוח התיאורים הקצרים כי אתם יודעים מה לומר ללקוחות שלכם כדי לגרום להם ללחוץ בהתאם לביטוי המפתח שהם חיפשו.

תיאור קצר שבנוי כהלכה יכיל הסבר על השירות או המוצר שלכם, אבל זה גם המקום להציע את ההצעה הייחודית (USP – Unique Sale Proposition) שיש לכם בדף כי זה יעזור לגולשים המחפשים לקבל החלטה האם ללחוץ על התוצאה שלכם.

אתם יודעים הכי טוב לתאר ובקצרה את השירות או המוצר שלכם ואומר לכם יותר מזה: לתאר שירות ב- 160 תוים (כ- 2 שורות) זה הרבה יותר קשה מאשר לתאר את אותו שירות בחצי עמוד A4 כמאמר המשפט המפורסם:

"If I Had More Time, I Would Have Written a Shorter Letter"

המשפט הזה משוייך להרבה מאוד אנשים אבל זה לא משנה את היותו נכון, בעיני.

במילים אחרות, אתם מאוד רוצים שגוגל תציג את מה שאתם כתבתם וניסחתם כי זה מה שיגרום למחפשים ללחוץ על התוצאה שלכם מבין כל תוצאות המתחרים.

איך מתחילים כתיבת 'תיאור קצר'?

מצד אחד התיאור הקצר, הוא לא גורם הנלקח בחשבון על ידי גוגל בעת דירוג האתר, אבל CTR הוא כן פרמטר התנהגותי.

מצד שני אתם רוצים שגוגל יציג את מה שאתם כתבתם.

הגיוני וגם לגיטימי.

הדבר היחיד שכדאי לזכור הוא שיש להתאים את התיאור על סמך שאילתת המשתמש.

הבעיה היא שהחיפושים בגוגל מותאמים באופן אישי: מה שאתם רואים זה לא מה שרואים הגולשים כי לכל אחד יש היסטוריית חיפושים שונה משלכם, שלא לדבר על פרמטרים אחרים כמו: גיל, מיקום גיאוגרפי, תחומי ענין, שמשפיעים על תוצאות החיפוש שמציג גוגל בהתאמה אישית.

תוכלו להיעזר בנתונים מתוך ה- Search Console כדי להבין את השאילתות המובילות לכל אחד מדפי האתר שלכם.

חפשו את השאילתות האלה בדף תוצאות החיפוש של גוגל וראו מה גוגל מציג. אם אתם חושבים שמה שגוגל מציג לא מספיק טוב ואתם רוצים לשנות את הטקסט שמוצג עבור הדף, עשו זאת.

לעבור על כל הדפים ולשנות את כל התיאורים הקצרים, זאת משימה שיכולה לקחת לכם שנים, אבל, זאת הזדמנות טובה לעבור ולראות איך אתם יכולים לגרום לדפים שלכם לבלוט Stand Out בדף תוצאות החיפוש.

לצורך כך אתם חייבים להצטייד ברשימה. רשימה של תוכן תגיות 'תיאור קצר' meta description בכל דפי מדפי האתר שלכם.

[megapoll id="23"]

אתם צריכים לשפר את אחוז ההקלקה CTR על התוצאות מהאתר שלכם בדף תוצאות החיפוש של גוגל SERP ולכן טוב תעשו עם תנסחו מחדש את התיאור הקצר בהתאם למגבלות החדשות.

גוגל רוצים שהשהות שלכם בדף תוצאות החיפוש תהיה כמה שיותר ארוכה, כי אז יהיו יותר הזדמנויות לגוגל להציג לכם מודעות: יותר מודעות, יותר הקלקות, יותר רווח לגוגל.

לגבי בעלי האתרים, המשמעות היא ירידה כללית באחוזי ההקלקה, כי אנשים יקבלו יותר תשובות בדף החיפוש של גוגל רק מעצם קריאת הטקסטים המורחבים ולא יהיו חייבים ללחוץ על התוצאה כדי לראות את התשובה המלאה.

אתם רוצים שהגולשים ילחצו על התוצאה ויגיעו לאתר שלכם. אתם לא מעוניינים שהם יקבלו את כל התשובות לשאילתות שלהם בדף של גוגל. נכון?

גוגל יחליט וייקח מה שהוא רוצה לקחת מהדף שלכם ואתם לא יכולים לעשות הרבה בנידון, אבל אתם יכולים לנסות לנסח 160 תוים ולקוות שגוגל יציג את מה שכתבתם בתגית תיאור קצר.

מה Yoast עשו?

החברה של Yoast העומדים מאחורי הפלאגין Yoast SEO, פלאגין ה- SEO הכי נפוץ לאתרי וורדפרס, דואגים להיות מעודכנים.

ההמלצה שלהם היא: "לא להיבהל" ואני מוסיף את המלצתי ושולח אתכם לקרוא מאמר זה אודות התגית 'תיאור קצר' ולהירגע.

מה לקחתם ממאמר זה במובן של: מה אתם הולכים ליישם?

השאירו תגובה למטה אם יש לכם כמה תובנות על איך זה עשוי או לא יכול להשפיע על הדפים שלכם.

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

One comment

  1. מבחינתי, הבנתי שכדאי להגיע ל 320 תווים.
    תודה זוהר. כמו תמיד, אתה נותן ערך רב:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן