testffסליידר באתר - כול האמת שלא ידעת על סליידר באתר - זהר עמיהוד style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}
דף הבית » בדיקת מהירות אתר גוגל » סליידר באתר: כן או לא? ומה אפשר לשים במקום

סליידר באתר: כן או לא? ומה אפשר לשים במקום

תמונות מתחלפות (סליידר, קרוסל, Slider, Carousel) באתר הן רכיב מאוד פופולארי בדף הבית וגם בדפים פנימיים ולא רק.

גם בעולם הפיזי יש סליידרים: הפרסומות המתחלפות בתחנות אוטובוס או לצידי מגרש כדור רגל – הן סליידר. שלטי חוצות מהבהבים – הם סליידר, שומר המסך המורכב מתמונות מתחלפות במחשב – זה סליידר, מסגרת עם תמונות מתחלפות של יקירנו הנמצאת על שולחן העבודה שלנו – זה סליידר. אנחנו מוקפים בסליידרים מכול עבר.

רוב תבנית וורדפרס מתהדרות ביותר מרכיב סליידר אחד. פלאגינים של סליידרים הם הרכיבים הפופולארים ביותר בהורדה ועשרות אלפים מהם נמכרו.

לפניכם רשימה של הסליידרים החינמיים הכי טובים בוורדפרס, אבל זה שהם ניתנים בחינם, זה לא אומר שהם טובים לך ועל כך כדאי שתקראו בהמשך.

עושה רושם שסליידרים נמצאים בכול מקום. במחקר שערכתי על תבניות וורדפרס הנמכרות ביותר, כולם הציעו יותר מסליידר אחד! יש תבניות שמספקות עשרות וגם מאות אתרים לדוגמה ומה מצאתי באותן דוגמאות? נכון, בדף הבית של מרבית הדוגמאות יש סליידר של תמונות, סליידר של וידאו, סליידר ועוד סליידר.

בעלי עסקים רואים בתבניות ללא סליידר, תבניות "לא מעודכנות". הם רוצים סליידר אוטומטי כזה שיכול להדגיש ולהאיר תכנים בדף הבית או בדפי הנחיתה לפני הגולשים מבלי שהם, הגולשים, יתאמצו והרי הם רק צריכים לצפות כאשר התמונות מתחלפות מול עיניהם המשתאות.

בעלי עסקים עושים שימוש בסליידר באתר כי זה נותן להם הזדמנות להציג מספר הצעות, הם גם חושבים כי הלחצנים שעל התמונות המתחלפות יגרמו לגולשים ללחוץ עליהם ובכך להעלות את אחוז ההמרה CTA.

נשמע הגיוני, נכון?

סליידר הופך את הדף להיות משהו דינמי. תנועה תמיד מושכת את העין ולכן יכולה "לרתק" את הגולשים שישארו יותר זמן באתר ויצפו בתכנים המתחלפים נגד עיניהם.

אם הרכיב הזה קיים בתבניות ואם הרבה בעלי עסקים עושים בו שימוש, האם זה אומר שצריך לעשות בו שימוש?

סליידר באתר ו- מטרת האתר

אתר זה לא רק "פנים יפות" של העסק. לאתר יש מטרה בדיוק כמו שלעסק יש מטרה והשאלה היא האם סליידר באתר, המקדם את פניהם של הגולשים, אכן משרת את אותה מטרה.

מטרה באתר היא אותה פעילות שאנחנו מקווים או רוצים שהגולשים יעשו כאשר הם נמצאים באתר שלנו. אנחנו, אנשי השיווק באינטרנט, קוראים להם "המרות" Conversions כגון:

  • פנייה באמצעות טופס צור קשר,
  • רישום לרשימת תפוצה,
  • רכישת מוצר,
  • בקשה לקבלת הצעת מחיר,
  • קריאה של יותר דפים.

אמת, לא על כול הרכיבים באתר אפשר לומר שהם תורמים להמרות, אבל אנחנו רוצים לוודא שהם לא יפריעו להמרות. נכון?

אתם אולי שונאים סליידרים באתרים של אחרים, אבל כשזה נוגע לאתר לכם, אתם חושבים שזה רעיון טוב לשים סליידר בדף הבית.

השאלה "האם לעשות שימוש בסליידרים בדף הבית או לא?" נמצאת כבר שנים בדיון מתמשך. אם תשאלו אנשי UX/UI, אנשי קידום אתרים ואנשי השיווק כולם יהיו נגד השימוש בסליידרים ואם תשאלו מפתחי אתרים (לרוב מעצבים), רובם יהיו בעד.

סליידרים הם דבר רע לשיווק

במבט ראשון, עושה שרושם כי רכיב סליידר תמונות באתר יכול לעזור להשיג את המטרות העסקיות של העסק. ניתן להציג מספר תמונות מתחלפות כאשר כול תמונה פונה לקהל אחר, או כול תמונה מציגה שירות או קטגוריית מוצרים של העסק.

תחשבו על זה: השימוש בסליידר דומה להיגד שכזה: "אני לא בטוח איזה מוצר או שירות לשים בדף הבית, אז אני פשוט מציג כמה מוצרים / שירותים". אם אתם, בעלי עסקים, לא יודעים מה לבחור, אז על אחת כמה וכמה, הגולשים באתר שלכם אינם יודעים. מסכימים?

תנועה מושכת תשומת לב ולכן מי שנכנס לאתר ונחשף לסליידרים: נעים, צבעוניים הכוללים אנימציה של טקסטים מתמגנט לתנועה. בדרך זאת, ניתן להציג בפני כל פלח של לקוחות את המידע לו הם מצפים ואותו הם רוצים. הגיוני, נכון?

ובכן, המציאות שונה בתכלית בענין זה: סליידר באתר מחלישים את המסר השיווקי ממה שבאמת חשוב.

הגולשים באתר עשויים רק להתבלבל משפע המסרים המתחלפים נגד עיניהם שרובם של המסרים אינו פונה/מדבר אליהם. הסיכוי שהם מתעניינים בכול המסרים שלכם בדיוק ברגע שהם גולשים לאתר שלכם, הוא אפסי.

בעל אתר שהיקצה זמן ארוך ונדיב במיוחד לכול תמונה להיות מוצגת מסתכן בכך שהגולש יחשוב שהתמונה הראשונה שראה היא תמונה בודדת ולא חלק מסדרה של תמונות מתחלפות ולכן הוא יגלול מטה ולא יראה את תוכן שאר התמונות שבסליידר ו- "פיספס" את שאר התכנים שבעל האתר רצה להציג בפניו.

מה זה? סליידר (תוכן) או באנר (פרסום)?

גולשים עשויים להתבלבל ולראות בסליידר, שהוא חלק מתכני האתר, באנר שהוא פרסומת ולכן עשויים לדלג עליו. זה לא מה שהתכוון בעל האתר: שידלגו על הסליידר באתר שהוא תכנן.

כאשר לגולשים באתר יש לא יותר מ- 3 שניות כדי להחליט האם להישאר באתר שלך או לחזור לגוגל או למקור התנועה ממנו הגיעו, למשל פייסבוק, הם יכולים להחליט בטעות שמה שהם רואים זאת פרסומת והרי הם לא באו לראות פרסומת, נכון?

סליידר תמונות בדף הבית זה כמו "תפסת מרובה, לא תפסת" כלומר "ניסית להשיג יותר ואתה עלול להפסיד, לאבד או להישאר ללא כלום". ההפצצה הזאת של תכנים באמצעות סליידר, יכולה לגרום לחלק מהגולשים לשיתוק כתוצאה מכך שיש לפניהם יותר מידי מידע Too much information.

סליידרים נמצאים בחלון הראשון. זהו מקום מרכזי וחשוב באתר, במקום שהוא נכס עבורכם ומה אתם מציבים שם? סליידר שמחביא מידע ולא חושף אותו בפני הגולשים.

למה זה קורה?

אתם חייבים לדעת זאת. מחקרי שימושיות Web Usabilty Tests מוכיחים לאורך השנים ובהתמדה כי אם מישהו כבר לוחץ על אחת התמונות שבסליידר, הוא עושה זאת על התמונה הראשון. רוב הגולשים לא יראו מעבר לתמונה הראשונה שבסליידר וזה לא משהו שהתכוונתם כאשר תכננתם את הסליידר.

סליידר לא טוב להמרה

לגרום לאנשים להגיע לאתר שלכם היא משימה לא קלה: צריך לעשות קידום אתרים SEO, צריך לפרסם פוסטים ברשתות החברתיות, לשלוח מיילים, לפרסם בתשלום ועוד. כתוצאה מהפעולות האלה, הצלחתם לשכנע את הלקוחות להגיע לאתר שלכם כי הם הבינו שיש בו ערך עבורם, כי יש שם משהו בשבילם.

התוצאה של עיוורון סליידרים ושל אי-הרצון ללחוץ על הסליידר מורידים את אחוז ההמרה. מחקרים מפורטים שנעשו לגבי סליידרים מוכיחים שוב ושוב כי רק 1% מהגולשים הנכנסים לאתר לחצו על הסליידר ומתוכם 84% לחצו על התמונה הראשונה. שאר הלחיצות התחלקו שווה בשווה בין שאר התמונות.

כשאתם מסתכלים בסדרה של תמונות מתחלפות (סליידר, קרוסל) דבר אחד בטוח: תמונה אחת מעניינת אתכם ושאר התמונות – לא. באופן קיצוני אפשר לומר שיכול להיות גם מצב בו אף תמונה לא תעניין אתכם, ויכול להיות גם מצב בו כול התמונות יעניינו אתכם – סיכוי מאוד נמוך שזה יקרה.

אם התוכן שראיתם בתמונה הראשונה, שהיא חלק מסדרה של תמונות מתחלפות, עניין אתכם, פתאום הוא נעלם ומשהו אחר תפס את מקומו. אתם נאלצים לחכות עד לסוף הסבב הנוכחי של התמונות ולהתחלתו של סבב נוסף. לפעמים סליידר כולל 3 תמונות מתחלפות ולפעמים 7. גולשים לא אוהבים לחכות, ואתם?

אם התוכן של התמונה הראשונה שבסליידר אינו מעניין אתכם אתם גוללים כלפי מטה ולא צופים בשאר התמונות המתחלפות שבסליידר.

זהר עמיהוד

איך אפשר לעזור לך?

רוצה שיבואו יותר לקוחות לאתר שלך מהפרסום שלך בגוגל אדוורדס?
רוצה שיותר לקוחות שהגיעו לאתר יפנו ו/או יקנו?
רוצה שהעסק שלך יצליח?

אני, זהר עמיהוד, מציע לכם עזרה כך שתוכלו להפיק יותר רווחים מהנוכחות האינטרנטית שלכם:

  • ייעוץ לשיפור ריווחית הפרסום בגוגל,
  • ניהול חשבון פרסום בגוגל Google AdWords,
  • בניית רשימת תפוצה mailing Lists,
  • תכנון והקמה של דפי נחיתה Landing Pages,
  • שיפור יחס ההמרה Conversion.

התקשרו אלי 09-8910462 כדי שתוכלו למנף את הנוכחות האינטרנטית שלכם, להביא יותר לקוחות, ליצור יותר פניות ויותר מכירות.

Please correct any required fields and submit again.
האם יש לך סליידר באתר?
שדה חובה

סליידר לא טוב לקידום אתרים SEO

אני רוצה להרגיע אתכם. גוגל לא יעניש את האתר שלכם בגלל סליידר, אבל עליכם לדעת שסליידר באתר לא יעזור לאתר שלכם להגיע לראש תוצאות החיפוש של גוגל.

מהירות

סליידר באתר או קרוסל הוא רכיב שמאט את מהירות טעינת האתר, ולמה? כי כדי להציג סליידר המכיל 4 תמונות מתחלפות, יש לטעון 4 תמונות ולזה צריך להוסיף גם טעינה של קוד Javascript שיעשה את הפירוטכניקה של הסליידר: יאפשר החלפה של הסליידרים וגם יאפשר אנימציה על גבי הסליידרים (דעיכה, תנועה).

בדרך כלל התמונות של הסליידר הן תמונות לכול רוחב המסך, כך שנפחן גדול וכל ניסיון להקטינן פוגע באיכות התמונה. אז מצד אחד יש רצון להקטין את זמן טעינת האתר ומצד שני יש תמונות גדולות בנפחן שמגדילות את זמן טעינת האתר.

מהירות איטית מעלה את אחוזי הנטישה מהאתר, פוגעת בשיעורי המרה ולא רק באתרי מסחר באינטרנט. לגולשים אין סבלנות שהאתר יטען ויחל לפעול, דבר שקורה עם סליידר, כי כדי שהסליידר יפעל, כל התמונות צריכות להיטען.

מהירות האתר היא פקטור בדירוג התוצאות בגוגל, כך שמהירות איטית לא רק תפגע במאמצי הקידום אלא גם תפגע בהמרה.

מיקום התוכן

סליידר באתר "דוחף" את התוכן בדף כלפי מטה. הגולשים שהם עיוורי-באנרים ובענין זה גם סליידר הוא באנר, צריכים לגלול מטה כדי לראות תוכן. גוגל יודע זאת וכבר הרבה פעמים נאמרו הדברים באופן מפורש על ידי גוגל: למיקום התוכן בדף יש משקל באלגוריתם דירוג תוצאות החיפוש.

תוכן מוכר, תמונות לא.

אם הגולש מגיע לדף נחיתה בו יש תמונה המכריחה אותו לגלול מטה ולחפש את התוכן שאותו הם מקווים למצוא וממנו לקבל ערך, אז הסליידר לא עשה את תפקידו.

ניווט באתר

כאשר הגולשים "נוחתים" בדף שלך בין אם זה דף הבית, דף פנימי באתר או דף נחיתה, הם מחפשים את אותה פיסת מידע שלשמה הם הגיעו לאתר. הם מחפשים את אותם שלטים שיעזרו להם לנווט באתר ולהגיע לאותה פיסת מידע או מוצר. הם לא באו לצפות בסדרה של תמונות מתחלפות. אם המידע הזה "מוחבא" בתוך סליידר, הם צריכים להחליט מה לעשות:

  • לגלול אל מתחת לסליידר ואז לא לראות מה יש בסליידר
  • לעזוב את הדף.

כך או כך זה פוגע בהמרה.

כותרות

מרבית הסליידרים נבנים בטכנולוגיות jQuery, AJAX או HTML5. במרבית המקרים, תגית הכותרת שבסליידר היא H1. זה אומר שאם בסליידר אחד יש 4 תמונות מתחלפות הרי שיש בדף לפחות 4 הופעות של תגית h1 וזה בניגוד לכללי קידום SEO המחייבים הופעה אחת בלבד של תגית H1 בכול דף מדפי האתר.

שגיאה זאת היא רק אחת מתוך 40 שגיאות SEO שכיחות באתר.

סליידר אינו מחליף תוכן

יש בעלי עסקים שרואים בסליידר את כל תוכן הדף ולכן כול מה שיש בדף זה… סליידר. תוכן בסליידר מטיבו הוא קצר ועיקרו הנעה לפעולה עבור קהל היעד המתאים ולכן קשה לחשוב עליו במושגים של תוכן, בטח במושגים של תוכן לצורכי קידום אתרים.

סליידר לא תמיד טוב למכשירים ניידים

דווקא במובייל בו המסך קטן ואין הרבה מקום, עושה רושם שסליידר יכול לעזור להכניס יותר מידע ביחידת שטח ולא לגרום לדף להיות כל כך ארוך.

סיבה נוספת בעד שימוש בסליידר היא שפייסבוק עושה שימוש בסליידר (קרוסל) ליצירת גלריה של תמונות, להצגת חברים שאולי הינך מכיר ותכנים נוספים, אבל יש לזכור שהאתר שלכם אינו רשת חברתית ואינו פייסבוק!

המונח SlideShow בפייסבוק מתייחס לתמונות מתחלפות שפייסבוק הופך אותן לסרט וידאו. בפייסבוק המינוח הנכון המתייחס לסליידר הוא Carousel.
הערה: המונח SlideShow בפייסבוק מתייחס לתמונות מתחלפות שפייסבוק הופך אותן לסרט וידאו. בפייסבוק המינוח הנכון המתייחס לסליידר הוא Carousel.

לא כל הסליידרים הנראים טוב במחשב שולחני הם רספונסיביים. יכול להיות שכול האתר שלך הוא רספונסיבי אבל הסליידר לא. זה כמובן יפגע בהתאמת הדף למכשירים ניידים.

סליידר פוגע בחוויית משתמש

במשך הזמן הגולשים מפתחים עיוורון-באנרים banner blindness והמראה של סליידר באתר מפעיל את הטריגר הזה שגורם לגולשים לא לראות את הסליידר.

יש משמעות לאיך האתר נראה, אני לא מתווכח אתכם בנקודה הזאת, אבל אומר כי מה שנראה יפה לגולש אחד לא בהכרח נראה יפה לגולש אחר, אבל זאת לא השאלה. השאלה שלי היא לגבי האפקטיביות של הסליידר. האם אתר מעוצב עם סליידר הוא בהכרח אתר ממיר?

מחקרי שימושיות UX/UI מוכיחים, שוב ושוב, כי גולשים לא רואים את התוכן המוצג בסליידר. הם עיוורים לתוכן הסליידר גם אם המידע הקריטי, אותו הם מחפשים, נמצא באותם תמונות מתחלפות.

אנשי UX/UI רואים בסליידרים בזבוז של מקום ושל מאמץ.

החלק הנמצא בחלון הראשון, מבלי הצורך לגלול מטה הוא כמו "לשים רגל בדלת". צריך "לפרוץ פנימה" עם המסר בהא הידיעה של החברה ולהניע את הגולש לעבר המטרה באתר.

החלון הראשון יכול להיות מלא בהרבה דברים וביניהם: תמונה סטטית, תמונות מתחלפות (סליידר, קרוסל), טופס, וידאו וכמובן טקסט. החלון הראשון הוא הנכס החשוב ביותר בדף כדי להציג את המסר שלכם.

לגלול מטה מכיון שהתוכן לא נמצא בחלון הראשון Above the fold הוא בהחלט ענין של שימושיות. הגולש יהיה מוכן להשקיע מאמץ בגלילה אם וכאשר הדף משך את תשומת ליבו והוא הבין שיש בתוכן ערך עבורו. הסליידר אולי מושך תשומת לב אבל לא נותן ערך.

כאשר הסליידר בפעולה, כול פעם הגולש נחשף לתמונה אחרת, לכיתוב אחר ואולי גם להנעה לפעולה אחרת והוא עשוי לחשוב שעם השינוי בסליידר גם התוכן בדף משתנה בהתאם לתוכן הסליידר. זה דבר מטריד ומבלבל. אל תגרום ללקוחות שלך לחשוב!

סליידר באתר יכול לגרום לתסכול אצל הגולשים

כאשר אתם שמים סליידר אוטומטי באתר שלכם, אתם לוקחים את השליטה מידי המשתמשים ונותנים אותה בידי ה… סליידר.

יהיו גולשים שיתקשו לקרוא את התוכן של התמונה שבסליידר כי לא היה להם מספיק זמן לקרוא את מה שכתוב. עד שהם הספיקו "להתאפס" על תוכן התמונה והכיתוב שעליה, אופס, התמונה התחלפה בתמונה אחרת ועכשיו עליהם להמתין עד שהסבב יושלם והם יחזרו לתמונה אותה הם התחילו לקרוא ולא סיימו.

יהיו גולשים שהצליחו לקרוא את תוכן התמונה, אבל לא היה להם מספיק זמן ללחוץ על הלחצן ושוב עליהם להמתין למחזור נוסף כדי שיגיעו לתמונה עליה הם רוצים ללחוץ.

בינתיים, בין אם הם לא הצליחו לקרוא את תוכנה של התמונה, שהיא חלק מהסליידר שבאתר, ובין אם הם לא הספיקו ללחוץ על הלחצן, הם צופים "בכפייה" בתכנים אחרים. בעל האתר רוצה לחשוף את שאר קטגוריות המוצרים או השירותים שלו, אבל את הלקוח הממתין, זה לא מעניין.

הלקוח שמנסה לקרוא ולהבין את מה שכתוב על גבי התמונות המתחלפות מרגיש חוסר שליטה. הסליידר מתחלף מול עיניו באופן אוטומטי, אין לו מספיק זמן לקרוא ואין לו מספיק זמן ללחוץ. התוצאה היא תסכול, נטישה של האתר ופגיעה באחוז ההמרה.

הצגת לחצנים ברכיב סליידר מימין ומשמאל ולפעמים גם למטה כדי שהלקוח יוכל לנווט בין התמונות באמצעות לחיצה, אמנם משפרת מעט את מצבו של הסליידר, אבל היא מציבה בעיות נוספות: האם הלקוח מודע לקיומם של הלחצנים וידע מה לעשות איתם? לא בטוח!

מדידה של סליידר באתר על ידי events באמצעות גוגל אנליטיקס, מפת חום

באופן כללי המאמר הזה הוא נגד שימוש בסליידר בדף הבית בגלל הסיבות הרבות אותן מניתי לעיל, אבל יתכן וכול זה לא נכון כלפי העסק שלכם.

הדרך הטובה ביותר לדעת היא לבחון את:

  • אופן פעולתו של הסליידר באתר שלכם,
  • הסליידר מול אלטרנטיבות אחרות "לא-סליידר"

מחקרים רבים מראים שוב ושוב כי הגולשים לא לוחצים על סליידר, למעשה רק 1% מהם לוחץ ומתוך אותו 1% מרביתם (84%) לוחצים על התמונה הראשונה שבסליידר, אבל אולי אצלכם זה אחרת?

ובכן, אם המצב אצלכם שונה וזה יכול להיות בגלל הקהל, המסר, המוצר או השירות תוכלו לבחון זאת באמצעות גוגל אנליטיקס.

הדרך הרגילה בה מוטמע גוגל אנליטיקס באתר שלכם לא תאפשר לכם מדידה של רכיב סליידר בפני עצמו, אלא כחלק מהדף. כדי לדעת איך הסליידר פועל עליכם ליצור אירועים events ואותם לקשור לכל תמונה, ולכול לחצן הנעה לפעולה שבסליידר.

אלטרנטיבות לסליידר באתר

"אם אני צלם, אני בטוח צריך סליידר בדף הבית. נכון?", לא! כמה פעמים שמעתי את המשפט הזה. ולא רק מאנשי צילום. עושה רושם שרוב בעלי העסקים שונאים באנרים באתרי של אחרים, אבל שזה מגיע לאתר שלהם, סליידר חייב להיות.

ואם אין אפשרות לשים סליידר באתר, מכול סיבה שהיא, האם אותם בעלי עסקים, לא אתם, יוותרו על האתר? בוודאי שלא. לכן, אני מציע לכם לחשוב על אלטרנטיבות לסליידר.

יש דרך להציג מספר תמונות או מספר מסרים ולתפוס יותר מציפור אחת: גם לשפר את מהירות טעינה, גם להיות ישיר וברור בהעברת המסר ללקוח וגם לתת ללקוח שליטה.

קורס קידום אתרים SEO AskPavel

אודות זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google AdWords PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

נגישות