דף הבית » בלוג » איך Google מעריכים קישורים חיצוניים?

איך Google מעריכים קישורים חיצוניים?

Real Estate Website Link Matrix
בחודש פברואר 2012, הודיעה גוגל על שינויים באופן שבו הם מעריכים קישורים נכנסים. כיצד זה משפיע על דירוג האתר שלך ואיך בדיוק מעריכים בגוגל קישורים חיצוניים המפנים לאתר שלך?

מה זה backlink?

קישור המפנה לאתר שלך בין אם הוא לדף הבית או לדף אחר באתר נקרא backlink. קישור חיצוני יכול להיות קישור שאתה בנית, כמו למשל כאשר נרשמת לאינדקס אתרים בתחום פעילות האתר, או קישורים שבעלי אתרים עשו לאתר שלך ותהא הסיבה אשר תהא.

תהליך זה של בניית קישורים הוא חלק מהותי במה שקרוי קידום אתרים בגוגל.

גוגל הכריזה על מספר שינויים של אלגוריתם דירוג שחלו במהלך פברואר 2012 וביניהם על שינוי בניתוח קישורים נכנסים או בקיצור backlink וזה לשון ההודעה:

"Link evaluation. We often use characteristics of links to help us figure out the topic of a linked page. We have changed the way in which we evaluate links; in particular, we are turning off a method of link analysis that we used for several years. We often re architect or turn off parts of our scoring in order to keep our system maintainable, clean and understandable."

מה זה אומר עבורך?

למרבה הצער, גוגל לא פרטו. כפי שצוין בהצהרה של גוגל, Google משתמשת "המאפיינים של קישורים" (characteristics of links) כדי להבין את נושא הדף המקושר.

אז מה הם מאפייני קישור חיצוני שגוגל לוקחים בחשבון?

מאפיין 1: טקסט הקישור

טקסט העוגן של הקישור היה הגורם החשוב ביותר זה זמן רב. אם יש הרבה קישורים מאתרים רבים לדף עם טקסט עוגן "תפוח ירוק", אז הדף, אליו מופנים הקישורים, יקבל דירוג גבוה עבור הביטוי "תפוח ירוק".

זכור הסיפור עם הנשיא בוש. האקרים הפנו אל הדף שלו באתר של הבית הלבן, המוני קישורים עם טקסט עוגן "miserable failure". לאחר זמן מה, גוגל "הבין". מי שחיפש "miserable failure" קיבל במקום הראשון את הדף של הנשיא בוש.

ברור שמאפיין זה כשלעצמו כבר לא מספיק היום. גוגל כבר הספיקו לתקן את האלגוריתם שלהם כך שטקסט העוגן זה טוב אבל לא מספיק ולכן צריך עוד מאפיינים כדי לקבוע את כוחות ומשמעותו של קישור.

מאפיין 2: כוח הקישור של העמוד המקשר

קישורים מדפים שיש להם הרבה קישורים נכנסים יש השפעה גבוהה יותר מאשר קישורים מדפים עם מעט קישורים נכנסים. במקרה זה "כוחו" של הדף נקבע לפי מספר הדפים המצביעים אליו.

המשמעות היא שלדף עם הרבה קישורים נכנסים יש איזושהיא הכרה. בוא נאמר שאם אתה כותב פוסט ואף אחד לא מקשר אליו, גם קישור ממנו החוצה לא יהיה שווה.

מאפיין 3: תוכן הדף המקשר

אם אתה מוכר פרחים באתר האינטרנט שלך, אז כדאי שתקבל קישור מדף שהתוכן שלו עוסק בפרחים. אם הקישור לאתר שלך יבוא מתוך קטע של טקסט העוסק בפרחים, אז הוא יהיה שווה יותר עבורך. אם הקישור לאתר שלך מוקף טקסט שאינו קשור לחלוטין אז הקישור לא ייחשב יותר.

בזאת גוגל שמה סוף לקישורים בתחתית העמוד. מקדמי אתרים כמו גם בעלי עסקים הנוהגים להחליף קישורים עושים זאת דרך קישורים בתחתית האתר. זה הרבה יותר קל מאשר קישורים מתוך תוכן. שם, בתחתית האתר יש קישורים לא קשורים: הגדלת חזה בצד חשמלאי רכב, פרחים בצד תמ"א 38, ביטוח לרכב בצד השתלת שיניים והחגיגה גדולה. אם גם יש לך קישור שם עם המילה "פרחים" אז מעכשיו הוא לא יהיה שווה יותר.

יש כאלה שנוהגים לכלול את הקישורים בדף לו הם קוראים "קישורים". אם גם שם הקישורים לא קשורים ביניהם בהקשר תוכני, אז הם לא שווים.

מאפיין 4: קישור עם nofollow

קישור עם המאפיין rel = nofollow אינו משפיע על מיקום האתר שלך בגוגל. גוגל רואה את הקישור וגם את המאפיין. למעשה המאפיין הזה הינו המלצה של מנהל האתר למנוע החיפוש של גוגל.

