style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

5 טעויות פרסום בגוגל אדס, איך להימנע מהן ולהפוך את הפרסום לריווחי

האם אתם מבזבזים כסף על פרסום בגוגל Google Ads?
אני יכול לעזור לכם להביא יותר פניות ויותר מכירות.
[megapoll id="22"]

גוגל דואגת לשווק היטב את שירותי הפרסום שלה. הפרסומת של גוגל מוצגת באתרים בהם אתם גולשים ומאיצה בכם להרשם ולהתחיל לפרסם מיד! ואני לא מדבר רק על פרסומות טקסט בדף תוצאות החיפוש של גוגל, אלא על פרסומות באנרים ווידאו המוצגים בהרבה מאוד אתרים בהם אתם גולשים.

היכולת להתחיל ולפרסם בכל תקציב, גם בתקציב של 2 שקל ליום, מסנוורת מפרסמים באינטרנט, בעיקר בעלי עסקים קטנים, שמתקבל אצלם הרושם כי פרסום בגוגל לאתר שלי הוא ללא מגבלות תקציב, אז זה קל וכך הוא נופלים למלכודת של פרסום לא יעיל שלא לומר בזבזני.

בעלי עסקים קטנים, בעיקר, מנסים להתמודד עם גוגל אדס בעצמם כי אין להם את המשאבים לשכור את שירותיו של מפרסם מוסמך בגוגל בעל ידע וניסיון וכך הם עושים שגיאות שמביאות אותם למסקנה שהפרסום בגוגל אינו ריווחי.

הנה רשימה של שגיאות שבעלי עסקים עושים וכדאי להימנע מהן כי הן בסופו של דבר עולות הרבה כסף:

שגיאת פרסום בגוגל #1 – לא עורכים מחקר מילות מפתח כראוי

תתפלאו כמה אתם לא יודעים על מה שהלקוחות שלכם מחפשים. מחקר מילות מפתח שנעשה כהלכה יגלה לכם מה הלקוחות שלכם כבר מחפשים בגוגל.

בעל עסק, מוערך ומומחה בתחומו ככול שיהיה, לא יכול להעלות על דעתו את כל הצירופים האפשריים לביטויי חיפוש שהלקוחות שלו מחפשים.

בדרך כלל המפרסמים החדשים בגוגל נתפסים לפרסם על מילות כלליות שלא מתארות במדוייק מה הם מוכרים, דבר שבסופו של דבר מביא לבזבוז מהיר את התקציב ולמעט מאוד פניות או מכירות.

מה למשל מחפש מי שמקליד את המילה "משכנתא"? הוא רוצה לקחת משכנתא? אולי למחזר משכנתא? או אולי הוא מחפש קורס משכנתא ואולי הוא בכלל רוצה לבדוק האם משכנתא כותבים בסוף ב- א או ה? רק רגע, יש עוד אפשרויות למי שמחפש משכנתא: יכול להיות שהוא מתלבט בין משכנתא לבין שכירות, אפשרי שהוא מחפש עצה איך לנהוג במשכנתא במקרה של גירושין ואולי הוא בכלל רוצה לבדוק זכאות למשכנתא ואלו רק חלק מהאפשרויות.

מודעה של מפרסם שישתתף במכרז על המילה "משכנתא" עשוייה להיחשף לפני הרבה מחפשים לא רלוונטים. לא רלוונטיים לשירותים שהוא מציע, הם ילחצו (מה איכפת להם. הלחיצה עולה להם כסף? לא!), המפרסם ישלם ושום דבר לא יקרה: לא פניות ולא מכירות.

שגיאת פרסום בגוגל #2 – לא מגדירים סוגי התאמה

יש מספר סוגי התאמה החל מהתאמה רחבה ועד התאמה מדוייקת.

