style> .imageRS { border:1px solid black; box-shadow: 10px 10px 5px #888888; } p { font-size: 13pt; } li { font-size: 13pt; } .zbox4 {padding-left:4px;padding-right:4px;border:2px solid navy;}

Google Mobile First Indexing – כל מה שרציתם לדעת ובעיקר איך צריך להתכונן לקראתו

גוגל מבינה שהעולם שייך למובייל והכריזה על Google Mobile First Indexing. המשמעות היא שגוגל עוברת מאינדקס המבוסס על תוכן למחשבים שולחניים לאינדקס המבוסס על תוכן למכשירים ניידים.

זוהי מהפכה, כי עד היום גוגל הסתכלו על האתר במשקפיים של מחשב שולחני והם מבינים כי הם צריכים להסתכל על האתר במשקפיים של מכשיר נייד כי העולם צועד לשם.

למי שחושב שגוגל עומדת להפעיל 2 אינדקסים: האחד, למחשבים שולחניים והשני למכשירים ניידים. טועה – זה לא יקרה. נציגי גוגל חזרו על כך יותר מפעם אחת.

עדכונים חמים בנוגע ל- גוגל מובייל פירסט

  • 19/05/2018
  • 26/03/2018
  • 09/11/2017
  • 27/10/2017
  • 26/10/2017
גוגל החלה במשלוח הודעות לבעלי אתרים שהאתר שלהם מאונדקס עכשיו לפי התוכן של האתר במובייל והנתונים שמעכשיו יראו ב- Search Console ישקפו את השינוי הזה.
גוגל החלה באופן רשמי את תהליך השקת
Google Mobile First Indexing
, אבל, כמובן, רק לאותם אתרים שראויים להיות באינדקס החדש.
לפי שעה, אתרים שלא מוכנים למכשיר נייד, לא יכללו ב- mobile-index של גוגל, מסר
בארי שוורץ מפי נציג גוגל
גוגל אמרה שהאינדקס החדש Google Mobile First התחיל להתגלגל והוא כבר בעל משמעות עבור מספר אתרים. גוגל בודקים את השפעת האינדקס החדש כדי לוודא שהם לא גורמים נזק ובהמשך יחילו אותו על אתרים נוספים.
גוגל: לא נאמר לכם מתי נפעיל את Google Mobile First
נציג גוגל, גארי אילייז (Gary Illyes), הצהיר בכנס קידום אתרים SMX East שנערך בעיר ניו-יורק, ארה"ב, כי גוגל לא תודיע מתי גוגל מובייל פירסט יצא לדרך.

Mobile-First Index או Mobile-First Indexing זאת היא השאלה?

אל תקרא לזה Mobile-First Index, אלא Mobile-First Indexing ואני אסביר. גוגל לא תיצור אינדקס חדש. גוגל אמרו באופן מפורש שהם לא יבנו אינדקס נפרד וחדש אלא הם "ממשיכים לפעול עם אינדקס אחד שאנו משתמשים עבור הצגת תוצאות החיפוש."

הבלבול נוצר בגלל ההבדל הקטן, אך המשמעותי, בין Index ל- Indexing. "אין פה יצירה של אינדקס חדש" חזרו וטענו בגוגל, אלא עדכון האינדקס הקיים שייתן משקל רב יותר לאיך האתרים נראים המכשירים ניידים.

במילים אחרות, השינוי הוא באופן בו גוגל סורקים את האתרים. עד כה הם סרקו את האינטרנט מתוך הנחה שהאתרים יראו במחשבים שולחני, עכשיו הם יסרקו את האינטרנט מתוך ידיעה שרוב הצפיות יהיו באמצעות מכשירים ניידים. עכשיו עם השינוי הזה, Google סורקת ומאנדקסת את האינטרנט כמו שדפדפן לנייד רואה את דף האינטרנט.

איך אדע שהאם האתר שלי מדורג בתוצאות החיפוש לפי התוכן של האתר למחשב שולחני או בתוכן למכשירים ניידים?

שאלה מצויינת!

גוגל החלה במשלוח הודעות מייל לבעלי אתרים שנרשמו לשירות Search Console (או בשמו הקודם Webmaster Tools).

את ההודעה אפשר לראות במייל או בחלק ההודעות שב- Search Console וכך זה נראה:

יישום GMF באתר שלך

מה שונה באינדקס אתרים של גוגל למכשירים ניידים?

גוגל עוקבת מקרוב אחרי העלייה המתמדת במספר החיפושים בגוגל באמצעות מכשירים ניידים ומבינה כי האינדקס והתוצאות בדף תוצאות החיפוש בנייד צריכים לספק תשובות איכותיות שיתאימו לגולשים עם מסכים קטנים, קרי, מכשירים ניידים מסוג אייפון או אנדרואיד.

Google סורקת  את האינטרנט מנקודת מבט של דפדפן במחשב שולחני. עכשיו, Google הולכת לשנות זאת לסריקת האינטרנט מתצוגת דפדפן לנייד.

אינדקס המבוסס על תוכן לנייד כבר קיים זמן מה בגוגל. למי שיש גישה ל- Google Search Console הבחין בוודאי שאפשר לבקש סריקה של האתר מנקודת מבט של מחשב שולחני או מנקודת מבט של מכשיר נייד. טלפון חכם, הם קוראים לזה בגוגל.

העניין הוא שעד כה גוגל לא עשתה עם זה דבר.

מי שחיפש בגוגל באמצעות מחשב שולחני, קיבל תוצאות שנמצאות באינדקס שמבוסס על תוכן ממחשב שולחני.

מי שחיפש בגוגל באמצעות מכשיר נייד, קיבל תוצאות שנמצאות באינדקס שמבוסס על תוכן ממחשב שולחני.

וזה הולך להשתנות!

מה אם אין לכם אתר מותאם לנייד?

יש מקום לדאגה ולא בגלל גוגל אלא בגלל הלקוחות. אם חלק גדול מהלקוחות שלכם משתמשים במכשירים ניידים, מחפשים בגוגל בנייד ומגיעים לאתר שלכם שאינו מותאם לנייד – אתם לא מספקים חוויית גלישה טובה ללקוחות שלכם. המשמעות היא שהם יתאכזבו, יתרגזו ולא ירצו לחזור אל האתר שלכם שוב.

גוגל יקלוט את התנהגות הלקוחות שלכם הגולשים במכשירים ניידים המגיעים לאתר שאינו מותאם לנייד ויבין שאתם לא נותנים שירות טוב ללקוחות שלו, של גוגל, כי לפני שהגולשים מגיעים אליכם הם עוברים דרך גוגל. גוגל מרגיש אחריות וחשוב לו לדעת מה קורה ללקוחות שהוא הביא אליכם. אם הוא יראה סימנים שהלקוחות, שהוא הביא לכם, אינם מרוצים מהאתר שלכם, הוא יפסיק להביא לכם לקוחות.

אבל מה אם יש לכם אתר שאינו מותאם לנייד וכך זה יהיה לעולמים, מכול מיני סיבות? האתר שלכם ימשיך להיות מאונדקס באינדקס של גוגל, אבל ברור לכם שכאשר התוצאות הולכות להיות מוצגות בנייד, רק תוצאות שהן מותאמות לנייד יקבלו דחיפה.

אתם צריכים להבין כי זאת בעיה גדולה מצידו של גוגל: מצד אחד, גוגל רוצה להציג רק אתרים מותאמים לנייד למי שגולש ומחפש בנייד – עם זה אתם חייבים להסכים איתי. מצד שני, ברור לגוגל שיש אתרים שיש בהם תוכן איכותי ומידע חשוב שאינם מותאמים לנייד וגוגל אינו יכול להתעלם מהם בהצגת תוצאות החיפוש.

גוגל גם מבין שהובלת אנשים שגולשים בנייד אל אתרים שאינם מותאמים לנייד, זהו מהלך שייפגע בגוגל, כי את מי יאשים הלקוח שגוגל הביא לאתר בו הוא מתקשה לפעול? נכון, את גוגל. אם תרצו יש פה מלכוד.

הבעיה היותר גדולה היא שעם השינוי שיעבור האינדקס עם החלת Google Mobile First Indexing, האתר שלכם יראה בתוצאות החיפוש לפי התוכן המותאם לנייד, אבל אם אין לכם תוכן כזה, אם אין לכם אתר מותאם לנייד – אז מה יקרה אז? האם האתר שלכם לא יוצג?

כן, האתר שלכם יוצג בתוצאות החיפוש ואתם לא צריכים לעשות דבר.

האתר שלכם לנייד מכיל פחות תוכן מהאתר שלכם בגרסת מחשבים שולחניים. האם יש מקום לדאגה?

בגדול, כן. עליכם להבין כי ברגע שיופעל תהליך Google Mobile First Indexing שבו האינדוקס מבוסס על תוכן לנייד הרי שאם יש לכם פחות תוכן באתר לנייד, תקבלו פחות חשיפה לחיפושים של מילות מפתח והמשמעות היא: פחות תנועה, פחות פניות ופחות מכירות.

מתי זה קורה שיש פחות תוכן בנייד בהשוואה לאתר למחשב שולחני? זה קורה במקרה ויש לכם אתר שולחני בכתובת אחת, למשל example.co.il ואתר למובייל בכתובת אחרת, למשל m.example.co.il . במקרה זה גוגל יעדיף לאנדקס ולהתחשב בתוכן של האתר המותאם לנייד.

אם יש לכם אתר רספונסיבי Responsive Design, אתם מסודרים, עברו הלאה, להמשך המאמר. אם נשארתם איתי סימן שיש לכם סוג אחר של אתר מותאם לנייד.

אם יש לכם אתר רספונסיבי, אתם מסודרים. למה? מכיוון שהתוכן באתר המיועד למחשבים שולחניים זהה במידה רבה גם למכשירים ניידים. יש רק אתר אחד, יש רק URL אחד לכל יחידת תוכן ואם יש לכם נתונים מובנים באתר, הם זהים בין אם האתר נראה במחשב שולחני או במובייל – דבר שמאוד מקל על גוגל לסרוק את האתר שלכם.

עיצוב רספונסיבי מאפשר לאתרים לספק חוויה עקבית לצרכנים בכל המכשירים, כי לא חשוב באיזה מכשיר הלקוח עושה שימוש, בין אם זה מחשב שולחני, טאבלט או מכשיר נייד – הוא תמיד יראה את אותו תוכן, הוא תמיד יראה את אותו עיצוב. זאת חויית משתמש עקבית.

עיצוב רספונסיבי (Responsive Design), זאת הגישה "המועדפת" של גוגל ובגוגל חוזרים על זה שוב ושוב בכול הזדמנות, למרות שגוגל גם תומך בגישות אחרות לבניית אתרים מותאמים למכשירים ניידים כפי שתוכלו לקרוא כאן.

ברגע שגוגל יתחיל (והוא כבר התחיל נכון ל- 26 למרץ 2018) את תהליך Mobile First Indexing, כמו שתיארתי לעיל, האתר שלכם יקבל את הכבוד המגיע לו בהתאם לתוכן לנייד והנה ההסבר:

אם לדוגמה, האתר בגרסה השולחנית שלכם מכיל מאות עמודי תוכן והאתר בגרסת הנייד מכיל 10 עמודים (למה? כי ככה בחרתם וזה לא המקום לדון אם זה טוב או רע. אני רק מציין עובדה), אז גם אם מישהו מחפש במחשב שולחני הוא יראה תוצאות שמתוך תוכן לנייד. מבולבלים? המשיכו איתי

מכיון שבאתר השולחני יש מאות עמודים ובאתר הנייד יש רק 10 עמודים, אז אפשר להניח את ההנחות הבאות: יש הרבה יותר הזדמנויות לגוגל לחשוף את האתר למחפשים במחשב שולחני אבל זה לא יקרה. למה? כי האתר שלכם מדורג לפי תוכן שגוגל מצא לנייד – זה המהות של Mobile First Indexing.

אם זהו המצב אצלכם (אתר שולחני עם מאות עמודים ואתר נייד עם מספר מועט של דפים) אז תהליך האינדוקס לפי הנייד ייתן לכם מכה רצינית ואתם תאבדו תנועה רבה של לקוחות מגוגל.

זאת הסיבה שגוגל ממליץ על סוג התאמה לנייד שקוראים לו רספונסיבי. כאשר האתר הוא רספונסיבי, התוכן של הדפים זהה או ממש כמעט זהה ולא חשוב באיזה מכשיר הלקוחות שלכם גולשים.

האם אלגוריתם דירוג אתרים לאחר יישום Mobile First Indexing יהיה שונה?

נוסחת הדירוג של גוגל לוקחת בחשבון מעל 200, ויש שיאמרו 220 פרמטרים שונים, וגם הנוסחה בוודאי תעבור שינוי של הוספת/הסרת פרמטרים וגם של עדכון משקלם.

נתחיל מהדבר הקל – שינוי משקל פרמטר. בין הפרמטרים המרכיבים את נוסחת הדירוג יש פרמטרים התנהגותיים כמו למשל, אחוז נטישה או כפי שגוגל קורא לו: אחוז יציאה מדף כניסה. סביר להניח שמשקלו של פרמטר זה שונה במחשב שולחני בהשוואה למכשיר נייד. אז אם עד כה הפרמטר הזה קיבל מקדם 0.004 (זאת רק דוגמה), אז באינדקס החדש Google Mobile First הוא יקבל 0.006 .

למשל, כאשר תוכן מוצג בכרטיסיות (טאבים) בדף, התוכן שנראה יקבל יותר משקל מאשר התוכן הנמצא בטאב ומוסתר בשלב טעינת הדף. האם תהיה התייחסות שונה לאחר החלת Mobile First Indexing ?

למשל, האם גוגל יתנו משקל אחר למהירות טעינת האתר במחשב נייד בהשוואה למחשב שולחני? אתר צריך להיות מהיר, אין על זה ויכוח, אבל יש מהירות טעינה במחשב שולחני ויש מהירות טעינה בנייד וזה לא אותו דבר.

נתקדם לדברים המורכבים יותר. בהחלט סביר להניח שגוגל יוסיף פרמטרים במיוחד עבור סריקת אתר בנייד, למשל קיום AMP שהיא טכנולוגיה הרלוונטית למכשירים ניידים בלבד.

לעסקים שאין להם אתר רספונסיבי ואשר מנהלים 2 אתרים: אתר למחשבים שולחניים ואתר למובייל, הם בוודאי שמו לב כי האתר הנייד שלהם מקבל פחות קישורים חיצוניים. נניח שיש דף A באתר השולחני domain.com ואותו דף A באתר הנייד m.domain.com . ונניח כי דף A במחשב השולחני מקבל 50 קישורים מאתרים אחרים ודף A בגרסת המובייל מקבל 10 קישורים חיצוניים, מאתרים אחרים.

היום, גוגל מדרגת לפי האתר השולחני ובגלל שיש לדף זה 50 קישורים חיצוניים (להזכירכם, זה לא הפרמטר היחיד) הדף מדורג גבוה.

כאשר גוגל יחיל את Mobile First Indexing המבוסס על תוכן לנייד, הוא ידרג את דף A בנייד לפי 10 קישורים ולא 50 קישורים חיצוניים. אתם מבינים את הבעייתיות?

מתי גוגל יתחיל להחיל את Google Mobile First Indexing?

ב- 26 למרץ 2018 החלה גוגל בהחלת Mobile-First Indexing בכל האתרים בעולם, בכל השפות.

גוגל מנהל את האינדקס שלו על פי איך שנראים האתרים במחשב שולחני. גוגל עורכים ניסיונות כדי לוודא שבמעבר משימוש באינדקס המבוסס על תוכן למחשבים שולחניים לשימוש באינדקס המבוסס על תוכן לנייד יביא לשיפור.

גוגל ימשיכו לעבוד עם אינדקס אחד אלא שעכשיו, בשונה מהעבר, תהיה לו הטייה לגבי אתרים המותאמים לנייד בעקבות תהליך האינדוקס החדש.

בגוגל מנסים לוודא שאתרים לא יפגעו באופן מהותי על ידי המעבר ל- Google Mobile First אבל הם לא מבטיחים זאת. ברור שיהיו אתרים שיפגעו, מי יותר ומי פחות וברור גם שיהיו אתרים שישתפרו, מי יותר ומי פחות.

סביר להניח ש- Google Mobile First יגיע במהלך 2018 כך עלה בכנס SMX שנערך בחודש יוני 2017. אנשי גוגל היו מאוד זהירים ונקטו בלשון של רבעונים. המינוח המדוייק עליו הם חזרו הוא "probably many quarters away אבל הם הראו הרבה יותר נחישות בכך ש- Google Mobile First Indexing בסופו של יצא לפועל ואכן זה קרה ב- 26 למרץ 2018 וגוגל עמדו בהבטחה שלהם.

האם אקבל הודעה שהאתר שלי נסרק לפי Mobile-First Indexing?

שאלה מצויינת.

כן, בהחלט, ב- Google Search Console אמורה להופיע הודעה.

האם גוגל מעדיפים אתרים מותאמים לנייד?

בגוגל כבר טענו בעבר כי אתרים שאינם מותאמים לנייד, לא ידורגו באותה מידה כמו אתרים שכן מותאמים לנייד ובכך אותתו שמצפים מבעלי האתרים שהאתרים של כולנו יתאימו לכול מכשיר ולכול גודל מסך.

היום גוגל עושה שימוש באינדקס המבוסס על תוכן למחשבים שולחניים. כאשר גוגל מבין שאת התוצאות הוא צריך להציג במכשיר נייד, אזיי מופעל פקטור "ידידותי למובייל" mobile-friendly שמקפיץ מעלה אתרים שמותאמים לנייד, או אם תרצו אתרים שאינם מותאמים לנייד מקבלים דירוג נמוך יותר.

עם המעבר לסריקה Mobile First Indexing, האינדקס ישמש להצגת תוצאות הן במחשבים שולחניים והן במכשירים ניידים. גם במצב זה, סביר להניח שאותו פקטור של "ידידותי למובייל" יופעל בהתאם למכשיר שבשימוש ורק לדפים שהם אכן מותאמים לנייד.

האם גוגל יפסיק להתייחס לתוכן המיועד למחשבים שולחניים?

אם יש לכם אתר רספונסיבי, אין מה לדאוג. שאלה זו מיועדת למי שיש לו שני אתרים נפרדים: האחד למחשבים שולחניים והשני למובייל.

בטוח שגוגל לא יתעלמו לחלוטין מתוכן של מחשב שולחני גם שיופעל Mobile First Indexing  ואכן לא נדרש לעשות דבר. גירסת המובייל היא כמו גרסת הדסקטופ.

איזה תוצאות יראה מחפש במחשב שולחני לאתר החלת Mobile-First Indexing?

התשובה היא: תוצאות המבוססות על תוכן לנייד, אם קיים ואם האתר שלך מותאם רק למחשבים שולחניים אז תראה אותם.

האם תוצאות ממחשב שולחני יקבלו "דחיפה" עבור מי שמחפש במחשב שולחני?

התשובה היא: לא.

מי שגולש במחשב שולחני יראה תוצאות המבוססות על תוכן לנייד בלי תיקון למכשיר שבשימוש, במקרה זה מחשב שולחני.

המעבר הסופי של Google ל- Google Mobile First Indexing אינו אומר שתוכן מהאתר המיועד לתצוגה במחשבים שולחניים לא יילקח בחשבון, אבל השאלה היא עד כמה.

הזחלן של גוגל המגיע לאתרים שלכם, יחפש קודם כול תוכן המיועד למכשירים ניידים ואם הוא ימצא, תוכן זה ייסרק בעדיפות על פני תוכן למחשבים שולחניים.

כיצד תוכל לדעת אם Google רואה את הדפים לנייד?

הדרך הטובה ביותר היא להשתמש בכלי 'אחזור ועיבוד' הנמצא ב- Google Search Console. כאשר אתם מבקשים לסרוק את האתר שלכם ב Google Serach Console אתם יכולים לבקש מגוגל לסרוק עם המשקפיים של מחשב שולחני או טלפון חכם.

אם יש לכם אתר רספונסיבי, אינכם צריכים לדאוג, אלא רק לבדוק שנסרקו אותו מספר של עמודים על ידי כול אחד מהזחלנים.

האם Google Mobile First Indexing ישנה את הדירוג ב- Google באופן משמעותי?

זאת שאלת מיליון הדולר. גוגל רוצים מעבר שקט עד כמה שניתן אבל, אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי וברור שתוצאות החיפוש יעברו זעזוע: מי למעלה ומי למטה.

גוגל רוצה שהשינויים יהיו מינימאליים אבל יש לגוגל כמה בעיות בדרך, למשל אתרים שאינם מותאמים לנייד ולא יהיו מותאמים לנייד גם בעתיד. גוגל עדיין לא מצאו את הפתרון מה איך לדרג אותם כך שהמיקומים שלהם לא יפגעו.

האם ל- Google יהיו אינדקסים שונים לנייד ולשולחן העבודה?

לא, זה לא יקרה ואפילו לא כשלב ביניים.

בסופו של דבר, גוגל מתכננת שהאינדקס שלה יהיה מבוסס על תוכן לנייד, כדי להציג תוצאות עבור משתמשים ניידים ומשתמשים שולחניים.

מה צריך לעשות כדי להיות מוכן לקראת Google Mobile First Indexing?

ברור להיכן הדברים הולכים ואכן זה כבר קרה ב- 26 למרץ 2018.

ארגונים שחשבו מזמן על הדרך הטובה ביותר לספק חוויה מותאמת לנייד עבור המשתמשים ומנועי החיפוש בו זמנית הם אלה שמצבם טוב יותר להצלחה בעתיד.

אז מה אם כן, הדרך הטובה ביותר לבצע אופטימיזציה עבור Google Mobile First Indexing?

עשו שימוש בנתונים מובנים

כתוצאה מגודל המסך המוגבל, תוצאת חיפוש לנייד עם נתונים מובנים Rich Snippets עשויה אף יותר לעזור לאתר להתבלט בתוצאות החיפוש בנייד בהשוואה לנראות התוצאות במחשבים שולחניים.

מומלץ לעשות שימוש בנתונים מובנים של Schema.org בדפי אינטרנט כדי לנצל כל חיפוש לנייד בין אם זה בשיטת Microdata או JSON+ld זה לא משנה, העיקר שגוגל יצליח לזהות נתונים מובנים באתרי שלכם.

איך תדעו כבר היום שגוגל מזהה נתונים מובנים אצלכם באתר? היכנסו ל- Google Search Console וראו האם גוגל זיהה אצלכם באתר נתונים מובנים.

זמן טעינה של הדף

אחת ההזדמנויות החשובות ביותר לקידום אתרים SEO היא מהירות טעינת האתר. זהו נושא בעל עניין עצום. גוגל ממשיכה להדגיש את תפקידם של דפי טעינה מהירים AMP – Accelerated Mobile Pages, אך הודתה בגלוי כי אף על פי שהיא אינה משתמשת היום במהירות הדף כגורם, סביר להניח כי כאשר Google Mobile First ייכנס לתוקף, מהירות טעינת האתר תקבל יותר משקל.

מהירות זה לא רק ענין טכני. מהירות משפיעה על חוויית המשתמש ועל הנכונות לביצוע המרה, אז נכון שהיום היא לא פרמטר בדירוג האתרים של גוגל, אבל יש לה השפעה מסדר שני. אם גולשים באתר חווים מהירות איטית, הם ישקפו זאת בהתנהגותם: פחות ביקורים חוזרים באתר, % יציאה מדף כניסה גבוהים, אחוז המרות שיורד, פחות פניות ופחות מכירות.

גוגל צופה בהתנהגויות של המשתמשים מהצד וכשהוא קולט את האיתותים הלא טובים האלה הוא יביא פחות תנועה או שיפסיק להביא תנועה לאתר.

אז המטרה שלכם היא לשפר כמה שניתן את המהירות, במיוחד בנייד כדי לספק חוויית משתמש הכי טובה שאתם מסוגלים לתת ללקוח.

שיפור מהירות האתר כוללת דחיסת Javascript, צמצום קוד CSS, צמצום גודל התמונה, הורדת מספר הקריאות לשרת – אלו הן רק חלק מהצעדים הראשונים המומלצים. לקבלת מידע נוסף, עיין במאמר של מהירות אתר אינטרנט.

חלונות קופצים והדירוג של האתר בנייד

חלונות קופצים המסתירים את כול התוכן במכשיר נייד מפריעים לגולש, כך חושבים בגוגל.

תארו לכם מצב בו אתם מחפשים בגוגל באמצעות מכשיר נייד. ראיתם תוצאה ולחצתם עליה. טעינת הדף מתחילה ואתם מחכים. אין לכם מושג למה אתם מחכים, כי אתם רואים דף לבן.

בר הטעינה בנייד מתחיל להתמלאות ואתם מרגישים שנה זה בא…

פרסומת.

עכשיו הבנתם למה חיכיתם?

חיכיתם לפרסומת שיטענו.

זאת הסיבה שגוגל יצא במסע נרחב נגד פופאפים למיניהם במכשיר הנייד המכסים את מרבית התוכן שבדף.

זאת הסיבה שבגרסת AMP הרזה והמהירה אין חלונות קופצים בכלל.

תוכן מותאם לנייד

תוכן באתר זה לא רק טקסט, במיוחד בעולם הוויזואלי שבו אנו חיים. עיצוב רספונסיבי מאפשר לטקסט להיות מוצג באופן גמיש בהתאם לרוחב המסך, אבל מה לגבי שאר התכנים? תמונות, סרטוני וידאו, טפסים, PDF, משחקים וכדומה.

התאמתו של התוכן להצגה למשתמשים בכול גודל מסך מספקת הזדמנות משמעותית למקסם את חוויית המשתמש במכשירים ניידים. לדוגמה, הצגת אינפוגרפיקה (תמונה) שלא ניתן לשנות את גודלה בנייד יכולה בהחלט לפגוע בחוויית המשתמש.

אתרים רבים מציגים תמונות מסוגים שונים: תרשימים, תמונות מסך, מפות חשיבה שאינם נראים טוב במכשירים ניידים וזה לטווח הארוך יפגע בהם ככול שיותר ויותר משתמשים גולשים באמצעות הנייד שלהם.

אם אתם רוצים לקבל יותר תנועה עליכם לספק חוויית משתמש טובה יותר.

תוכן מותאם לחיפוש קולי

החיפוש הקולי הוא חלק בלתי נפרד מהשימוש במכשיר נייד. כבר היום לקוחות אנדרואיד יכולים לקבל נתיבי נסיעה, ליצור תזכורות ולחפש בגוגל בעזרת OK Google והשימוש בקול לצורכי חיפוש רק הולך וגדל.

חיפוש קולי שונה מחיפוש בו אנחנו מקלידים את ביטוי המפתח, כי כאשר אנחנו מדברים למנוע החיפוש אנחנו יותר שואלים מאשר מקלידים רצף של מילים.

המשמעות היא שיש שוני בביטוי החיפוש אשר סביבם בניתם את התוכן באתר שלכם ולא חשוב כרגע אם הוא רספונסיבי או לא.

כאשר החיפוש הקולי משחק תפקיד חשוב ההולך וגדל בסמארטפונים, צריך לבחון מחדש את אסטרטגיית התוכן שבאתר, האם היא מותאמת לחיפוש קולי, כדי לענות על שאלות הצרכנים במהירות.

סיכום

מחקרים מראים כי לפחות 57 אחוז מכלל התנועה באינטרנט עכשיו מגיע ניידים (וגם Tablet). בעלי אתרים צריכים להתכונן לקראת עולם בו המיקוד הוא המכשיר הנייד כדי למקסם את החשיפה שלהם ולהגדיל את התנועה שלהם ממנוע חיפוש גוגל.

Mobile-First Indexing התחיל להתגלגל ב- 26 למרץ 2018 לכל האתרים בעולם, בכל השפות..

ובינתיים עד ש – Google Mobile First Indexing ייכנס לפעולה מלאה עליכם להתכונן ולהכין את האתר שלכם בתהליך מתמשך של טכני, תוכן ועיצוב כי אתם עושים זאת לטובת הלקוחות הגולשים ומחפשים בנייד וכדי להבטיח הצלחה בקידום אתרים SEO שלכם בטווח הארוך.

ועכשיו תורכם

האם אתם כבר נערכתם לקראת Google Mobile First Indexing? אם לא, האם המאמר הזה עזר לכם לדעת מה עליכם לעשות? שתפו אותנו. אם כבר אתם ערוכים חלקית, שתפו אותנו בתובנות שלכם מהתהליך.

האם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה? שלחו לי מייל או הודעה שלח הודעה באמצעות ווטצאפ

About זהר עמיהוד

מוביל בעלי עסקים להצלחה באינטרנט: יותר פניות ויותר מכירות. מומחה קידום אתרים (SEO), שיווק ופרסום באינטרנט (Google Ads PPC). יועץ לחברות בינוניות וגדולות בנושאי שיווק באינטרנט תוך התמחות בקידום אורגני SEO, פרסום ממומן בגוגל. בוגר תואר שני במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל אביב. שותף גוגל ומוסמך פרסום בגוגל. צלצלו עוד היום 09-8910462

One comment

  1. אני מאד מודה לך ! אתה ממש הצלת אותי עם המידע !

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כמה זה? *

דילוג לתוכן