כאמור, גוגל מתבקש שלא להתייחס לקישור – זאת בקשתו של מנהל האתר, אבל זה לא אומר שגוגל לא יתייחס אליו.

הידעת? גם קישור מיוטיוב מוגדר nofollow, כלומר גוגל מגדירים לעצמם לא להתייחס לקישורים מאתר שלהם.

מאפיין 5: מאפיין title בקישור

מנהלי אתרים חושבים כי למאפיין title בקישור יכולה להיות השפעה חיובית אם תוכן המאפיין מכיל ביטוי מפתח. גם אני חושב כך, אבל מציע שהתוכן של מאפיין title יהיה שונה בטקסט הקישור.

מאפיין 6: הפניות וכתובות URL מקוצר

הפניות וכתובות מקוצרות כגון http://bit.ly/a4X4th הן כתובות URL המפנות לכתובת אחרת. לכתובות אלה יש משקל מלא כאילו הן היו קישורים ישירים.

מאפיין 7: גיל האתר המקשר

ככל שהאתר ותיק יותר, כך נוטה גוגל ליחס יותר חשיבות לקישור ולכן קישור מאתר "צעיר" נחשב פחות מאשר קישור מאתר "ותיק", אבל זה לא מספיק.

נניח ויש אתר "ותיק" שאינו מוכר ברשת, יש לו מעט קישורים נכנסים והפעילות בו מעטה, אז עם כל הכבוד, אין לאתר הזה הרבה כבוד. ותק בלבד אינו מספיק.

מאפיין 8: גיל הקישור

ככל שהקישור אל האתר שלך קיים יותר זמן, כך הוא שווה יותר. גוגל נוטה לסמוך יותר על קישור "ותיק". לקישורים שנותרו זמן רב נראה שיש השפעה גדולה יותר מאשר קישורים באים והולכים.

מאפיין 9: החלפת קישורים

גוגל מייחס חשיבות פחותה להחלפת קישורים. אם גוגל מזהה קישור לאתר שלך וגם קישור מהאתר שלך לאתר ממנו קבלת קישור, אז הוא מעריך שבוצעה החלפת קישורים בבחינת: תן לי קישור ואתן לך ובהתאם הוא מייחס פחות חשיבות.

מאפיין 10: מיקום הקישור בדף

היכן ממוקם הקישור בדף יש משקל בהערכתו. האם הקישור נמצא בחלקו העליון של הדף, בתפריט, בעמודה הימנית/שמאלית או האם הוא נמצא בפוטר (בתחתית האתר).

סיכום

בשביל לקבל קישורים טובים / שווים צריך להתאמץ, כמו למשל כתיבת פוסט אורח: זה דורש זמן, מחשבה אבל אם הפוסט שלך התפרסם באתר 'נחשב' בעיני לקוחות ובעיני גוגל, הרי זכית לקישור איכותי, בכל קנה מידה.

כמובן, אנחנו יכולים רק לשער מה השתנה בשיטת החישוב של גוגל וכדאי לחזור על הכללים מה עליך לדאוג:

  • קישורים מתוך תוכן,
  • קישורים מאתרים רלוונטיים,
  • קישורים חד כיווניים,

בשביל לקבל קישורים טובים / שווים צריך להתאמץ. נקודה.

מהי אסטרטגיית הקישורים שעובדת עבור האתר שלך? כתוב כאן למטה בתגובות.

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

18 תגובות

  1. זוהר תודה רבה על תגובתך
    ומה מומלץ לעשות עם קישורי פוטר המפנים אל האתר שלי, כמובן מאתרים לא רלוונטיים לתחום האתר שלי האם גם אותם מומלץ להסיר לאלתר

  2. הי זוהר
    אכן מאמר מתומצת וקולע
    איך היית מציע לנהוג עם קישורי פוטר אשר קיימים היום,
    להסיר אותם לאלתר, או להשאיר ולהימנע מהוספת קישורי ג'אנק בהמשך
    תודה

    • שלום אבי ותודה על שאלתך, אכן זאת שאלה שאני נשאל פעמים רבות. התשובה שלי היא להסיר. מראש הקישורים האלה נוצרו למען הקידום בגוגל ולא למען הלקוחות. שאל את עצמך: אם לא היית מחוייב לשים את הקישור בגלל החלפת קישורים (שזאת הסיבה העיקרית לכך שהם נמצאים בפוטר) האם היית מקשר לאתר הזה? כנראה, התשובה היא לא, ואם לא, אז תסיר את הקישור.
      נכון, פעם זה עבד ולכן חברות בניית האתרים וחברות קידום אתרים וחברות עיצוב אתרים כ ו ל ן דרשו ממך לשים קישור בפוטר של האתר. למה? כי זה עבד וקידם אותם. היום הקישורים האלה רק הופכים אותם למועמדים לקבלת עונש מגוגל.
      אני אומר לך יותר מזה. אם יש לך באתר קישורי פוטר למעצב, בונה ומקדם אתרים שלך, אני אומר לך באופן שאינו משתמע לשתי פנים – קישורי הפוטר פוגעים במאמצי הקידום של האתר שלך. הסר אותם.