התאמה מדוייקת היא התאמה בה ביטוי החיפוש שהגולש הקליד זהה במדוייק לביטוי המפתח שהמפרסם הגדיר. לדוגמא: אם מפרסם מתחרה על הביטוי המדוייק "מיטה זוגית", אז רק מי שמחפש את הביטוי "מיטה זוגית" יראה את המודעה של המפרסם. אם הגולש יקליד "מיטה זוגית מתכווננת", גוגל לא יפעיל את ביטוי המפתח המדוייק "מיטה זוגית" שהגדיר המפרסם והמודעה לא תראה.

התאמה רחבה פירושה שגוגל מזהה קשר כלשהו בין מה שחיפש הגולש למה שהגדיר המפרסם וזה מספיק כדי להפעיל את ביטוי המפתח ולהציג את המודעה. לדוגמא: אם מפרסם מתחרה על הביטוי בהתאמה רחבה "מיטה זוגית", אז כל ביטוי חיפוש שמקליד הגולש ובו המילה "מיטה" או המילה "זוגית" או כל ואריאצייה של לפחות אחד מהם מפעיל את המודעה. גולש שיקליד את ביטוי החיפוש "מיטת סיכות" יפעיל את מילת המפתח "מיטה זוגית" בהתאמה רחבה שהגדיר המפרסם והמודעה של המפרסם תוצג. מסכימים איתי שזה לא רלוונטי. יהיו מחפשים שיראו את המודעה וגם אם הם יבינו שהמודעה לא בשבילם, הם ילחצו. מה איכפת להם! הלחיצה עולה להם כסף? לא!

אולי זה יפתיע אתכם, אבל ברירת המחדל של סוג ההתאמה היא – התאמה רחבה. במילים אחרות, אם לא תגדירו סוג התאמה, סוג ההתאמה שנבחר לביטויי המפתח שלכם הוא התאמה רחבה.

מרבית המפרסמים החדשים בגוגל לא יודעים בכלל שכאשר הם מקלידים רשימה של מילות מפתח הם מוגדרות בהתאמה רחבה. המשמעות היא שגוגל יפעיל את ביטויי המפתח שלכם, המפרסמים, אם רק תהיה לו הזדמנות. בכל פעם שיהיה איזה שהוא קשר ואפילו קל בין מה שחיפש הגולש לבין ביטויי המפתח של המפרסם בהתאמה רחבה, יש סיכוי שהמודעה שלכם תוצג. כך, המודעות שלכם תוצגנה בפני גולשים לא רלוונטים ואם הם ילחצו על המודעות שלכם, והם ילחצו, זה יעלה לכם הרבה כסף ושום דבר טוב מזה לא יצמח לכם: לא פניות ולא מכירות.

שגיאת פרסום בגוגל #3 – לא מחלקים את הפרסום למסעות פרסום ולקבוצות מודעות

הפרסום שלכם בגוגל צריך שיהיה רלוונטי לאורך כל הדרך: החל מביטוי המפתח דרך המודעה ועד דף הנחיתה. פרסום בגוגל המכיל מסע פרסום אחד וקבוצת מודעות אחת הוא טעות נפוצה שעושים הרבה בעלי עסקים מתחילים בפרסום בגוגל.

לשים את כל מילות המפתח בקבוצת מודעות אחת שיציגו מודעה אחת ויובילו לדף נחיתה אחד זוהי טעות שתעלה לכם הרבה כסף. אתם רוצים שהמודעה תהיה רלוונטית לביטוי החיפוש שהקליד הגולש ולשם כך צריך לפתוח הרבה קבוצות של מודעות.

נניח ואתם נותנים שירותים של משכנתא וביניהם: מיחזור משכנתא ו- משכנתא חד-הורית. כדי שהמודעה שלכם תהיה רלוונטית למי שמחפש, יהיה עליכם לדאוג שמי שמחפש "מיחזור משכנתא" יראה מודעה שמדברת על מיחזור משכנתא ולחיצה עליה תוביל לדף נחיתה המדבר על מיחזור משכנתא. מי שמחפש "משכנתא חד-הורית" יראה מודעה שמדברת על משכנתא חד-הורית ולחיצה עליה תוביל לדף נחיתה המדבר על משכנתא חד-הורית. הגיוני? בוודאי שכן.

השמת כל ביטויי המפתח בנושא 'משכנתא' בקבוצת מודעות אחת לא מאפשרת לשמור על רלוונטיות גבוהה ולכן תקבלו ציון האיכות נמוך. המשמעות היא שאתם משלמים הרבה, הרבה יותר.

שגיאת פרסום בגוגל #4 – לא מנצלים את אפשרויות הפרסום עד תום

גוגל מאפשרת:

פרסום בחיפוש, כלומר, מודעות הטקסט  או מודעות מוצרים של המפרסמים יופיעו רק בדף תוצאות החיפוש של גוגל ושל שותפי החיפוש,

פרסום במדיה, בהן מודעות טקסט, תמונה ו- וידאו יופיעו במיליוני אתרים ברחבי העולם כולל יוטיוב, ג'ימייל ואפליקציות בנייד.

גוגל תעשה הכול כדי להפיץ את המודעה שלכם, המפרסמים, בגוגל. בחיפוש גוגל מוגבל למודעות טקסט בלבד, אבל במדיה יש לגוגל כר נרחב הרבה יותר של אפשרויות להציג את המודעות שלכם ברשת של מיליוני אתרים. אז מה זה רע שהמודעות יוצגו? זה רע מאוד וזה יעלה לכם הרבה כסף.

אם אתם לא מצויים ברזי הפרסום במדיה GDN, התקציב שלכם יבוזבז מהר מאוד על תנועה לא איכותית שלא תביא לכם: לא פניות ולא מכירות.

המלצתי היא קודם לפרסם ברשת החיפוש ורק אחרי שמיצתם את הפוטנציאל בחיפוש עברו גם לפרסום ברשת המדיה. פרסום חובבני ברשת המדיה הוא הרבה יותר "כואב", מבחינה כספית, מאשר פרסום חובבני ברשת החיפוש.

שגיאת פרסום בגוגל #5 – לא מודדים המרות

פניות מטופס, טלפונים, מכירות און ליין – כל אלה הן המרות. המרות חובה למדוד. המרה היא פעולה שאתם המפרסמים מבקשים מהגולש לעשות. אתם קונים בכסף את התנועה מגוגל וצריכים לדעת בסופו של יום "מה יצא לכם מזה: כמה פניות ו- כמה מכירות?"

פרסום בגוגל ללא יכולת מדידה של המרות, זה פרסום "על עיוור", אתם "שופכים" כסף ואינכם יודעים מה קרה בעקבות הפרסום שאמור לקדם את העסק שלכם.

קל למדוד מילוי של טופס וקל למדוד מכירה אוןליין וקשה יותר למדוד טלפונים. מכיון שמרבית הגולשים עושים שימוש במכשיר נייד, קל להם יותר לצלצל מאשר למלא טופס ואם אתם המפרסמים לא מודדים פניות טלפוניות, יש לכם "נקודה עיוורת" גדולה מאוד שלא מאפשרת לכם לחשב החזר על ההשקעה ROI ואינכם יכולים לקבל החלטות עסקיות על סמך נתונים.

תחושות בטן זה טוב, אבל לא כאשר זה נוגע לחישובי כדאיות. אם לא תמדדו שיחות טלפון נכנסות לעסק שלכם ולא תדעו לשייך אותן לערוץ הפרסומי מהן הגיעו, לא תהיה לכם יכולת לדעת בוודאות: איזה פרסום בגוגל עובד עבורכם טוב, מה עובד עבורכם בסדר ומה בכלל לא עובד עבורכם.

כדי שתוכלו למדוד אתם צריכים תשתיות וכמובן גם כלי מדידה שיספקו לכם נתונים כמו עלות לכל המרה.

מדידת לידים שמסתמכת רק על מילוי טפסים באתר שיש בו מספר טלפון היא מדידה לא שלמה ולא מאפשרת הסקת מסקנות.

כאשר יש ללקוחות את האפשרות לבחור בין מילוי טופס לבין שיחת טלפון, במרבית הפעמים הם יבחרו להתקשר.

מחקרים מוכיחים כי 57% מהמחפשים במובייל יערכו שיחת טלפון לעסק מתוך כוונה לסגור עסקה.

הסיכוי לסגור עסקה בטלפון הוא הרבה יותר גדול מכיון שהלקוח הפונה מדבר עם איש מכירות מיומן.

אתם, בעלי עסקים, רוצים שהלקוחות יצלצלו. הבעיה היא איך מודדים את השיחות הנכנסות?

אם אתם רוצים שיתקשרו אליכם, מספר הטלפון צריך להיות בכותרת האתר (Header), דף צור קשר וגם בתחתית האתר (footer).

את מספר הטלפון שבאתר רואה כל מי שלחץ על המודעה שלכם בפייסבוק או בגוגל או בכל ערוץ פרסום אחר ואם הוא יתקשר לעסק שלכם, תדעו שהגיעה שיחה אבל אין לכם מושג מהיכן הגיע הלקוח לאתר.

למה זה חשוב? אם לא תדעו מאיזה ערוץ פרסומי הגיע הלקוח לאתר, לא תוכלו לחשב את ריווחיות הפרסום באותו ערוץ. נכון?

מדידה יעילה אחר מקור שיחות טלפון המגיעות מהגולשים שהגיעו לאתר מחייב שמספר הטלפון יהיה דינמי בהתאם למקור התנועה ממנו הגיע הגולש.

הרעיון הוא להטמיע מספר טלפון שונה בהתאם למקור התנועה ממנו הגיע הגולש לאתר.

יש מערכות שמספקות מספרי עשרות מספר טלפון וירטואליים זמניים ממאגר מספרי הטלפון שלהם, לא שלך. זה מתאים ללקוחות שמנהלים חשבונות פרסום ענקיים בפלטפורמות שונות.

האם אתם מבזבזים כסף על פרסום בגוגל Google Ads?
אני יכול לעזור לכם להביא יותר פניות ויותר מכירות.
[megapoll id="22"]

מה למדתי אחרי שהוצאתי מעל 2.5 מיליון שקל בפרסום בגוגל Google Ads

היו סובלניים

זה יכול לקחת יום וזה יכול לקחת גם 6 חודשים כדי לכוונן את הפרסום שיהיה ריווחי.

מי שמצפה שהנה הוא מפרסם תוך 20 דקות, כהבטחת גוגל, והטלפון לא מפסיק לצלצל והמייל מתפוצץ מפניות, לא מחובר למציאות.

כדי לקבל החלטות צריך מספרים וכדי לקבל מספרים כמו: מספר חשיפות, מספר הקלקות, מספר המרות ועוד צריך שיעבור זמן וצריך להשקיע כסף.

אי-אפשר לקבל החלטה על סמך המרה אחת או שתיים?!?

לא מובטח שגוגל אדס יעבוד עבורכם בהתאם למטרות שהגדרתם

תלוי מיהם קהלי היעד שלכם. זה תלוי האם אתם מוכרים לקהל הרחב, מה שנקרא b2c או לחברות b2b. וגם בתוך כל אחת מהקבוצות האלה יש עוד נישות שמתנהגות לגמרי שונה.

עד שלא תהיו שם, תבנו פרסום ותשקיעו כסף, לא תדעו, באמת, האם גוגל אדס בשבילכם ואומר יותר מזאת.

אני שומע לקוחות שאומרים לי: "פרסמנו לפני שלוש שנים במערכת גוגל, פרסום לא עבד, אז החלטנו שלא נשקיע יותר בגוגל אדס". רק רגע! לא בהכרח מה שלא עבד לפני שלוש שנים, לא יעבוד היום. הדברים השתנו: הלקוחות שינו את התנהגותם, הטכנולוגיה השתנתה ויש עוד המון פרמטרים אחרים.

כאשר אתם מוצאים ערוץ פרסום רווחי, אתם צריכים להשקיע בו עוד ועוד כל עוד הוא ריווחי

זה אומר שאתם חייבים למדוד CPA ואתם חייבים למדוד ROI או במילים אחרות: אתם חייבים למדוד פניות והמרות מטפסים ו- טלפונים ולשייך כל פנייה והמרה אל הערוץ הפרסומי ממנו הגיע הגולש. בשפה יפה זה נקרא Scalability, כלומר היכולת להגדיל את ההשקעה בפרסום כל עוד הפרסום ריווחי – אתם חייבים למדוד טפסים וחייבים למדוד שיחות טלפון, אחרת לא תוכלו לחשב במדוייק CPA ו- ROI

הרבה אנשים שואלים אותי שאלות הקשורות לפרסום בגוגל: כמה להשקיע בפרסום?
והתשובה שלי: כמה שיותר!

אני יודע שזה נשמע לכם מוזר, הזוי, לא מובן אבל תחשבו על זה רגע

אם אתם יודעים כמה עולה ליד / פנייה (lead) בין אם זה באמצעות טופס או טלפון מכל ערוץ פרסום בתשלום: גוגל, פייסבוק וכדומה אז למה לא להשקיע עוד כסף?

רוצים לגדול?
הדרך היא לחשב עלות המרה CPA לכל ערוץ פרסום בתשלום.

במידה והמחיר להמרה ריווחי, יש הגיון להביא עוד ועוד לקוחות ולהפסיק להיות עסק קטן

זה נקרא Scalability

רווח הוא כל מה שחשוב

התעלמו מאנשים שטוענים שמה שקובע האם הפרסום הוא טוב זה שיעור הקלקה הנקרא CTR (% האנשים שלחצו על המודעה שלכם מכלל אלה שצפו בה). אם אתם לא עושים כסף מפרסום, עליכם להפסיק, אלא אם מטרת הפרסום היא מיתוג.

אחוז הקלקה גבוה CTR זה בהחלט פרמטר שיש להתגאות בו, אבל לצערי אתם לא יכולים לקנות איתו בסופרמאקט. ככל שידוע לי, בסופר משלמים בשקלים ולכן, כל מה צריך לעניין אתכם זה רווח ו- רווח צריך לחשב.

כל עוד אתם נמצאים בחוג הדיגיטלי, למשל יש לכם חנות אינטרנט, בה הדרך היחידה לרכוש היא אוןליין, אז אין לכם בעיה של מדידת רווח. אתם יודעים כמה הוצאתם עבור הפרסום, אתם יודעים כמה רכישות היו ומאיזה ערוץ וכל מה שיש לכם עכשיו לעשות זה לחשב רווח עם נתונים חשבונאיים של כמה עלה לכם המוצר (מנהל חשבונות או רואה חשבון יעזור לכם בזה).

הענין שהוא שלמרבית העסקים המפרסמים באינטרנט, הדברים קצת יותר מורכבים:

  1. יש פניות טלפוניות שאותן צריך לספור
  2. משכי הזמן בין פנייה לרכישה עשויים להארך ימים ואף חודשים ולכן המעקב אחרי הפנייה בתהליך ההמרה קשה.

אתם צריכים לדאוג לתשתיות שיעזרו לכם למדוד נתונים כדי שתוכלו לחשב רווח.

סיכום

 

פרסום בגוגל אפשרי לכל עסק בכל גודל, בכל מוצר או שירות בהתאם למדיניות הפרסום של גוגל, אבל בדרך יש להימנע מביצוע שגיאות פרסום בגוגל שיעלו לכם הרבה כסף ואותן תיארתי.

פרסום בגוגל מצריך הרבה הכנה, בנייה נכונה וניהול לאורך זמן כדי לוודא שאתם עומדים ביעדים העסקיים שלכם.

האם אתם מבזבזים כסף על פרסום בגוגל Google Ads?
אני יכול לעזור לכם להביא יותר פניות ויותר מכירות.
[megapoll id="22"]

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן