style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

SEO או PPC? מי יותר טוב עבור בעסק שלך? שיקולים בעד ו- נגד

יש הבדל בין SEO ו- PPC אבל המטרה הסופית היא זהה: ליצור יותר פניות, יותר מכירות. אז היכן כדאי יותר להשקיע משאבים? בקידום אורגני / טבעי בגוגל SEO או בקידום ממומן בגוגל חיפוש Google AdWords לו אנחנו קוראים PPC.

לפני שיינתן ההסבר המפורט, חשוב לי להראות לכם במה מדובר:

SERP דף תוצאות החיפוש של גוגל

אנחנו מדברים בעצם על תנועה מדף תוצאות החיפוש של גוגל, בין אם היא תנועה בתשלום PPC או תנועה "בחינם".

כך נראה דף תוצאות החיפוש של גוגל לרוב החיפושים: עד 4 מודעות ממומנות – זהו פרסום ממומן בגוגל Google AdWords או במילים אחרות PPC, אחר כך 10 תוצאות אורגניות (SEO) ולסיום עד 3 מודעות ממומנות. עשר תוצאות אורגניות תמיד יהיו, לגבי מספר המודעות, אז המספר המקסימאלי הוא 7 מודעות (4 למעלה, 3 למטה) אבל גוגל יכול להחליט אחרת ולא להציג בכלל מודעות.

למה קידום בגוגל חשוב לך לעסק שלך באינטרנט

כפי שאתה ודאי יודע, גוגל (אני מתייחס לגוגל, אבל כוונתי היא לכול מנועי החיפוש) הוא שער הכניסה המרכזי לאתרים באינטרנט. הוא לא שער הכניסה היחיד, פעם הוא היה כזה, אבל הוא מקור עיקרי של גולשים המחפשים את מה שיש לך להציע.

בכל שנייה, יותר מ- 40,000 חיפושים מתבצעים ב- Google בעולם. זה הרבה אנשים שמחפשים תשובות לבעיות בחיים האמיתיים שלהם. כמובן, אם מישהו זוכר כתובת של אתר ויש לו כוונה מלאה להגיע לשם, אז הוא לא צריך את גוגל.

מי שרוצה להתעדכן בתוצאות משחק הכדורגל של ברסה מול ריאל וזוכר את הכתובת של אתר ONE שהיא one.co.il לא צריך את גוגל. טוב, אבל כמה כתובות של אתרים אתם זוכרים? 10, 100, 465? יהיה המספר שתיזכרו גדול ככול שיהיה זה כאין וכאפס לעומת מספר האתרים שיש שם בחוץ.

אם אתם זוכרים כתובת של אתר, זה כתובת של דף הבית שלו ומה לגבי כתובות של דפים פנימיים? פה, אין מצב שתיזכרו URLs של דפים פנימיים באתרים!

אתם רוצים להגיע לאתרים שאתם לא יודעים עליהם וגם אין לכם סיכוי לדעת על קיומם. ברור לכם שמספר האתרים שביקרתם כבר בהם הוא אפסי ביחס למספר האתרים שיכולים לעזור לכם ולתת לכם את המידע שאתם צריכים. ומי יעזור לכם לגלות עולמות (אתרים) חדשים? גוגל.

בתחילת עידן הגלישה באינטרנט, היו קטלוגים שהכילו רשימות של אתרים, משהו כמו דפי זהב הצהובים שפעם היו מאוד נפוצים ושימושיים ועכשיו משמשים הגבהה למסך מחשב או מעצור לדלת.

A post shared by Wayne Cooke (@wcookiesclicks) on

הבשורה בענין היתה שבאמצעות מנוע החיפוש, כדוגמת גוגל, אפשר להגיע ישירות לדף בו נמצא המידע (התשובה) המבוקש וגם לא צריך לזכור, לא צריך לדפדף באלפי דפים של אינדקס עב-כרס וכול זה בפחות מ-1 שניה ולרוב תוך פחות מ- 1/2 שנייה!

מכיון שאתם, קוראי המאמר, מחפשים בגוגל ויותר מפעם אחת ביום, אין טעם שאתאר לכם מה אתם מחפשים – אתם מחפשים הכול: מחפשים מסעדה לאכול? גוגל. מחפשים מטפל בכאבי גב? גוגל. רוצים לנסוע לצימר בצפון? גוגל. רוצים לקנות שולחן עץ מלא לבית? גוגל. רוצים לדעת עד מתי פתוחים סניפי שופרסל? גוגל. רוצים לדעת את תחזית מזג האויר? גוגל. רוצים לדעת על "גבריאל גרסיה מרקס"? גוגל. זה רק מדגם קטן של חיפושים.