  3. מה הכוונה למאפיין TITLE בקישור?
    זה לא בכותרת הדף?
    לגבי מיקום הקישור, אמרת שיש מקומות שונים אבל היכן הכי טוב עד הכי פחות טוב.
    אני יודע שבפוטר זה לא כ"כ חזק.
    אבל עד כמה יש הבדל מהפוטר לעמודות ימין/שמאל?
    וגם כמובן קישור טקסט – האם זה באמת הכי טוב?
    תודה

    • בכל קישור יש 3 אלמנטים: טקסט הקישור, כתובת הקישור, כותרת הקישור.
      אם תשים את הסמן על קישור תוכל לראות תיבה צהובה קטנה הנפתחת עם טקסט – זהו הטקסט של כותרת הקישור.
      בתגית הקישור a href זהו התוכן של מאפיין tilte.
      לא להתבלבל, יש תגית title ויש מאפיין title

      קישור טקסט הכי טוב, יותר מקישור תמונה.

  4. היי זוהר,
    למה אתה מתכוון בסעיף 5? איפה יש בtitle טקסט קישור? זה לא רק כותרת הדף?
    המאמר איכותי ועוזר מאוד

  5. תודה רבה על המידע החשוב!

  6. היי זהר.
    אני קורא מפעם לפעם את דבריך.
    רציתי לבדוק אם תוכל להסתכל על האתר ולתת לי הצעת מחיר לקידום שלו?
    תודה,
    מיקי

  7. לגבי מאפיין 5 – TITLE: מה קורה כשהקישור הוא מכפתור (תמונה) ? אתה מציע שהתוכן של מאפיין title יהיה שונה בטקסט הקישור. כאן אין טקסט קישור, אלא טקסט ALT. זה עדיין משפיע לדעתך ? והאם להקפיד שה- TITLE יהיה שונה מה- ALT ?

    • שלום גלי ותודה על שנתת לי הזדמנות להבהיר את התמונה בין סוגי הקישורים.
      קישור זה קישור זה קישור אבל אין כמו קישור טקסט – זהו הקישור החזק ביותר, יותר מקישור תמונה.
      לתגית a href יש מאפיין title ולתגית img יש מאפיין title ומאפיין alt
      את צריכה להתייחס לגוגל כמו לעיוור. במשמעות של המאפיין alt זה טקסט חילופי.
      לשם הדוגמה, נניח והתמונה היא שלי מצולם עם אופניים, אז במאפיין alt יהיה רשום: זהר מחזיק אופנים ובמאפיין title יהיה רשום מידע נוסף, כמו: צולם בחבל עדולם בקרבת צומת האלה.
      בהצלחה

  8. יופי של תוכן זהר
    אבל משום מה אני עדיין רואה במיקום גבוה בגוגל
    אתרים עם תוכן מועתק,החלפת קישורים לא קשורים,ועוד הרבה אתרים
    שבכלל לא רלוונטיים לחיפוש.
    ובמיוחד באתרים מחול.

    האם לוקח זמן לגוגל לעדכן את השינויים?

    • שלום אורן ותודה על תגובתך.
      לכל אתר יש פרופיל קישורים משלו. במילים אחרות, יש קישורים מפורומים, בלוגים, אתרי ממשלה, אתרי מאמרים, רשתות חברתיות וכדומה. חלק מהקישורים הם קישורי זבל וחלק מהתכנים הם תכנים מועתקים, השאלה היא כמה?
      אם כל הקישורים הם קישורים מפורומים, אז אין סיכוי רב לאתר הזה, אלא אם הפורומים האלה הם אחד-אחד, וגם אם כל התכנים באתר מועתקים, ספק רב אם הוא יוכל להתרומם בתוצאות.
      לכן, אני חוזר, לענין הכמות. יכול להיות שחלק מהקישורים יהיו סבל אבל האתר יהיה בגדול ממוקם גבוה כי הם מהווים רק חלק קטן מכלל הקישורים.

  9. בוקר טוב,

    פוסט מעולה שמבהיר אחת ולתמיד מהי הדרך הנכונה לשים קישורים באתר וגם מחוצה לו.

    לפי מה שנראה מהפוסט, מגמת התוכן של גוגל ממשיכה גם בקישורים.

    תודה

    • קישורים היו ויהיו מרכיב מרכזי בדרוג האתר בתוצאות החיפוש. גוגל מנסים באופן עקבי לשפר את היכולת שלהם להבחין בין קישור טבעי, איכותי ובעל ערך מול קישור לא רלוונטי שנוצר רק כדי לרמות ולהטות.
      זהו מאבק עיקש בין גוגל המחוייב לתוצאות רלוונטיות ובין בעלי עסקים/מקדמי אתרים המנסים להביא תוצאות קלות ומהירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות