גוגל שיחררה לאחרונה מספר עדכונים לעדכון Freshness אשר אמורים לשפר את איכות ובכך קבעה שעדכון freshness כמו עדכון panda שהוכרז לפניו, עדיין חי ובועט.
עדכונים אלה באו לעדכן את מנגנון freshness ששוחרר בחודש נובמבר 2011. אמנם גוגל לא מייחסת חשיבות רבה לעדכונים האלה, אבל הפתיחות של גוגל החל מתחילת שנה זאת גורמת לזרם עדכונים המגלה לנו טפח של הפעילות.
מנוע החיפוש גוגל מתמקד בהבאת/ הצגת תוכן עדכני כלפי הגולש ואם לא הבנו את הרמז בנובמבר שנה שעברה, אז גוגל טורחת לומר לנו זאת גם בתחילת השנה הנוכחית. העדכון של גוגל אמור לדרבן אותנו לייצור תוכן עדכני לאתר שלנו בתדירות גבוהה יותר כי עכשיו לא רק רלוונטיות משחקת תפקיד אלא גם עדכניות.
אני מניח שבתקופה הקרובה יראו יותר תוצאות עדכניות בדף התוצאות של גוגל SERP כחלק מהניסוי שאינו נגמר לגבי המיקס של התכנים המופיעים בדף ואני אסביר. גוגל מנסה להבין מה את בדיוק מחפש ולצורך כך היא מציגה שלך תכנים שונים מאתרים שונים בעלי אופי שונה, כי היא לא באמת יודעת מה אתה מחפש. אתה לוחץ, אתה מסמן לגוגל מה היה רלוונטי עבורך. אם עושים זאת מאות, אלפי ואולי עשרות אלפי משתמשים בשנייה במנוע החיפוש גוגל, יש בגוגל הרבה מאוד נתונים כדי מה עובד יותר, מה עובד פחות ומה לא עובד.
בעקבות השינוי האחרון אני יכול גם להניח שהשימוש בהצעות של גוגל לחיפושים נוספים יורחבו. אלה אותן הצעות המופיעות בתחתית דף תוצאות החיפוש ושוב כדי לתת מידע רלוונטי ועדכני עד כמה שניתן.