לכל שאלה התשובה היא? גוגל!

אתם יכולים לשפר את האופן שבו אתם מחפשים בגוגל ולקבל תוצאות יותר טובות בחיפוש ראשון, לחסוך זמן ולהגיע ישר למה שחיפשתם.

בכל פעם שאתם מחפשים משהו בגוגל, אתם מספקים לגוגל מידע עליכם כמו: מיקום גיאוגרפי (ארץ, עיר, שכונה), מכשיר בשימוש (מחשב שולחני, טאבלט, מכשיר נייד), דפדפן בשימוש (כרום, פיירפוקס).

בכל פעם שאתם כותבים ביטוי במנוע החיפוש גוגל, גוגל מנסה להבין מי אתם (גיל, מגדר), במה אתם מתעניינים (ספורט, מחשבים, תיירות, מזון, היסטוריה).

תוסיפו לזה את המידע שגוגל יודע על מה שחיפשתם בעבר ויש לי הרושם שאתם מתחילים להבין שגוגל מבין אתכם ויכול להתאים לכם תשובות מותאמות אישית, לא רק למיקום ולשעה ביום אלא גם להתנהגות שלכם בעבר. וואהו!

גם אופן הצגת התוצאות בגוגל משתנה מחיפוש לחיפוש ואפילו באותו חיפוש. אם 2 אנשים יעמדו אחד ליד השני, באותו רגע, עם אותו מכשיר ויחפשו בדיוק את אותו ביטוי, סביר להניח שהם יראו תוצאות שונות. למה? כיון שהיסטוריית החיפושים שלהם שונה בגוגל ואמרתי שהתוצאות מותאמות אישית.

גוגל מציג למחפשים את דף תוצאות החיפוש במכיל 10 תוצאות אורגניות ועד 7 תוצאות ממומנות (בתשלום). הדבר המשותף לכול מה שגוגל מציג, בין אם בתשלום PPC או בחינם (SEO, אורגני) זה שגוגל מציג תוצאות רלוונטיות.

עכשיו, אל תתפסו אותי במילה. לפעמים אתם רואים בתוצאות החיפוש תוצאות שאינן קשורות, בטח בתוצאות הממומנות, אבל גם בתוצאות האורגניות – אל דאגה! עם הזמן גוגל משתפר והתוצאות הלא "קשורות" יעלמו.

זאת שאלה מעניינת איך גוגל יודע מהי תוצאה רלוונטית, אבל לא כאן המקום לדון בכך, רק הוסיף ואומר שגוגל מבין אתכם כל כך טוב שאתם יכולים לשאול אותו שאלות. נסו לכתוב בגוגל: "מיהו נשיא המדינה" ותראו מה גוגל יענה לכם. הקלידו בגוגל: "כמה מעלות בבאר שבע" ותראו מה גוגל יציג לכם.

לכן, רוב האנשים מוצאים תשובות ופתרונות לבעיות שלהם במהירות רבה בדף התוצאות הראשון של גוגל, לא צריך אפילו לבקר בדף 2 של תוצאות החיפוש. מחקרים מראים שברוב החיפושים, פחות מ -10% מהמחפשים בגוגל טורחים לבקר בדף השני של תוצאות החיפוש. כלומר, רוב התנועה מקורה בדף הראשון. 84% מהתנועה שמגיעה מהדף הראשון עושה זאת עד וכולל תוצאה 4 אורגנית.

להיות בראש תוצאות החיפוש, זה המקום שבו צריכה להיות תוצאה מהאתר שלך כדי שתקבל תנועה רלוונטית של לקוחות שמחפשים בדיוק את המוצרים או השירותים שלך.

כדי לקבל דירוג גבוה ב- Google, יש בעצם שתי דרכים לעשות זאת:

  • קידום אתרים אורגני SEO,
  • פרסום ממומן PPC באמצעות גוגל אדוורדס Google AdWords

לשניהם יש יתרונות וחסרונות משלהם. כדי להבין באמת מה ההבדל בין SEO לבין Google AdWords PPC נסתכל תחילה על שניהם בנפרד ונראה את היתרונות ואת החסרונות של כול אחד מהם.

SEO לעומת PPC: מה עושה אותם דומים

אנחנו מדברים בעצם על תנועה מדף תוצאות החיפוש של גוגל, בין אם היא תנועה בתשלום PPC או תנועה "בחינם" מהתוצאות האורגניות, הטבעיות.

גוגל עושה מאמצים כבירים שהתשובות שהוא מציג יהיו רלוונטיות לגולשים. זאת גם הסיבה שלאחר כמעט כ- 20 שנה של פעילות, גוגל נוסד בשנת 1998 ותעשו לבד את החשבון, המנוע כול כך משוכלל שהתשובות שאנו מקבלים הן כול כך טובות שאין לנו חשק לחפש במקום אחר, אלא בגוגל וזה רק הולך ומשתפר מכיון שגוגל יודע לנחש למה אנחנו מתכוונים כמו שהדלתות בשדה התעופה יודעות לנחש שאנחנו עומדים להיכנס לבית הנתיבות, כך על פי מילותיו של מאיר אריאל בשיר "טרמינל לומינלט", אולי השיר הפרובוקטיבי והלא מוסבר ביותר שלו ("הדלתות מנחשות אותי… ואני נכנס עם הרבה טקס בישבן" בזמן 01:06 – אחח, איזה מילים!).

הפרמטר הכי חשוב אצל גוגל הן ב SEO והן ב PPC הוא פרמטר הנקרא CTR או בקיצור: "שיעור הקלקה" המחושב באופן הבא: (מספר ההקלקות לחלק במספר החשיפות) כפול 100 ואתן דוגמה: נניח והיו 100 חיפושים לביטוי "דוגיסיטר" במנוע החיפוש גוגל. לשם הדוגמה נניח שהחיפושים האלה היו מישראל, בשפה העברית. בכל פעם שבוצע חיפוש, גוגל הציג את דף התוצאות ובו 10 תוצאות אורגניות ועד 7 מודעות. גוגל עורך מעקב אחרי התוצאות שהציג הן האורגניות והן הממומנות וגם יודע על איזו תוצאות הגולשים שחיפשו גם הקליקו (לחצו בעכבר).

גוגל יודע מנתוני העבר כי לתוצאה האורגנית במקום הראשון בביטוי "דוגיסיטר" שיעור ההקלקה היה 32.6% . תמר שיש לה עסק לשירותי דוגיסיטר שילמה כספים למשה, מקדם אתרים ידוע, שקידם את האתר שלה למקום הראשון בגוגל.

גוגל מציג תוצאה מהאתר של תמר במקום הראשון האורגני ומצפה ששיעור ההקלקה יהיה… 32.6% . והיה והתברר לגוגל כי שיעור ההקלקה גבוה מזה, הרי שיהיו לו מספיק סיבות, לפחות מצד שיעור ההקלקה CTR, להשאיר את האתר במקומו: #1 . והיה ושיעור ההקלקה יהיה פחות מ- 32.6%, למשל 20%, גוגל יבין שמשהו לא בסדר בתוצאה של תמר המוצגת במקום הראשון והוא יוריד את התוצאה מהאתר של תמר ובמקומה ישים תוצאה מאתר אחר.

אותו דבר קורה בפרסום מודעות בתשלום, אמנם באופן מעט שונה, אבל עקרונית אותו דבר.

שיעור ההקלקה CTR הוא נתון מרכזי הן בקידום אורגני והן בקידום ממומן.

תנועה איכותית של לקוחות שמחפשים בדיוק את מה שיש לעסק שלך להציע. תחשבו כמה כוונה יש בפעולת החיפוש של הגולש: הוא פתח את הדפדפן, פתח חלונית חדשה, גלש לאתר Google, הקליד במו אצבעותיו את הביטוי ולחץ enter. הגולש במצב "צייד". הוא כולו מרוכז בדף התוצאות.

קידום אתרים בגוגל

SEO לעומת PPC: מה שעושה אותם שונים

אני כותב "חינם" במרכאות כי כדי שהאתר יראה בתוצאות החיפוש צריך לקדם אותו ולהשקיע כספים, כך שזה לא בדיוק חינם.

היתרונות של PPC

באמצעות פרסם ממומן אתה יכול להבטיח שהתוצאות שלך תראה בעמוד התוצאות הראשון של גוגל כל עוד הגולשים חיפשו בגוגל את אותם ביטויי מפתח שאתה קנית מגוגל.

המודעות שלך מוצגות רק בפני מי שהקלידו בגוגל את הביטויים (מילות המפתח) שאתה קנית. באופן זה, ניתן לוודא שהמודעות שלך מוצגות רק בפני מי גילה עניין במוצרים או בשירותים שלך. וכך יש סיכוי טוב שמי שחיפש ביטוי שאתה הוא התשובה, ואותו גולש לחץ על המודעה שלך, אז סביר להניח שהוא גם יפנה או יקנה.

משלמים רק אם הלקוח לחץ על המודעה שלכם, ולכן זה נקראה Pay-Per-Click או בקיצור PPC. בכל פעם שמשתמש לוחץ על המודעה שלך, מנוע החיפוש (כלומר, Google) מחייב אותך.

ניתן למקד את הצגת המודעות לאזור גיאוגרפי, לפי שעות, למי מכשיר ולפי פרמטרים נוספים.

את הפרסום בגוגל חיפוש ניתן להפעיל או להפסיק בלחיצת כפתור – יש לך שליטה מלאה.

הפרסום בגוגל חיפוש הוא פרסום מיידי. תוך זמן קצר, הנמדד בעשרות דקות (בדרך כלל כ- 20 דקות), המודעות שלך יכולות להיות מוצגות בדף תוצאות החיפוש של גוגל. זה מבטיח לך לקבל כמויות אדירות של חשיפה לעסק שלך בתוך פרק זמן קצר יחסית ללא מאמץ רב.

תדע בדיוק, איזה ביטוי חיפוש הקליד המשתמש, איזה ביטוי מפתח הופעל, איזו מודעה נלחצה וגם האם בוצעה המרה כדי שתוכל למטב ולדייק את החיפוש שלך בגוגל חיפוש.

מכיוון שמנועי חיפוש כמו Google מחייבים אותך רק ברגע שמישהו לוחץ על המודעה שלך, אתה יכול להיות בטוח שיש סיכוי גבוה שהאדם שמגיע לאתר שלך יקיים אינטראקציה ותקווה לרכוש את המוצר או השירות שלך.

גם בעל עסק שתקציב הפרסום שלו בגוגל הוא 2 שקל ביום יכול להתחיל לפרסם. גם אם התקצי היומי יהיה 10 שקלים ביום, הוצאה של כ- 300 שקל לחוד עבור פרסום עסק בגוגל, זה בכלל לא הרבה כסף בכול קנה מידה.

ניתן לנהל את החשבון באופן עצמאי ולא נדרשת עזרתו של אף אחד. לדוגמה: הוספת ביטויי חיפוש, עדכון מודעה קיימת, שינוי זמני הופעה של מודעות וכדומה, כול אלה הן פעולות שניתן לעשות מתי שרוצים, כמה פעמים שרוצים ובאופן עצמאי.

יש שליטה מלאה על כול אספקט של הפרסום, החל מהתקציב, מועדי הפעלה, מילות מפתח, מודעות ועד הפרטים הכי קטנים

יש אפשרות לערוך ניסויים למשל בין מודעות. לאותו ביטוי מפתח שהגולש מחפש ניתן להציג באופן אקראי מודעה א' או מודעה ב' ואחר כך לבדוק איזה מודעה שנלחצה היה לה CTR גבוה יותר ולאיזה מודעה היה CRO יחס המרה טוב יותר. אין בהרכח קשר ישיר בין CTR ל- CRO או במילים אחרות, מודעה שנלחצה יותר לא תמיד ממירה יותר טוב!

חסרונות של פרסום ממומן PPC

פרסום בגוגל יכול להיות עסק מאוד יקר ולהביא לכם תנועת "זבל". מבחינת גוגל, יש לו מלאי מקום ומלאי עצום של הזדמנויות להציג את המודעות שלכם. אם אתם לא יודעים עד הסוף מה אתם עושים, תמצאו את עצמכם מהר מאוד במצב בו שילמתם לגוגל אלפי שקלים וקיבלתם אפס תוצאות או קרוב לזה.

שמעו סיפור: פנה אלי בעל עסק שרצה שאערוך איבחון לחשבון הפרסום שלו בגוגל. העסק הוא הפקת אירועים לחברות ועסקים וביניהם "ימי גיבוש". בעל העסק רצה לקוחות שמחפשים בגוגל "ימי גיבוש" או "יום גיבוש" וחשב מה לעשות.יום אחד הוא מקבל בדואר מכתב מגוגל ובו קופון בסף 300 שקל לפרסום בגוגל וגם ספרון קטן המתאר איך כיצד ב- 5 צעדים קלים הוא יכול להקים פרסום בגוגל ושהמודעות שלו יופיעו בין רגע ואז הוא צפוי לקבל צונאמי של לקוחות.

עוד באותו היום, של קבלת המכתב, ביטל בעל העסק את תוכניותיו לערב וישב בביתו מול המחשב, ועשה את מה שכתוב בספרון המצורף. הוא הקים פרסום בגוגל לביטוי "יום גיבוש".

עבר יום, עברו יומיים ובעל העסק ישב במשרדו וחיכה לטלפונים מלקוחות שיאמרו שהגיעו מגוגל, אבל זה לא קרה ובינתיים המודעות שלו הוצגו וכל לחיצה (הקלקה) עלתה לו 5 שקלים בממוצע. החשבון בגוגל הלך ותפח ותוצאות אין.

לאחר שכבר היו כמה מאות לחיצות על המודעות שלו וכאשר הוא כבר שילם לגוגל כמה מאות שקלים, הוא הבין שמשהו לא עובד כנדרש ואז הוא פנה אליי שאערוך איבחון לחשבון הפרסום שלו בגוגל.

מה שמצאתי "הפיל אותו על הקרשים": הוא רצה להביא תנועה של גולשים שמחפשים "יום גיבוש" או "ימי גיבוש", אבל הראיתי לו כי מי שלחצו על המודעה שלו היו מתגייסים צעירים שחיפשו: "יום גיבוש סיירות", "יום גיבוש דובדבן", "ימי גיבוש סיירת מטכל" ועוד ביטויים שכאלה. כל לחיצה, כאמור, עלתה לו 5 שקלים בממוצע ואתם מבינים שהוא "זרק כסף לפח", פשוטו כמשמעו.

מה מוסר ההשכל? פרסום בגוגל נראה קל, אבל זה רק למראית עין. אם זה לא עובד לך, כדאי שתתייעץ עם מומחה פרסום בגוגל

פרסום בגוגל יכול להיות יקר גם בגלל "מלחמת מחירים" בין מפרסמים שנלחמים על הופעת המודעות שלהן ומעלים את מחיר הקליק שהם מציעים. אין למלחמה קשר למספר החיפושים אלא לזה שהמתחרים מנסים להתיש אחד את השני ולהוציא החוצה מתחרים שלו יוכלו לעמוד בהוצאות הכבדות. האם ידעת שמחיר הקליק הממוצע לביטוי "ניקיון לאחר שיפוץ" הוא 23.75 שקל עבור כול קליק! נשמע לך הגיוני? זה לא מחיר פנייה אלא מחיר קליק.

לא ניתן לפרסם כול דבר, גם אם הוא חוקי בעיניך. למשל, יש לך מוצר הרזייה מדהים שקיבל אישור של מינהל התרופות, אבל בכלל לא בטוח שתוכל לפרסם אותו כי הוא לא עומד במדיניות הפרסום של גוגל. יש לך חנות יינות וטבק אבל לא תוכל לפרסם אותה כי זה בניגוד להנחיות הפרסום של גוגל.

ביחס לתוצאות אורגניות, שיעור ההקלקה על תוצאות ממומנות PPC קטן בהרבה מאשר תוצאות אורגניות.

הפרסום בגוגל דורש תחזוקה מתמדת לא רק של מחירי הקליק אלא גם של רכיבים אחרים בחשבון. אם חשבתם שפרסום בגוגל זה "שגר ושכח", אז צר לי לאכזב אתכם, זה לא! יש רק 4 תוצאות ממומנות לפני התוצאות האורגניות במחשב שולחני ורק 2 מודעות ממומנות בתוצאות החיפוש במובייל כך שהתחרות גדולה, לא רק על המחיר אלא ובעיקר על אחוז הקלקה CRT.

המתחרים שלך יכולים לראות מה אתה עושה, איזה מודעות אתה מפרסם ולעשות כמוך.

המטרה של שאלון אדוורדס זה היא לעזור לך לדעת מה אתה יודע ומה אינך יודע.

התשובות שלך אנונימיות ואין שום פרס למי שיקבל את הציון הטוב ביותר.

יש לך את כל הזמן שבעולם לענות על 10 השאלות הבאות… בהצלחה!

[megapoll id="9"]

היתרונות של SEO

אנשים מאמינים לגוגל. אם גוגל הציג את התוצאה במקום גבוה, אז זה כאילו גוגל האציל מכוחו על האתר. לכן, משתמשים נוטים ללחוץ על התוצאות שמופיעות בראש תוצאות החיפוש, לא רק בגלל שהם עצלנים אלא בגלל שגוגל קבע שהם ראויים להיות במקום הראשון.

התוצאה האורגנית, היא תוצאה "טבעית" שלא מסומנת במילה "מודעה" וזאת בניגוד למודעת פרסום בגוגל. יש אנשים שמדלגים, תקראו לזה מתעלמים, מהתוצאות הממומנות PPC מכול מיני סיבות כי הם בוטחים בתוצאות האורגניות, הטבעיות.

אחוז ההקלקה על תוצאות אורגניות במקומות 1 עד 3, גבוה באופן משמעותי מאחוז ההקלקה על תוצאות המסומנות במילה "מודעה" לאותו ביטוי חיפוש וזה נכון למרבית תוצאות החיפוש. נניח ובחיפוש הביטוי "דוגי סיטר", אם על תוצאה אורגנית במקום הראשון, שיעור ההקלקה הוא 32.6% אז על מודעה ממומנת במקום הראשון שיעור ההקלקה יהיה 6% אולי 8% ואולי 15% (תלוי במודעה) אבל זה ממש רחוק מאוד משיעור הקלקה בתוצאות האורגניות. הסיבה לכך היא שאתרים מדורגים באופן אורגני הם מהימנים יותר על ידי המשתמשים שמרגילים את עצמם להתעלם מתוצאות החיפוש בראש הדף שהן מודעות.

תנועה רבה של גולשים רלוונטיים. אם יצרת תוכן איכותי ועשיר באתר שלך, יש לגוגל את כול הסיבות להביא אליך תנועה ויש לו לגוגל מלאי אין סופי של גולשים (תלוי בתחום בו עוסק האתר). ההבנה של גוגל תאפשר לגוגל להציג דפים מהאתר שלך לביטויים שאפילו לא חלמת עליהם, אבל גוגל מצא שדף מהאתר שלך הוא תשובה הולמת למה שהלקוח חיפש. אם האתר שלך גם "מספק את הסחורה" והתנהגות הגולשים בו מעידה שאכן יש באתר שלך תוכן בעל ערך עבורם, אז מקומך בראש תוצאות החיפוש מובטח.

להראות בדף תוצאות החיפוש של גוגל זה חינם, טוב זה לא בדיוק חינם כי צריך להשקיע משאבים של זמן וכסף כדי לייצר תשתית ואחר כך לתחזק אותה שתגרום ללקוחות להציג את האתר שלך וללקוחות לאהוב אותו. אז מה כן בחינם? לא צריך לשלם עבור זה שדף מהאתר שלך מוצג ולא צריך לשלם עבור הקלקה.

תנועה מתמדת שלך לקוחות כול עוד יש ערך בתכנים שבאתר וכול עוד אנשים מחפשים ביטויים הקשורים לתחום בו האתר עוסק. התנועה לא תיפסק בגלל שלא שילמת, למשל.

החזר על ההשקעה ROI טוב יותר מערוצי תנועה אחרים גם בגלל שאנשים בוטחים יותר בתוצאה אורגניות ולכן הם מגיעים מוכנים יותר להמשיך את התהליך בלי חשדנות כלפי מה שהם הולכים לראות.

חסרונות של קידום אתרים SEO

קידום אתרים SEO זה לא בחינם כי כדי לקדם אתר בגוגל קודם כל צריך לבנות אתר ולייצר תוכן (מאמרים, תמונות, סרטי וידאו) והדברים האלה עולים כסף. אחרי שהאתר בנוי, גוגל יסרוק וידרג אותו אבל בלי פעילות SEO בתוך האתר והן פעילות מחוץ לאתר, האתר יהיה מדורג רחוק מאוד בתוצאות החיפוש, כך שלמעשה מעטים, אם בכלל, יגיעו אליו.

קידום אתרים אורך זמן, לפעמים הרבה זמן, תלוי בתחרות ואתן לכם דוגמה. אם יש לך עסק בתחום הביטוח ואתה מתחרה בגוגל מול חברות ביטוח כמו: מגדל, הראל, הפניקס, ביטוח ישיר אז כנראה ותצטרך להשקיע כסף רב ופעילות הקידום גם תארך הרבה זמן עד שהאתר שלך יבצבץ בדף הראשון של תוצאות החיפוש של גוגל.

כדי להתקדם בתוצאות החיפוש של גוגל וכדי לשמור על מיקום בגוגל בתוצאות החיפוש עליך להמשיך ולייצר תכנים בעלי ערך עבור הלקוחות שלך. האלגוריתם של גוגל מחפש לא רק תכנים איכותיים אלא גם תכנים עדכניים / טריים – זה בחלק של תוך האתר. בפעילות SEO מחוץ לאתר, תצטרך לשווק את התכנים שיצרת כדי שתזכה להכרה בדמות קישור מאתרים אחרים.

האופן בו גוגל מדרג את האתר שלך, זאת אותה נוסחה הקובעת את דירוג האתר שלך בחיפוש ביטוי, עוברת שינויים באופן תמידי ואיתה גם הפעילויות שלך לקידום האתר. זה נכון שתמיד תוכן טוב ויצירת קישורים חיצוניים הם עמודי התווך בקידום אתרים, אבל גם בהם יש שינויים שמחייבים שינוי אופן הפעולה שלך.

SEO או PPC מה הכי טוב עבורך

SEO לעומת PPC: איזה מהם הוא טוב יותר עבור העסק שלך באינטרנט

מקור התנועה הוא דף תוצאות החיפוש של גוגל, שם מופיעים, זה לצד זה, תוצאות אורגניות SEO בצד תוצאות ממומנות PPC. לכל אחד ממקורות התנועה האלה יש יתרונות ויש חסרונות.

ההבדלים העיקריים בין SEO לעומת PPC הם המשאבים המושקעים: זמן וכסף, אבל דבר אחד ברור, לי בכול אופן: אתה חייב להיות שם, בדף תוצאות החיפוש של גוגל, כי אם אתה לא שם, אתה לא קיים.

חלוקת המשאבים בין PPC לבין SEO תלוייה ביעדים העסקיים שלך לטווח הקצר ולטווח הארוך היא זאת שתקבע האם להשקיע זמן וכסף ב- SEO או ב- PPC או בשניהם.

צריך להבין שלבנות אתר זה לא מספיק! אני נוהג לדמות בניית אתר לבנייה של צימר במדבר. גם הצימר במדבר צריך תנועה כדי להתקיים. אתה צריך לדאוג לתנועה, אתה צריך לשלם עבור תנועה.

אני שומע מהרבה בעלי עסקים שבנו אתר כי התנועה מגוגל כבר תגיע וכול שעליהם לעשות זאת זה להמתין, זה כבר יגיע. אז תנו לי, ממרומי גילי, להניח את הדברים על השולחן, לכתוב לכם את הכתובת על הקיר: על תנועה צריך לשלם. נקודה. זה בכלל לא חשוב אם אתה מביא תנועה בעצמך או משלם לחברה שתביא לך תנועה.

השתמש בקידום אתרים SEO כאסטרטגיה לטווח ארוך

קידום אתרים SEO זהו תהליך ארוך שלא מסתיים לעולם. בתחילת דרכו של האתר החדש, ייקח כנראה הרבה זמן עד שתתחיל לקבל תנועה אורגנית מגוגל. זה יכול לקחת חודשים רבים וגם שנים, שוב, תלוי מיהם המתחרים שלך ועד כמה הם נלחמים. ייקח לך גם זמן להבין מה עוד טוב יותר בקידום האתר שלך, כך שהתהליך ארוך.

אתה צריך ליצור תוכן באיכות גבוהה ולהקדיש זמן לבניית קישורים, לפעול להגדלת אחוז ההקלקה מדף תוצאות החיפוש ולהקטין את אחוז הנטישה תוך הגדלת זמן השהייה ולשפר עוד הרבה פרמטרים כדי שגוגל ידרג את האתר שלך בראש תוצאות החיפוש.

הסיבה לכך שאתה עושה את הפעולות במסגרת On-Site SEO ו- Off-Site SEO היא כדי לבנות את הסמכות והרלוונטיות שלך בעיני נוסחת הדירוג, אלגוריתמים, של גוגל.

השתמש ב- PPC כדי להביא תוצאות ומהר, בטווח הקצר

היתרון של מסעות פרסום PPC טמון ביכולת שלך להפעילם בין רגע ולקבל תנועה איכותית באופן מיידי.

שימוש ב- PPC יכול להיות שימושי במיוחד אם רק עכשיו בנית אתר חדש ואתה רוצה לקבל תנועה. בוודאי שאתה רוצה תנועה, הרי לשם כך בדיוק בנית את האתר. אתה גם רוצה לקבל תנועה לאתר שלך כדי לבדוק האם הוא עובד עבורך ומייצר לך פניות ומכירות.

אמנם זהו מהלך מהיר, אבל הוא יכול להיות יקר מאוד ובעל החזר על ההשקעה ROI שלילי ואת זה צריך לשקול בהתאם ליעדים העסקיים שלך. יש קליקים יקרים מאוד ויש גם זולים מאוד ולכן חשוב ליצור מסעות פרסום יעילים כדי שהמודעות שלך יופיעו רק כאשר הם ממש רלוונטיים בהתאם לביטוי החיפוש שהקליד המשתמש במנוע החיפוש גוגל.

השתמש ב- SEO ו- PPC במשולב

חלק מהיתרונות של SEO אלו הן החסרונות של PPC וההיפך. שילוב של פעילות SEO ו- PPC יכול להסיר חלק גדול מהחסרונות והשילוב שלהם ביחד יכול להיות מתכון מנצח להבאת תנועה איכותית מגוגל.

על ידי שימוש הן ב- PPC והן ב- SEO ניתן להשיג תוצאות טובות יותר מאשר לעשות שימוש רק באחד מהם.

תועלות שילוב

הנתונים של הפרסום הממומן PPC יכולים לשמש עבור יצירת התוכן שתעשה באתר כדי להתקדם בתוצאות האורגניות ואני אסביר:

בוא נניח לרגע שאין מגבלת תקציב. מה היה ניתן לעשות אז? אני מציע את דרך הפעולה הבאה: עושים מסע פרסום בגוגל ולומדים איזה ביטויי מפתח מקבלים CTR גבוה ועד כמה הם מביאים המרות (המרה = פנייה או מכירה). רואים איזה מודעות עובדות במובן גורמות להמרות ואיזה דפי נחיתה ממירים. מחשבים CPA כלומר, כמה עולה המרה ואיזה מביטויי המפתח מחזירים את ההשקעה כלומר יש להם ROI גבוה. מהפרסום בגוגל מבינים טוב יותר מיהו הקהל ומהם מאפייניו (זה נעשה בשילוב של גוגל אדוורדס וגוגל אנליטיקס) ועוד כמה דברים חשובים על מחזור הקנייה.

עם כל המידע היקר מפז הזה בונים אסטרטגיה ליצירת תוכן באתר, כי עכשיו ברור מה עובד טוב וממשיכים ופועלים לקידום האתר SEO בגוגל.

מכיון שהקידום האורגני אורך זמן, אז בעוד אתם משקיעים משאבים בקידום אורגני שיראו פירות רק בעוד כמה חודשים, אתם ממשיכים למטב את הפרסום בתשלום בגוגל וממשיכים להראות מודעות ממומנות למחפשים.

יש אפשרות לבחון ביטויי מפתח בטרם הנעת פעילות קידום אורגני. זוכרים את סוכנות הביטוח שהזכרתי במאמר? ובכן, אותה חברת ביטוח רוצה לבחון מספר ביטויי מפתח הקשורים בסוג מסויים של ביטוח.

פרסום ממומן בגוגל ייתן יעלה כסף אבל ייתן בידה נתונים בעלי ערך כדי להבין האם כדאי להיכנס למהלך ארוך טווח של קידום אורגני.

צריך להתייחס אל דף תוצאות החיפוש בגוגל כאל שטח נדל"ן. לגוגל יש מלאי אין סופי של גולשים וביטויי חיפוש ומהצד השני יש לו מלאי עצום של מפרסמים. מחקרים עדכניים מראים כי ל- 85% מהביטויים שאנשים מחפשים, יש מודעה ממומנת אחת לפחות ואתם בטח שמתם לב לכך, שבמרבית החיפושים שאתם עושים בגוגל, יש מודעות ממומנות בצד תוצאות אורגניות. נכון?

אם המודעה שלך לא תהיה שם, מי יהיה? נכון, המתחרה שלך! זה אומר שאתה צריך להראות כאן וגם כאן כדי לתפוס מקום ולהביא אליך תנועה איכותית.

על ידי שילוב של מודעות בצד תוצאות אורגניות תוכל להביא תנועה רבה יותר של לקוחות, כי כאשר האתר שלך מופיע פעמיים בדף: גם בתוצאה אורגנית וגם בתוצאה ממומנת, גדלים הסיכויים שלך לקבל קליק.

אתה מגדיל את הנראות / המיתוג של העסק שלך כי כאשר שם העסק שלך מופיע פעמיים, גם אם הלקוח לחץ על תוצאה אחרת, הוא ראה את שם המותג שלך ויש לזה ערך לטווח הארוך.

מה טוב לך? SEO או PPC

לסיכום

בסופו של דבר, לכל ערוץ תנועה יש נקודות חוזק ויש גם חולשות והחלטה מה לעשות תלוייה בך היכן להשקיע משאבים של זמן וכסף – שום דבר לא בחינם.

לטווח הארוך תמיד טוב להשקיע בקידום אתרים SEO, אם אם אתה קצר בזמן ורוצה להביא תוצאות ומהר או שהאתר שלך חדש אז לך על מסעות פרסום PPC.

אבל הכי טוב, לדעתי, זה לעשות שילוב בין השניים כדי לקבל תנועה איכותית ועקבית כבר מההתחלה.

את חלוקת המשאבים בין PPC לבין SEO אתה תקבע בהתאם ליעדים העסקיים שלך ובהתאם להתפתחויות העסקיות, אבל פרסום ממומן בגוגל Google AdWords תמיד חייב להיות לך פעיל.

ועכשיו תורכם

האם גם אתם עושים שילוב בין קידום אתרים SEO וקידום ממומן בתשלום PPC בגוגל?

האם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה? שלחו לי מייל או הודעה שלח הודעה באמצעות ווטצאפ

להצלחה שלכם

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן